Candino versus Tissot
Min gamle, trofaste Seiko, som har gået upåklageligt siden 97, har fået en skade. Det kan stadig gå, men dets dage er talte. Jeg vil ikke have Seiko igen, da mange siger, at Seiko er blevet for billigt.

Mit spørgsmål er nu: Skal jeg vælge Tissot (som jeg er lidt tændt på), eller Candino (som min far har sværget til, efter at hans Omega drog sit sidste suk)?

Er der en kvalitetemæssig forskel?
Svar
der er masser af meget fine Seikoure, som lang overgår de to mærker du har omtalt. Både Candino og Tissot hører til i den nedre ende af skalaen og som sådan ikke noget trin opad i forhold til de alm. Seikoure. Imidlertid har Seiko lige lanceret deres nye mekaniske værk (6R15)med "hack" funktion (Sekundviseren stopper når kronen trækkes ud).

Og så er der selvfølgelig Grand Seiko modellerne, men hvilken stil søger du? Sport, dress, dykker?

Mvh Jacob H

İmage
Svar
Det Grand Seiko til venstre (med stållænken) ser ganske ok ud. Ville dog foretrække, hvis det havde en lys skive. Generelt søger jeg noget klassisk, uden for mange poppede features.

Kan også lige omformulere mit oprindelige spørgsmål: Til et budget på omkring 2000, hvem kan så levere et klassisk udseende herreur, som er prisen værd (ved godt, at 2000 er meget lidt, i forhold til, hvad mange herinde budgetterer med, men jeg er stadig studerende, og supermarkeds-ure vil jeg trods alt ikke have).
Svar
Martin28 Skrev:Det Grand Seiko til venstre (med stållænken) ser ganske ok ud. Ville dog foretrække, hvis det havde en lys skive. Generelt søger jeg noget klassisk, uden for mange poppede features.

Kan også lige omformulere mit oprindelige spørgsmål: Til et budget på omkring 2000, hvem kan så levere et klassisk udseende herreur, som er prisen værd (ved godt, at 2000 er meget lidt, i forhold til, hvad mange herinde budgetterer med, men jeg er stadig studerende, og supermarkeds-ure vil jeg trods alt ikke have).

Den nye Seiko med 6R15 værket med håndoptræk og "hack". Pris ca. 270 USD:

İmage

İmage

De to første billeder er taget af Brandon Sparks fra EOT.

Det næste er fra Kseiya side. Samme værk anden skive:

İmage

Her er et spændende alternativ. Eta værk og sindsyngt billigt (99 £):

İmage

Her er et link til en anmeldelse af David Malone :

http://www.equationoftime.com/forums/Pil...i?read=444

mvh Jacob H
Svar
Ret cool Seiko, ser det ud til. Synes ik, jeg kan finde nogen priser på den. Men den er måske ikke kommet til DK endnu? Kan Seiko holde 8-10 år ved alm. brug? Og hvis det kan, hvorfor har alle fagmænd (m/k) så pludselig fået den idé, at det er det usleste bras?
Svar
Martin28 Skrev:Ret cool Seiko, ser det ud til. Synes ik, jeg kan finde nogen priser på den. Men den er måske ikke kommet til DK endnu? Kan Seiko holde 8-10 år ved alm. brug? Og hvis det kan, hvorfor har alle fagmænd (m/k) så pludselig fået den idé, at det er det usleste bras?

Hmmm, ovenstående modeller kommer højst sandsynligt ikke til salg i DK. De Seiko ure der forhandles i DK er næsten altid med Quartz værk.
Seiko producerer jo ure lige fra 100 kr. til mange 1000 kroner, så derfor er der jo selvfølgelig forskel på kvalitet. Og som sagt er det tit de meget billige der kan købes i DK, og måske derfor det lidt dårlige ry.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)