Breitling ER et discount-ur, eller?
Ja det er da underligt. Jeg mener - jeg køber gerne et Omega via internet til 5 K under prisen hos en dansk urmager. Men samtidig ville det ærgre mig hvis man pludselig kunne købe Omegaer i Netto til samme pris!

Hvorfor? Det må være noget med, at en vares værdi afhænger af mange andre ting en det rationelle: Funktionalitet, finish, design, kvalitet og materialer.

Der er en række andre, mere følesmæssige faktorer, som måske bedst dækkes af 2 ord: Brand og Image. Mads G. lægger jf. tidligere diskusioner meget i det jeg kalder Brand: Fremstillerens intention, antal ure produceret, hvor meget der er håndlavet og hvor unikt det er, mens mange fans af Rolex, Omega og andre af de meget kendte mærker sikkert likker mere vægt på Image - hvad fortæller uret om bæreren: God smag, god stil, høj kvalitet - men jo også en god pengepung.

Både Brand og Image skades, når mærket kan købes i Netto (eller Bilka), men ikke af at det kan købes i Amsterdam lufthavn eller på nettet til en god pris. Men horfor det er sådan, må en psykolog svare på!

vh Baun
Så er vi ude over grænsen for hvad det her forum handler om.

Mvh Morgan Icon_e_biggrin

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)