Urforum.dk
Urforum.dk den nye auktionssite går i luften den 2. januar 2006.

I løbet af de næste par dage vil der blive lagt en række ure ind som bliver solgt på urforum.dk fra starten af.

De mere attraktive ure vil blive lagt ind umiddelbart inden auktionsstart, men allerede nu kan man tilmelde sig så det er muligt at byde på auktionerne allerede fra den 2. januar.

Men kik ind og se hvordan det nye forum på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.urforum.dk">www.urforum.dk</a><!-- w --> fungerer.

Har du ideer er de meget velkomne.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
det er sikkert en fin idé med en auktion, men hvem herinde vil byde på de low-price-ure der vil komme til auktion? mere attraktive ure vil have en startpris, som sælger vil gå med til-altså temmelig høj.

dvs. at for at auktionen kan blive en succes skal der i starten gøres massiv reklame i aviser, sådan at "fremmede" får at vide, at dette er et bedre alternativ end lauritz mm. kommer der det?
Svar
Fint ini'tiv - hvis det kunne fjerne noget omsætning fra Lauritz ville det være fint, for de fortjener det ikke, så meget l... som de sætter til salg.

Er dog enig med Klaus i at det noget skal en indsats for at henlede folks opmærksomhed på foretagenet.

En lille anke : Bemærkede at flere at de første ure der var på auktionen, var "guld-ure". Her bør man nok skrive om der er tale om 14 karat, 18 karat eller - Gud forbyde det - doublé.
Svar
Icon_e_wink Peder guld er guld, hvis vi taler doublé så er det ikke guld.
Men hvis jeg ikke kan se eller få oplyst om vi taler om 14 eller 18 ct, så bliver prisen nok også så man kun kan blive positivt overrasket.

Og Klaus, der bliver sendt pressemeddelelser ud i denne uge, hvem der så bringer nyheden kan jeg ikke garanterer, men den bliver bredt udsendt til aviser, livsstilsmagasiner og andre relaterede produkter.

Og sidst men ikke mindst, som jeg skrev kommer der flere, nyere og mere kostbare ure inden mandag, men da der er et bredt publikum til de forskellige urtyper, ligesom du vil kunne se på vintageures salgssider, så skal der også være ure for enhver smag.

Omkring salgspriser på auktionsure så fjernede Lauritz.com for lang tid siden begrebet mindstepriser, og rent faktisk sælges mange af deres ure til priser som man på godt jysk vil sige - ikke så ringe endda.

Og da eksperterne bruger vintageure tror jeg på at priserne nok skal komme til at afspejle de realistiske handelspriser.

Hvis jeg eks. havde en 1 år. gl. daytona S/S ville jeg nok ikke være så bekymret for om den kun ville gå for 10 - 20000 kr, det ville markedet selv regulerer - udbud og efterspørgelse gælder osse her.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Bjarne Skrev:Hvis jeg eks. havde en 1 år. gl. daytona S/S ville jeg nok ikke være så bekymret for om den kun ville gå for 10 - 20000 kr, det ville markedet selv regulerer - udbud og efterspørgelse gælder osse her.

lige netop dét er min bekymring!! når der ikke er nogen der ved noget om auktionssiden kan den sagtens gå til 10000, hvis der kun er 2 der byder på den. men problemet ser jeg kun i opstartsfasen. jeg ville ikke sætte mine ure ind uden mindstepris!
Svar
Jeg tror vi er enige Klaus, en opstartsfase vil altid være svær men jeg tror stadig på at denne site primært vil blive besøgt af mere eller mindre professionelle hvoraf mange på amatørplan.

Derfor vil der også i starten blive lagt en mindste pris ind på de fleste ure.

Men Jan og jeg vover pelsen, så er det ihvertfald forsøgt, og selvom vi helt sikkert også vil begå fejl, så håber og tror vi at urforum.dk kan blive et godt alternativ til andre eksisterende auktionssider.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Bjarne Skrev:Jeg tror vi er enige Klaus, en opstartsfase vil altid være svær men jeg tror stadig på at denne site primært vil blive besøgt af mere eller mindre professionelle hvoraf mange på amatørplan.

Derfor vil der også i starten blive lagt en mindste pris ind på de fleste ure.

Men Jan og jeg vover pelsen, så er det ihvertfald forsøgt, og selvom vi helt sikkert også vil begå fejl, så håber og tror vi at urforum.dk kan blive et godt alternativ til andre eksisterende auktionssider.

jeg ønsker jer held og lykke med det!!
Svar
To "bøvser" fra min side...

1.
Citat:Peder guld er guld
...??????!?!?!?... lyder som en dårlig Laurtiz.com påstand

2.

10% salær for køber OG 10% salær for sælger...min lille kugleramme siger så at i tjener 20% af hammerslagsprisen på samtlige auktioner.!?!??

Hvordan adskiller det sig fra Lauritz.com?

Kan ikke forstille mig at "dyre" ure vil skifte ejer med disse salærer. Jeg tror i ville have mere held med mindre salærer, evt. kun salær til sælger.
Flere ure ville skifte hænder (eller håndled) og i længden ville i få den profit i søger.

Se på QXL. Her kan alle være med. Er selv blevet grebet af Auktionsfeber et par gange.

mvh
-Lohse-
İmage
Svar
hvorfor er det så svært at acceptere, at iværksættere skal tjene penge på det de sætter igang. og så er der oz to urmagere, der skal tjene en skilling ved vurderingerne.

her har man trods alt en garanti for en ægte vare.

min skepsis ligger mere i, hvad sælgeren får ud af dette i forhold til at sætte uret til salg her på siden til eks. 25000. han sætter uret på auktion til mindstepris eks. 20000 og er måske heldig, at han får 2000 kr mere. dem kan han så aflevere i salær til jan og bjarne.

hvis, så burde kun køberen afgive salær, men så blir uret måske for dyrt.

dette er en ond cirkel!
Svar
Hej og glædelig jul,

Jeg har en kort kommentar til dette emne.

Der findes jo heldigvis et frit valg for hvilke metode og proces sælger og køber anvender i deres søgen efter hinanden.

Og iøvrigt, en mobiltelefon kan også slukkes !!!
Så hvis du ikke har lyst til at se Sitet - så lad være !!

Lad dog iværksættere tjene penge hvis / når de kan, og gør så dit eget valg mht. sted, pris og troværdighed for salg eller køb.
Jeg håber det må gå dem godt, men det afhænger jo altid af antallet af brugere.

Hilsen Roy
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)