Glas
Hej,

Er der nogen måde hvorpå man selv kan fjerne ridser i et urglas. Jeg har et gammelt seiko ur, hvor min urmager siger man ikke kan få et nyt glas, men kan man gøre noget selv ???

Tak for et kanon site !!!!

Mvh
KK
Svar
Hej kommer an på om det er flexo- (plastic) eller mineralglas, er det flexo kan du (hvis det er nødvendigt slibe det med noget smergellæred korn 320 eller finere, "blødt") polere det med brasso eller noget lignende polermiddel. Så bliver det fint igen. Pas på hvis der er skarpe kanter på glaset, at du ikke runderer kanten. Ellers bare poler med brasso til det er ok.
Lars
Svar
Hvis det er et mineralglas kan du muligvis få et fremstillet det gør de hos lindholts fourtinure handel tlf 86425299.

MVH Peter
Svar
Det er mineralglas. Kan man slibe/polere det ???
Svar
Nej - det skal skiftes, men så er det vel kun eller eller nogle få klare ridser du har, ellers er det ikke mineral.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Nej - men så er det vel kun eller eller nogle få klare ridser du har, ellers er det ikke mineral.

vh John

Mineralglas kan ridses, ser dem nogle gange værende næsten helt matte i overfladen af bare små ridser. Har og så set safirglas være ridset.
Ellers rigtig nok, skal skiftes.
Findes der ikke originalglas kan Lindholt og så fremstille mineralglas efter kassefacon.
Ved ikke hvor du bor KK, men før lavede Børge Dahlslund og så mineralglas, ved ikke om han gør det mere. Han overtog H. Mortensen, der lå i Kompagnistræde i Kbh., han er flyttet ud i nærheden af Roskilde,
Børge Dahlslund - Urmagermester
Adresse: Svogerslev Hovedgade 48, 5.
4000 Roskilde
Telefon: +45 4638 3090
Mobil:
Fax: +45 4648 4686
Web-site: urmagermester.dk
E-mail: <!-- e --><a href="mailto:dahlslund@vip.cibercity.dk">dahlslund@vip.cibercity.dk</a><!-- e -->
Men husk, jeg ved ikke om han stadig laver glas ? ? ? Kan vel ikke skade at prøve ham, ring og hør ad....

mvh Lars
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)