Ur arrangement København
Listeprisen på Claus´s "NOS" VC var 86 kkr. Der kom en ny model i 2004 hvor prisen fik et lille hak så den nye model koster nærmere 100 kkr.

Mht. om det er NOS vil jeg mene den ligger lige på kanten. Jeg vil nok bare kalde den NIB. Den bør være mindst 10-15 år inden den bliver NOS i mine øjne.

Anyway er det lidt af et "catch" du har gjort dig Claus. Jeg ville også vælge VC´en frem for Daytona´en. Overall finishen er helt i top, og lænken er spitzen-klasse. Men listeprisen er jo også væsentlig højere end Daytona´en, så man bør vel også forvente lidt mere...

Skulle du fortryde dit køb så smid mig lige en mail....

Mads Gjødesen
Svar
Tak for de pæne ord Mads. Så fik vi lige lidt NOS på plads.
Jeg skal nok smide en mail, hvis den en dag bliver sat til salg.
Det er faktisk lidt sjovt Icon_cool at have noget der ikke findes/ses så tit. Icon_e_wink

Claus Larsen
Svar
Den nye model er 42 mm i diameter, ikke sandt?

Gælder det også for den gamle?
Svar
Anonymous Skrev:Den nye model er 42 mm i diameter, ikke sandt?

Gælder det også for den gamle?

Diameteren er vist det samme. Den primære ændring ligger i værket samt lænken.

M
Svar
Hey Morgan
Som jeg forstod på Ole Bistrup var det kun lænken. Men du har jo nok lige taget et spadestik mere for at bringe godt nyt frem omkring VC.

Claus Larsen
Svar
Værket er det samme i kronograf modellen. Cal. 1137 baseret på en FP 1185. Lænken er noget anderledes og diameteren er steget fra 40 til 42 mm på den nye.

I non-chrono´en er værket ændret fra det COSC testede cal. 1312 (cal. 1311 i de første modeller, dog begge baseret på GP 3100) til et non-COSC cal. 1126 (JLC 889/2). Diameteren steg fra 37-42 mm, og lænker er en helt anden.

Mads Gjødesen
Svar
under alle omstændigheder er det et kanon køb og et meget lækkert ur
jeg kan kun ønske dig tillykke og må det tjene dig vel i mange år
fremover, og meget rart at vide at der kan handles selv på de meget
eksotiske mærker som VC dem bliver der næppe solgt ret mange af i
lille DK............. Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)