Hjælp, mit ur er utæt!
Hej

Jeg købte for et par måneder siden et NIB Pam87H hos Markus Tschopp, smwatches. Det viser sig nu at være utæt! Har end ikke haft det i vand endnu, men det dugger ved høj luftfugtighed etc. Der er også begyndt at være antydninger af mørke "pletter" på skiven - især på de lumiserende tal og streger. Icon_cry
Er bare i syv sind hvad jeg nu stiller op..???
Har skrevet til Markus uden at få svar, så overvejer om jeg bør kontakte Panerai i henhold til garanti og reklamationer eller om Klarlund skal ha lov at se på det... Synes bare kun jeg hører dårligt om Panerai´s service og reparationer...
Er der nogen der har et bud på hvordan jeg bedst kommer videre..???
Alle erfaringer, tanker eller forslag er meget meget velkomment.

MVH

Kim Rasmussen
Svar
Har du papirer som er udfyldte og derfor har world wide gældende garanti, er det bare at indlevere det hos Klarlund. Så SKAL de fikse det, så det er tip top igen. Men det kan snildt komme til at tage tid hvis uret skal en smut sydpå. Elendig after sale service uden hensyn til tid og kunder. Italiensk arrogance når den er bedst Icon_e_confused

Mads Gjødesen
Svar
Hej Mads

Tusind tak for dit svar. Har alle papirer, så tar en tur forbi Klarlund imorgen. Og så må det vel bare ta den tid det tar.. Icon_e_confused

Kim Rasmussen
Svar
Det var da for irriterende med dit Panerai - Det er ikke lige det man forventer, når man gir den slags penge for et ur.

Jeg har også gentagende gange hørt, at deres kundeservice er meget langsom.

Er der ellers nogen, der har haft problemer med deres Panerai Icon_rolleyes

Jeg mener, at det er lidt underligt, at Markus ikke svarer på dine mails.
Med venlig hilsen

Christian
Svar
[quote="Anonymous"]Hej

Hej

Hvornår har du kontaktet Markus? Jeg ved at han er på forretningsrejse i øjeblikket, det skrev har til mig, så det giver nok lidt længere svartider end ellers?

Skriv lige hvordan sagen forløber.

Mvh
Henrik
Svar
Anonymous Skrev:Hej Mads

Tusind tak for dit svar. Har alle papirer, så tar en tur forbi Klarlund imorgen. Og så må det vel bare ta den tid det tar.. Icon_e_confused

Kim Rasmussen

Hej gæst - du må meget gerne følge op på historien, hvad der skete hos Klarlund, hvor lang tid du måtte undvære uret, osv, osv. Sådanne erfaringer kan være med til at afgøre for andre, hvor og under hvilke forhold man skal handle ure. Altså om man skal spare X% ved at købe på anden måde en hos den lokale autoriserede forhandler.

Lad mig lige tilføje, at jeg helt problemfrit og på nogle få dage har fået garantirepareret et Rolex hos Klarlund, som vi købte hos en autoriseret forhandler medens vi boede i USA.

/Bjørn.
Svar
bjorn_e58 Skrev:
Anonymous Skrev:Hej Mads

Kim Rasmussen

Hej gæst - du må meget gerne følge op på historien, hvad der skete hos Klarlund, hvor lang tid du måtte undvære uret, osv, osv. Sådanne erfaringer kan være med til at afgøre for andre, hvor og under hvilke forhold man skal handle ure. Altså om man skal spare X% ved at købe på anden måde en hos den lokale autoriserede forhandler.

Lad mig lige tilføje, at jeg helt problemfrit og på nogle få dage har fået garantirepareret et Rolex hos Klarlund, som vi købte hos en autoriseret forhandler medens vi boede i USA.

/Bjørn.

Nu er situationen lidt speciel med Panerai. De SKAL sendes tilbage til fabrikken. Klarlund må ikke åbne uret! Her er det ligemeget om det så er købt hos Markus eller hos dem. Derfor kan man også tit komme ud for lange servicetider fra Panerais side. Jeg ventede selv 2-3 måneder for at få skiftet en krone.
Svar
reguleret min pam 001 hos PK, idet det vandt 30 sek/dag (uden beregning, og det var ikke købt der). Det var Lars, chefurmageren der gjorde det, så måske du kan få ham til at kigge på det.

Mikael
Svar
Jeg sendte et Pam til Klarlund mandag den 3. april. Efter et besøg hos Panerai er uret tilbage i mine hænder imorgen med posten den 06.06.06.

Servicen fra klarlund været helt i top. De har ringet til mig undervejs i forløbet. Icon_e_biggrin

Det er ikke Klarlund jeg vil hænge op på den lange ventetid.

hilsen
Morten
Svar
Tak for responsen.
Mht Markus har jeg faktisk hørt fra ham idag. Skrev til ham for en uges tid siden, så har givet været pga ferie, det har taget lidt tid. Hans svar var "Sorry to here, but you have to fix it with Panerai" - hmmm...
Har også altid kun fået super service hos Klarlund, og var der "frit valg på alle Panerai-hylder", handlede jeg kun dér.. Men sådan hænger det jo desværre ikke sammen - er vel iøvrigt nok bl.a. derfor det mærke er så forbandet interessant Icon_e_smile
Tar uret med til dem imorgen, så må vi se hvor længe det skal undværes...
Tænkte iøvrigt på om utætheden og deraf følgende fugtighed kan have haft nogen skadelig virkning på værket - er det noget man bør insistere på blir tjekket?? Ligesom jeg bestemt håber der kommer ny skive i - uden mørke mærker - er det realistisk at kræve???

Kim Rasmussen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)