Svar: 18
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til at købe mit næste "rigtige" ur. Jeg var nok blevet enig med mig selv om, at det skulle være en Zenith El-Primero, men der har i et stykke tid også luret en spirrende interesse for Omega Broad Arrow. Hvad er bedst? Eller er det blot et spørgsmål om smag. Der er jo tale om 2 rigtig gode urværker og "indpakningen" er der vist heller ikke noget i vejen med. Men, skal man vælge, er der så en der er bedst??
Mvh
Jan Mortensen
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Er du til BMW eller Mercedes? Det her er samme delemma. Vælg den model du syntes bedst om. Der er tale om to klasseværker. El Primeroen er lidt ældre i konstruktionen, men også velafprøvet og med klassiker-status.
Omega 3303 er baseret på det nyere FP 1185 fra 1987 (ca. der omkring) og dermed små 20 år nyere end EP. Omega lancerede deres 3303 i 1999 mener jeg. Så nyere værk med nyere løsninger, men uden samme historie og kult-status.
Det gjorde dig sikkert ikke meget klogere, men som jeg ser det, har du ikke det store problem, når valget står mellem de to
Mads Gjødesen
•
Svar: 207
Tråde: 37
Jeg valgte Broad Arrow og har ikke fortrudt et sekund. Det var mit første "rigtige" ur. Mange andre er købt og solgt siden men BA er en keeper!
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Tillykke med uret efter min mening det bedste valg.
MVH Peter
•
Svar: 18
Tråde: 5
Ja som Mads skriver, hjælper det mig ikke rigtigt, også selvom Peter ville foretrække Omega Broad Arrow, er jeg stadig lidt i tvivl. Jeg må derfor nok "tage", hvad der kommer først (og så håbe jeg får "tid" til også at købe det andet).
Men alligevel mange tak for svarene.
Mvh
Jan Mortensen
•
Svar: 279
Tråde: 52
Givet Likes: 2
Hej Blume!
Jeg ville gå efter en el Primero. Se bl.a. de smukke billeder indsendt af flere under emnet "Hvad med et Zenith forum?" Jeg finder, at det er sjovere, at eje et ur, hvor der ikke er produceret så forfærdeligt mange. Jeg har selv stor sympati for De Luca-grenen af Zenith's produktion.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
fotograf bliver jeg aldrig - (måske man skal have et lidt bedre apparat først beroliger jeg mig selv) - Men her er dels min to Rainbow og DeLuca til sammenligning og dels et billede af et lille familiemøde da jeg havde dem fri af bankboksen

vh
•