10-09-2006, 05:10 PM
Er der en eller flere af de rare herrer, der svarede sidst, der ligger inde med sider om produktionsår og antal for Zenith Rainbow Flyback Chron.?
|
Hvad med et Zenithforum fortsat
|
|
10-09-2006, 05:10 PM
Er der en eller flere af de rare herrer, der svarede sidst, der ligger inde med sider om produktionsår og antal for Zenith Rainbow Flyback Chron.?
10-09-2006, 06:45 PM
Jeg kender desværre ikke produktionsantallet...men jeg kan da bidrage med et billede af mit eget
![]() Mvh.
11-09-2006, 08:29 PM
Hej ChronoMaster!
Tak for dit pæne billede. Min Rainbow er med sort lynette og sort skive. På min står der også Flyback på skiven. Er alle Rainbows af den type?
11-09-2006, 09:09 PM
Der findes ganske mange rainbow varianter, forskellige drejekranse, med og uden skruelukning ved pushers osv, rigtigt mange versioner - og den du taler om som sort med fly-back findes også som sort, uden flyback funktionen, og så står der heller ikke flyback på skiven som der gør på din iflg din mail, f.eks:
![]() vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
12-09-2006, 12:21 AM
Rainbow FLYBACK versionerne er kun lavet i TO (2) versioner. Og der er forskel i skivelayout på alm. Rainbow og Rainbow Flyback.
Flyback er som sagt kun lavet i to versioner. Den med multi-farve skive (som jeg har) og en med sort skive. Det pudsige er, at der på den multi-farvede skive IKKE står Flyback...mens der gør det på den med sort skive. ![]() Mvh.
12-09-2006, 01:24 AM
ved du om fly back versionerne findes med screw down pushers - som den alm Rainbow eller er der totalt set kun de to man ser på billedet?
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
12-09-2006, 05:03 AM
Vedrørende det anderledes kivelayout på Flyback'en kan man altså slutte, at når der er arabertal ved timemarkeringerne, så er der tale om en Flyback?
Er der nogen af jer der ved, om der findes en god Zenith bog om deres Chronographer?
12-09-2006, 08:07 AM
Håber nogen ved. Rainbow er lavet i mange varianter faktisk, med farvede dials og blanke lunettter osv men om den uden fly back findes med arabiske tal?
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
12-09-2006, 05:45 PM
Ja, Flyback er kun lavet i de to variationer som vist i brochuren, og har begge arabertal ved timemarkeringerne...i modsætning til alm. Rainbow der blot har "trekanter" ved timemarkeringerne.
Flyback findes ikke med screw-down knapper.
12-09-2006, 06:35 PM
http://www.watchwindow.com/outlet/images/4tn.jpg viser ganske vist jo ikke en sort skive, men en rainbow med arabiske tal. Du har sikkert ret med den sorte, jeg ved kun at Rainbow findes i et stort antal varianter, modsat DeLuca (få synlige skive varianter og Flyback versionen)
Sælger beskriver den gule som: Zenith Rainbow El Primero - Model 02.0471.400/71 Og her er så lidt underligt en flyback med blank krans (kan jo være skiftet) - ikke så dyr heller i forhold til flyback versionen normalt - Jeg har slet ikke haft (eller har) tid til at gå rigtigt ind i det - men en lignende er på ebay i linket under faktisk - så to stk her. Jeg synes i alle fald man kan konstatere at Rainbow findes i mange (og mange flotte) versioner faktisk, og givet med arabisk 12 i alle fald på en del af dem - og med arabisk hele vejen rundt på den gul/orange. http://www.chrono24.com/web/de/herstelle...221884.htm http://cgi.ebay.de/Zenith-Rainbow-El-Pri...dZViewItem vh John Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|