Hjælp til køb af ur
Jeg har kigget på et Alfex crono på DBA det er nyt og koster 6000 kr.
Der er et ETA 7750 værk i. Er det et fornuftigt køb......?
Det er første gang at jeg skal købe et ur med automatisk værk, så jeg ved ikke så meget om det.
Svar
Er det dette ur?
İmage

Der er generel enighed om at Valjoux 7750 er et stabilt slider-værk, så mht. urværket er der ingen betænkeligheder. Det sidder i et utal af ure.
Mht. hvorvidt det er et godt køb, er jeg mere skeptisk. Et hurtigt kig på eBay afslørede mange af den samme model. Se selv her
Så mon ikke du kan få det billigere der!?
Så til det rent subjektive: Mht. selve uret synes jeg at det er for tykt i forhold til diameteren, men det er min smag. Jeg synes heller ikke at Alfex er et særligt spændende mærke, men man får hvad man betaler for. Jeg ville dog kigge efter andre chronografer. Håber det hjalp Icon_e_smile
/Peter
Svar
Ja, det er det ur jeg havde set på. Det du skriver bekræfter også de tanker jeg selv havde. Jeg har set efter ur i snart 1 år, men nu skal det altså til at være......Startede med at se på Fortis derefter Omega og alle mulige andre mærker har også været inde og vende. Men et eller andet helt inde bagved siger at jeg skal købe et Omega Seamaster chrono diver
så det er nok det jeg skal..... Mange tak for dine gode råd.
Svar
har du været inde under "køb og salg"?

hvis du sætter min.-pris på 3000 kr og max.-pris på 7000 kr er der en masse fede ure (oz nye) der er langt at foretrække den alfexting.

og du kan trygt handle herinde!
Svar
Tak for jeres gode råd og vejledning......
Svar
Hej Møller

Jeg har en anden Alfex model på lager med samme værk og lænke, som jeg har sat ned til 6000 kroner, fabriksny og med garanti fra den dag den bliver købt, jeg kan også sælge dig et nyt Omega, jeg er autoriseret forhandler af begge mærker, du kan jo kigge forbi søndergade 33 i Horsens.

MVH Peter Halse
Svar
Hej Peter

Jeg vil kigge ned til dig først i næste uge..... Har tit stået og set på din Omega udstilling i vinduet.......
Svar
Hvis du drømmer om et Omega så køb et Omege. Det er skønne ure og giver meget for pengene - alt taget i betragtning.

Hvis det er en Seamaster chrono du har på nethinden, så er sagen jo afgjort, men....

Persomligt ville jeg kigge meget på en Speedmaster, hvis jeg havde besluttet mig for en Omega chronograf. Det er ligesom Omegas "State of the art", når det handler om chronografer - alle Speedmastere er chronografer, men den mest originale er måneuret Omega Speedmaster Profesionel. Den er med manuelt optræk og glasset er plexiglas.... lidt underligt måske, men prøv at lede lidt i trådene og du vil finde mange fordele også ved det!

Ellers er der jo også lavet mange Speedmastere med safirglas og automatisk værk!

vh Baun
Svar
Hej

Jeg vil give Baun ret, hvis man drømmer om noget så er det ikke sikkert man bliver tilfreds med noget andet.

Men tag ned og besøg Peter, prøv det ur han har og prøv så de ure som du drømmer om, om det så er Seamaster eller Speedmaster, så prøv dem. Vælg så det der føles mest rigtigt for dig.

mvh
Henrik
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)