08-12-2006, 09:54 PM
Hej. Jeg er _blank_ og ny udi det her game der hedder ure, - men jeg har altid interesseret mig for ure og har smugkigget herinde i nogen tid. Jeg har altid troet jeg skulle have et Omega Speedmaster i Apollo 13 udgaven, - helst 'gammelt', - men ellers kunne en ny Speedmaster gøre det
... men nu har jeg rørt ved sådan et (endda gammelt) og det er ikke helt lige mig alligevel (det er for pænt). Jeg bruger mest dykkerure (har 3 citizen) og de udmærker sig ved at være 'store' og lidt voldsomme, - så Speedmasteren falmer helt ved siden af. Så har jeg hørt om Ernst Benz.... Chronoscope modellen i 47 mm. det er altså en lækker sag, - den er stor, - 'grov' og alligevel 'fin', - og stinker af 'militær-look' som mange 'reviews' fortæller og selv efter at jeg har rørt ved det, - haft det på armen, - mere end een gang så bliver det formodentligt uret jeg skal ha' inden længe. (Det var der Omega Speedmasteren forsvandt for mit indre øje, - da jeg rørte ved det i virkeligheden
) Jeg interesserer mig ikke synderligt for indmaden, - men jeg ville nu alligevel høre om nogen har kommentarer til dette urvalg ? jeg har læst om værket, - for og imod, og ved faktisk ikke engang om det skal trækkes op...
jeg kan heller ikke finde nogen specs omkring selvlysende visere (inspireret af et indlæg her) eller andet, - der findes ikke meget information om Ernst Benz ure synes jeg... og det tiltrækker mig faktisk også lidt. 
p.s. jeg har et 48 mm. ur i forvejen, - så størrelsen forskrækker mig ikke.
Kim Igel.
p.s. jeg har et 48 mm. ur i forvejen, - så størrelsen forskrækker mig ikke.
Kim Igel.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)