Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Submarinaen som du kender den idag med lup over datoen kom først frem midt i 70'erne (ref. 1680). Submarinaen (ref. 5513/14) med helium ventil (som vel bedst kendetegner Sea Dwelleren) blev udviklet i samarbejde med COMEX midt i 60'erne. Sea Dweller (ref. 1665) navnet kom også frem midt i 60'erne. I denne sammenhæng må klassikeren være udgangspunktet for begge ovenstående modeller nemlig 5513'eren og striben af Submarinaer (alle uden dato) tilbage til midt 50'erne.
Sea Dwelleren med dato kom frem små ti år før Submarinaen med dato men klassikeren må være Sub'erne uden dato.
Du kan ikke bruge betegnelse "face lift" i denne sammenhæng idet det især tidligere var ure til forskellige formål. Hvis man skal tale og "face lift" som du beskriver det er del vel mere relevant når man sammenligner de to Sub'er 5513 og 1680.
Mvh
Klaus
•
Svar: 4
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Det er fint å lese at det ikke bare er meg som sliter med å finne "det rette" uret. Etter å ha forandret mening et utall av ganger hadde jeg funnet ut at SD var det ultimate. Robust og ualminnelig tøft og "diskret". Jeg var på tur i sist uke og fant ut jeg skulle prøve det ordentlig hos en større urmaker, og det oppfyllte klart forventningene mine. Før turen, over atlanteren, hadde jeg regnet med å ha en slik med tilbake igjen, men nei. Inne i butikken kom jeg over en VC overseas 42,5mm med sort skive og usikkerheten slo igjen ned i hodet som en hammer. Livet er ikke alltid like lett dere :D
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det er jo også lidt vanskeligere hvis man leder efter "den eneste ene" - men heldigvis er det jo ikke kvinder vi taler om, så man må gerne have flere - det er ok, de er lovligt - og det er dejligt

!
vh Baun
•