Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Grey market og helt lovligt så vidt jeg da ved, eller kan en med bedre viden korrigere.
En aut. forhandler af et eller andet mærke, i f.eks Dubai har fået flere ure af en model end han har brug for, og sælger dem så videre via grey maket - som du kan søge efter med søge funktionen
Det vigtige er at forhandleren sørger for at ha alle papirer helt korrekt udfyldt fra den autoriserede - men det klarer de dygtige
vh
•
Svar: 150
Tråde: 26
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Havde en del bøvl med at finde et Rolex til min kone. Jeg købte et lettere brugt ur online hos watch.de, men senere viste det sig at uret allerede var solgt uden de havde opdateret siden. De øvrige "grey market" ure er ofte (min mening) eksemplarer som er knap så eftertragtede. Så jeg måtte gå den tunge gang til Klarlund og købe nyt (som dog ikke var så tung endda - var meget tilfreds på trods af merprisen)
Senere har jeg besøgt butikken i Stuttgart og efterfølgende købt et D&S Gran Chrono Astro (nyt) til mig selv uden problemer. Jeg mener jeg gav omkring 4200EUR for ståludgaven med box og alle papirer iorden. Jeg kunne godt have sparet 100EUR hvis jeg havde købt på stedet, men mit fedtede Visa/dankort ville ikke lege med.
Men jeg er som sagt tilfreds med handlen og behandlingen - men jeg har selvfølgelig heller ikke haft brug for garantien.
Jeg ved heller ikke om prisen er den lavest mulige, men så kan man jo blive ved...
•