IWC. Cal 8541B
Jeg er blevet ejer af et IWC Automatic Cal 8541B. Uret er perfekt hele vejen igennem..Skønt ur. Men jeg kan ikk finde noget om uret på nettet.ville så høre om nogen herinde kender noget til uret..måske osse en vurdering af uret..?

[İmage][/img][İmage[/img][İmage[/img]
Svar
Kære Zippo. Tillykke med et flot ur med et af urhistoriens kendteste værker. Den berømte cal. 85 familie er konstrueret af Albert Pellaton i midten af 40'erne.

Værket sidder også i de første IWC Ingenieur ure. Der er masser af læsestof på nettet om disse værker. Begynd evt. i IWC's eget forum.

Her er en god artikel fra arkivet hos IWC:

http://www.iwcforum.com/Articles/Calibre.../text.html

Alm. ure med disse værker sælges vel for 8-12.000 kr. Hvis værket sidder i en Ingenieur koster de meget mere.

Jens-Kristian
Svar
Man fristes til at sige "Endnu et vintage ur med smæk for skillingerne". IWCs værker fra den tid var et kapitel for sig. Ikke mindst pga. pellaton optrækket, som de idag har relanceret i deres in-house værker.

Super dejligt værk og klassisk ur. Tillykke med det...

/Mads
Svar
Tak for jeres kyndighed..dejligt..! Okay jeg har fundet en del om værket..men lige netop det her ur er jeg ikk stødt på..mærkelig..!

Uret er uden orginal rem og spænde..er der nogen som ligger inde med disse ting mon..? Det ville være perfekt,hvis det blev helt orginalt.

Mvh/ Torben.
Svar
8541 værket er produceret i store mængder. Formentlig op mod 200.000 eksemplarer. Værket sidder i rigtig mange IWC ure. Der er adskillige modeller i både stål og guld. F.eks. ref. 810 og 910. Der knytter sig normalt ingen speciel historie til disse typer.

På indersiden af dækslet kan du sikkert se, hvilket typenummer dit ur har, så kan du Google det.

Du kan helt sikkert finde en original rem og spænde på ebay.de. De er ikke så svære at finde.

Held og lykke.

JK
Svar
Hej Jk..jeg siger mange tak for svaret..! Mvh/ Torben.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)