Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg mener ikke tolden er mere end 3 % på ure. Momsen er 25 %. Disse 28 % tages af beløbet på såvel ur som forsendelse. dertil kommer et administrationsgebyr på små 200 kr. så vidt jeg husker. Jeg plejer at sige 30 % af det beløb du overfører. Så er du ikke helt gal på den.
Men væben dig med tålmodighed for told behandlingen går LANGSOM og er møg besværlig. Du skal som regel maile/faxe/ringe/poste et par gange med div. dokumensationer omkring værdi, inden du får din vare. Det tager let 14 dage fra pakken er i DK til du får den.
Jeg siger bare godt vi er med i EU, så man undgår den slags hver gang man får noget fra udlandet. Det gør jeg 9 ud af 10 gange dropper at handle uden for EU, idet det som regel bliver for dyrt og er SÅ besværligt.
/Mads
•
Svar: 213
Tråde: 14
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg har ikke købt ure sendt udefra EU, men har købt fotoudstyr fra USA.
Jeg mener toldsatserne varierer afhængigt af produkter og lande og jeg kender ikke satserne for ure. I et konkret tilfælde med fotoudstyr blev beregningen:
A: Værdien af pakkens indhold xxx US$ som omregnes til danske kroner med en vekslekurs som normalt er i Told og Skats favør.
B: Porto/fragt omregnes til danske kroner som ovenfor.
C: A+B lægges sammen og told tariffen tillægges.
D: C tillægges 25% moms.
Tilsidst tillægges typisk et ekspeditionsgebyr som varierer fra fragtfirma til fragtfirma. Post Danmark tager også toldbehandlingsgebyr - sidste gang jeg var i denne situation tror jeg det var 60 kr.
mvh
Niels
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
På
http://www.skat.dk "Borgere" er "Top 10 spørgsmål" netop om dette. Her det direkte link:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=393270
Mht. "vekselkurs i SKAT's favør" må man vel kunne dokumentere via bankbilag - eller?
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Mads Gjødesen Skrev:Jeg siger bare godt vi er med i EU, så man undgår den slags hver gang man får noget fra udlandet. Det gør jeg 9 ud af 10 gange dropper at handle uden for EU, idet det som regel bliver for dyrt og er SÅ besværligt.
/Mads
Enig - selv om visse vintage kan være de der 28% billigere fra USA grundet $ kursen - så er det så besværligt at jeg langt foretrækker EU handler.
Jeg ved også at hvis sælger på pakken tydeligt angiver værdi (gerne faktura i kopi i plast på pakken eller udskrift fra Ebay siden hvor der jo tilmed er billede) og leverings omk, så går det oftest meget lettere - og så vidt jeg ved, gebyr frit fra Post Danmark. De tager, om ikke jeg tager fejl, netopgebyr fordi pakken ikke er mærket med værdi og forsendelses pris, og de derfor skal henvende sig til køber for at få beviser.
vh
•
Svar: 213
Tråde: 14
Post danmarks gebyr (som tilsyneladende nu er på 75 kr.) slipper man ikke for -blot fordi man får vedlagt alle dokumenter. Man kan tilsyneladede dog få hurtigere behandling hvis man sørger for at informationerne er til rådighed på pakken.
http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk...ml&lang=dk
•
Svar: 196
Tråde: 19
Mads Gjødesen Skrev:Jeg mener ikke tolden er mere end 3 % på ure. Momsen er 25 %. Disse 28 % tages af beløbet på såvel ur som forsendelse.
3% + 25% giver ikke 28%, men 28,75%.
Mads Gjødesen Skrev:Men væben dig med tålmodighed for told behandlingen går LANGSOM og er møg besværlig. Du skal som regel maile/faxe/ringe/poste et par gange med div. dokumensationer omkring værdi, inden du får din vare. Det tager let 14 dage fra pakken er i DK til du får den.
Det er bestemt ikke min erfaring, som jeg har med flere forskellige fragtfirmaer. Toldbehandlingen plejer at gå rigtig hurtig, og at det skulle tage 14 dage kan jeg slet ikke genkende. Jeg har endnu ikke været ude for, at der er gået mere end en uge fra uret blev sendt til det var mig i hænde.
•
Svar: 720
Tråde: 122
jeg er lige blevet fanget i TOLD jeg kan sige at jeg betale ca 40%

På noget foto udstyr
Pris på udstyr 735 told 295
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Morten Bekker Skrev:jeg er lige blevet fanget i TOLD jeg kan sige at jeg betale ca 40%
På noget foto udstyr
Pris på udstyr 735 told 295
Kan det høje beløb ikke skyldes at du momses og toldes ikke bare af pris på udstyr men også af forsendelsen?? (ellers har foto måske andre toldsatser)
vh
•