Ur-træf?
Er der planer om et snarligt ur-træf? Og hvis ja, hvor skal det så holdes? Jeg kunne nemlig rigtig godt tænke mig at komme med og se nogle af alle de flotte vintage ure i samlere ligger inde med. Jeg har desværre ikke selv nogen i samlingen - endnu. Icon_e_biggrin
Svar
Jeg ved ikke hvad der bliver det næste...

Men der er tradition for at vi mødes i Horsens engang i foråret......

Jeg vil også gerne se nogle af alle de Vintageure der findes i private samlinger.....

Jeg ville også gerne se mere bytte - handels marked......

Jeg ville også gerne se hvordan de forskellige "registrerer/dokumenterer" deres ure

Men en auktion vil jeg helst ikke se - det er tilsyneladende umuligt at få rimelige priser blandt samlere, så det ender med priser der ikke er nogen mening - eller at folk sælger kasable/defekte ure.

Jeg plejer at tage med hvad jeg har og vise det frem og jeg vil opfordre andre til at gøre det samme - eller lave special udstillinger fx.

Guldure
Ure fra før 1960
Chronografer
Chronometre

Der er masser af muligheder! Og plads plejer der jo også at være nok af!

Peter plejer også velvilligt at stille box-plads til rådighed for værdierne hvis nogen ønsker det, så det er heller ingen undskyldning for ikke at præsentere noget!

vh Baun
Svar
Arrangementet i Horsens ligger i juni (eller plejer), så lad os se om Bjarne, Peter, ect. endnu engang tager initiativ til et træf. Der plejer også at være noget i Kbh. Benny aka Speedy har før være forgangsmand til et meget hyggeligt træf. Men der er ikke samme tradition for et arrangement som i horsens.

Jeg kan kun, som Baun, opfordre alle til at tage ALT med hvad de har liggende. Hvad er et ur-træf uden ure? Desuden er det ikke nødvendigt at have et fint dyrt ur for at deltage. Personligt vil jeg hellere se noget knap så værdifuldt, man ikke ser hver dag, frem for et sprit nyt Omega, Rolex, osv. Dem kan man jo til enhver tid se hos den lokale AD.

/Mads
Svar
Bakker 100% op. Gerne lagt så det ikke er en del af en ferie - ex Lørdag i påskeferie eller eller fredagen efter kristi himmelfart - for jeg vil have mine ferier for familien, men almindelige lørdage er perfekte for mig og jeg kommer helt sikkert hvis jeg på nogen måde kan

Lad også gerne invitatione gå på lidt mad mod betaling og fruerne/kæresterne med - de som var med i Horsens tror jeg nød det.

Spørgsmålet er bare hvad "folk" vil betale. Den sgtore forskel på KBH sidst og Horsens var jo helt givet hotellet og det gode vejr som lokkede til øldrikning udendørs til kl 3 (ja jeg ved godt at visse Bjarner, Peter og andre holdt længere ud end jeg)

København burde kunne byde på samme, men det koster jo en del mere end det flotte arrangement Benny lavede sidst, hvor deltagelsen jo ikke på nogen måde var et spørgsmål om penge - i et godt lokale med ostemader og øl/vand så det er to forskellige alternativer

HVAD MON FOLK HER HELST VIL NÅR DET DREJER SIG OM KØBENHAVN. VIL VI BETALE MERE OG FÅ HOTEL OG LIDT SJOV I KØBENHAVN -eller vil vi ha en billig løsning der stadigt giver mulighed for at se ure og snakke sammen?

Jeg tror sagtens vi kan lokke Benny (og mig) til at sætte noget op i KBH - og for tilrejsende - kan vi nok også hitte en sjov aktivitet for de som kommer tidligt - de som ex ikke har været på "eftersyn" til en af de store B&R auktioner i Bredgade - eller inde i gårdene omkring Nyhavn har muligheder nok

HM hvor er afstemningsmuligheden, den kommer måske kun hvis man laver helt nyt indlæg - det prøver jeg og ser om jeg kan lave en afstemning

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Der ligger jo en klar udfordring i at lave et arrangement som passer til alles smag - og alles tegnebog.

Det er også problematisk, hvis der lægges andre aktiviteter ind, som betyder at man ikke kan "holde øje" med sin ursamling. Så skal den kunne opbevares betryggende - dvs. noget der er væsentlig bedre end en aflåst bil eller et aflåst lokale - men fx. et lokale hos det stedlige Falck eller lignende!

Det vigtigste for mig er at møde ligesindede, se en masse Vintage ure, men jeg vil da gerne gøre en tur ud af det med andre arrangementer i tilknytning!

Jeg kommer under alle omstændigheder, hvis jeg overhovedet kan!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Det er også problematisk, hvis der lægges andre aktiviteter ind, som betyder at man ikke kan "holde øje" med sin ursamling. Så skal den kunne opbevares betryggende - dvs. noget der er væsentlig bedre end en aflåst bil eller et aflåst lokale - men fx. et lokale hos det stedlige Falck eller lignende!

vh Baun
Godt point det der - har jeg ikke lige tænkt på. Hvis det er en lørdag er bankerne jo ikke lige åbne, selv om vi måske kunne ha overtalt Nordea mod gratis sposorat Icon_e_confused- men vi må tænke lidt her - måske nogen har et forslag. Jeg går ud fra problemet kun er, hvis man laver noget sjovt om eftermiddagen og det er jo langt fra afgørende at vi evt gør det.
Vi kan jo ikke i disse røveritider annoncere for meget med hvor de er, men hvad var forskellen i Horsens, havde man dem på hotellet, eller var det Peters bankbox som gjorde forskellen - var det nok at i havde dem på værelset og Connie holdt øje hvis du ikke var der?
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hvis det bliver i Horsens har jeg med ret stor sandsynlighed en box (våbenskab) på det tidspunkt.

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Selvom jeg vil foretrække at det bliver i Horsens det kommer til at foregå vil jeg sandsynligvis også deltage hvis det skulle blive i København. Jeg har det lidt ligesom Baun, at for mig er det vigtigste at komme til og se en masse flotte ure og møde nogle spændende mennesker med en stor viden omkring dem. De ydre rammer er for mig ikke så vigtige.
Svar
Jeg tænkte nu mest på hvis vi skulle ud af huset til andre aktiviteter....

Besøg på auktion... Olsens verdensur.... hvad ved jeg?

Så er man simpelthen nødt til at have adgang til at placere sine ure et sikkert sted.

Det er jo fint i Horsens at man kan bruge Peters tilbud - men ellers opholder vi os jo selv lige i nærheden hele tiden.

Måske skal man satse på et arrangement, hvor vi bliver samme sted hele tiden. Og så lave "noget sjov" der.

Kunne man lave en konkurence om bedste udstilling af ure - med max 5 ure så mange kan være med?

Kunne man lave flere konkurencer over teme:
  • Flotteste restaurering - før billeder og efter ur
    Udstil et ur i de rette omgivelser - (en speedmaster på en Appollo model)
    En Rolex på ?
    En Omega lady på Cindy C. Icon_razz
eller andre ideer, men noget der gør dagen sjovere og mere interessant, med ure i focus!

vh Baun
Svar
Jeg hilser interessen om et ur arrangement i København velkommen.

Arrangementet sidst på Frederiksberg var jo noget anderledes end det i Horsens. Horsens brillierer med god mad og gå i byen stemning. Derimod syntes jeg at pladsen er lidt trang, ihvertfald hvis der er mange der gerne vil udstille ure, lave workshop med "lav din egen rem" osv. Men det kan jo være at der er mere plads på hotellet end jeg så sidste gang.

Mht. opbevaring af urene imens man evt. er ude og se et eller andet, mener jeg at det er et mindre problem.

De fleste kan vel godt med lidt snilde pakke deres ure så de kan være i en mindre taske eller rygsæk. Dette hvis der er tale om et besøg på Rådhuset og Jens Olsens Verdensur, auktion hos BR eller besøg hos en af de store urmagere eller noget i den retning.

Det er klart at hvis der er tale om at man vil i byen den halve/hele nat efter urmødet, kan der blive et opbevaringsproblem med urene. Men det må så løses!

Men det er jo ikke sikkert at der behøver være tale om andet end noget a´la sidste gang. De tilbagemeldinger jeg har fået fra nogle af dem der var med gik på følgende;

Plussiden:
-Godt med køb/salg, og plads til alle med borde mv.
-Sjovt indslag med Tommy på storskærmen (selvom AV teknikken ikke var i top)
-Masser af tid til at tale sammen, og plads til at bevæge sig rundt.
-Prisen

Jeg har ikke fået negative tilbagemeldinger på arrangementet, men det betyder jo ikke at der ikke er nogen.
Jeg opfatter dog selv auktionerne som STENDØDE. Mærkeligt at der ikke er flere der byder, men nu har vi set det både på Frederiksberg og i Horsens.

Som John Hannover skriver kan vi sagtens sætte noget op herovre. Hvis det skal være på nogenlunde samme niveau som sidst, har jeg flere lokalemuligheder, alt efter hvor mange der tilmelder sig.

Jeg forestiller mig at vi skal satse på april måned. Hvad siger folket?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)