Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
alt metal kan poleres. Om det kan betale sig er et andet spørgmål.
et nyt kan erhverves for næsten samme pris.Så hvis urmageren ikke vil/kan polere det, kan du overveje at købe et andet til pæn brug??
MVH
SK
•
Svar: 74
Tråde: 23
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Givet Likes: 2
Havde et Breitling Chrono Avenger i titanium, som havde fået et par ridser. Sendte det ned til min lokale Guldmed, som pollerede det (med ekstrem fin sandpapir.....resultat: SOM NYT! Kostede ikke ret meget!
Philip
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Er uret matpoleret/børstet som jeg mener det er, kan du bruge en alm. grydesvamp. Det virker fint på Panerai modellerne, så mon ikke også det virker på dit. Men husk at pudse i længderetningen og ikke i cirkler. Husk på at en grydesvamp ikke kan lave dybe ridser og bliver resultatet dårligt kan din urmager let rette "skaden".
/Mads
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Titanium er meget let at polere, og som Mads siger kan man bare bruge en grydesvamp til opgaven, jeg har dog andre midler, men de ligner en grydesvamp, men kan tage lidt flere ridser, det vil sige lidt grovere end en grydesvamp.
MVH Peter
•
Svar: 9
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
hej. gælder det også med et iwc3536 titanium? og er lænken ren titanium, er der nogen der ved det?
mvh allan
•
Bjørn H._phpbb3_import15705
Unregistered
Den er lavet af Grade 5 Titanium - AL6V4 - lænke, lynette & det hele
Det der har givet Titaniumure et feset ry er urene der er lavet i Grade 2 "Commercial pure" - kendetegnet ved at være gråt og forholdsvis blødt
(ca samme hårdhed som 316 RF stål)
•
Svar: 3
Tråde: 2
Nu har jeg ringet til 4 forskellige guldsmede/urforretninger, som alle siger at titanium er for hårdt at arbejde med, og man ikke kan gøre noget ved ridser....
jeg har også et tissot expert titanium, som har alt alt for mange ridser efterhånden, jeg vil gerne have det frisket op...
hvordan gør jeg det ??
( KBH )
•
Svar: 124
Tråde: 7
emann Skrev:Nu har jeg ringet til 4 forskellige guldsmede/urforretninger, som alle siger at titanium er for hårdt at arbejde med, og man ikke kan gøre noget ved ridser....
jeg har også et tissot expert titanium, som har alt alt for mange ridser efterhånden, jeg vil gerne have det frisket op...
hvordan gør jeg det ??
( KBH )
(alm) Titan er ikke hårdt, det er nærmere sejt, ikke helt som aluminium men stadig sejt. Når jeg arbejder (drejer, fræser, filer, pudser) i titan (grade2) føles det lidt som en blanding af alu og stål. De værste ridser kan du fjerne med smagelpapir korn 400 og op og eller/evt afslutte med den grønne siden af en grydesvamp.
P.s flere finmekaniker jeg har talt med, set meget skræmt ud hvis man nævner noget med titan grade 5

Det skulle være noget øv og dreje og fræse i!?
•
Svar: 13
Tråde: 2
Jeg må indrømme jeg er en lille smule desorienteret.
Er grundreglen ikke at Titanium som udgangspunkt ikke må poleres, netop fordi det med tiden "heler" ridser af sig selv ?
Altså at "helingen" er den oxidering der sker af titanium (som netop giver overflade farven), og en polering vil betyde at oxideringen ikke sker kontrolleret hvilket kan medføre en ujævn oxidering ?
Så polering må altså kun ske hvis overfladen er særdeles ridset så "helingen" ikke kan gennemføres ad naturens vej.
Eller har jeg misforstået noget ?
/Anders
Tænk positivt .... det kunne være værre
•