over 100k for et eta værk
Jeg så at dreamwatch, har et Breitling for Bentley Mark VI - 2012 til salg med et såkaldt complications 19 værk eller B19 som også er deres bestegnelse, men i mads Gjødesens dejlige artikel med værkernes oprindelse kan man så læse at det er et Eta 2892-a2 månefase.

Er der tale om et værk der er fuldstændigt ændret så det nærmest kun er navnet eta, der er tilbage, eller hvad ?

Hvis ikke er det godt nok mange penge for et ur uden in-house værk.
Men man kan altid finde et eller andet hvis næsten hvilken som helst urfabrikant, når vi taler om for og imod, men det var fordi jeg lige faldt over dette og har altid troet at deres complication værker var in-house uden dog at jeg har fuldt op på det førend nu!! Icon_e_surprised
Svar
Du kan finde mange ure/mærker til 100k med et billigt værk i maven,
men du har da helt ret hvis det er det som er tilfældet her så er det helt ude i skoven. Icon_e_confused

Men det overrasker mig ikke med Breitling. Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Uden at have tjekket værket vil jeg gætte på at der er tale om et klassisk Breitling værk baseret på et almindeligt cal. ETA 2892 som så har fået tilføjet et kombineret kalender/kronograf modul. Merprisen skal findes i modulet hvor et sådan med både kalender og kronograf er ret kompliceret. Det presser prisen. Om det er 100 k værd kan diskuteres, men absolut ikke noget særsyn. Havde det været et evighedskalender modul ville prisskiltet nærmere have været 200 k. Komplikationer koster uanset basis værket.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Mange Tak Mads, det er lige nøjagtigt sådan et svar jeg kan bruge, og ja man kan altid blive uenige om man synes det er for meget eller lidt i forhold til en given model el mærke. Icon_e_biggrin1
Svar
linde werdelin bruger jo næsten, standardværk i deres ure,selvom de er mega flotte, efter min mening.

Det var mere med at du har et eta værk som vi omtaler 2892, men når man så skal koble månefase modulet på, at så begynder tingene at løbe stærkt.
Svar
Stensbjerg Skrev:Du kan finde mange ure/mærker til 100k med et billigt værk i maven,
men du har da helt ret hvis det er det som er tilfældet her så er det helt ude i skoven. Icon_e_confused

Men det overrasker mig ikke med Breitling. Icon_e_wink

Uret er da sprød, men det er s.... også mange penge enig Icon_e_wink
Svar
Generelt syntes jeg Breitling er ganske fair prissat. De hører vel til i mellemlejet, hvor man får god value for money uden det er et ekstra ordinært godt køb men da bestemt heller ikke for dyrt i forhold til produktet. Denne model syntes jeg nok er lige dyr nok holdt op mod komplikationen. Ville klart hellere tippe 60 k af på en model med deres in-house B01 værk.

Det man skal huske på her er at modulet kun bruges i meget få modeller og den lille produktion skal nok presse prisen den gale vej. Men som sagt bestemt ikke noget særsyn. Som nævnt er Hublot og LW noget værre, og der kunne let nævnes 20-30 mærker der kører samme stil.

Men det er de færreste der har kendskabet til at vurdere value for money faktoren og ure købes på følelser så måske derfor Hublot sælger så godt som de gør Icon_e_wink Jeg tror de er pænt ligeglade med at vi 0,001 % af de potentielle købere, der ved lidt om værker syntes de er for dyre Icon_e_confused

/Mads
İmage
Svar
Prisen på Mark VI - i hvertfald nyprisen - bliver jo også holdt oppe af en lynette i massiv platin. Om man mener at det kan retfærdiggøre prisen er en anden sag Icon_e_smile

Jeg ejede ét engang(standard Mark VI)... hvis ikke jeg var klar over det, ville jeg have troet at lynetten var lavet af stål som resten af uret Icon_e_smile

Mvh.

Rasmus
Breitling Navitimer - Omega Seamaster 300M Chronograph - Omega Aqua Terra cal. 8500 -
IWC GST Alarm Automatic - Rolex Sea-dweller 116600
Svar
Man skal selvfølgelig holde ædle materialer udenfor, da de skæv-vrider billedet totalt. Om det så er pengene værd at lynetten er platin er igen en individuel afgørelse. Man kan også spørge om forskellen på hvid guld og stål er berettiget?! Meget individuelt om man gider kaste penge efter materialer der der ikke bidrager med andet en æstetik.

/Mads
İmage
Svar
Ja præcis, personlig vil jeg være helt ligeglad med om lynetten er i platin eller stål, så hellere bruge de flere penge på noget indeni, lidt det samme som en diamant besat krans som f.eks på hublot
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)