Afstemning: Hvor mange ure har du ?
1 Ur
2 Ure
3 Ure
4 Ure
5 Ure
6 Ure
7 Ure
8 Ure
9 Ure
Mange, Mange flere
[Vis resultater]

Hvor mange ure har du ?
Så det tid til endnu en poll.

Hvor mange ure har du i samlingen?
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Selv har jeg 8 ure, minus mit "Tag Heuer" som jeg er stoppet med at tælle med i samlingen.
Desværre er kun 3 af dem mekaniske, men jeg arbejder på sagen.
İmage
Svar
20 lige nu og 2 på vej (Seiko Divers)

Heraf er 9(11) af dem automatiske, en håndoptrukken og 2 EcoDrive (Citizen), 2 Kinetic og 6 alm. quartz ure.

Havde omkring 50 ure i november 2007 Icon_e_surprised , heraf kun 3 automatiske, så det går den rigtige vej Icon_e_biggrin
Svar
hehe selv om jeg kun har været på dette forum i ca en mdr. kan jeg da sige: JA det går den rigtige vej, er selv på samme vej som dig jo, så det da fedt at høre at det ikk er alle herind der kun har auto ure... Icon_e_wink
Men held og lykke med samlingen, og endnu engang tillykke med dine to nye divers.... Icon_e_biggrin
İmage
Svar
Ja det er hyggeligt med debatten herinde - og det er herligt at fornemme at også de "nyere" begynder at interesere sig mere for de mekaniske ure......

Så er jeg bare spændt på hvornår I også bevæger jer ind i det virkelig spændende område, som Vintage ure udgør.

Ok - det er mere udfordrende, man dummer sig lettere. Det er så også ganske fantastiske ure der er i dette segment.

Hvad var det første Chronograf dykker ur? Hvem lancerede det og hvornår? Sådan et ur må man have i samlingen...

Rolex Sub. skabte hele den design linie, som idag betegner sportsur og dykkerure uden chronograf... man må have en rigtig Vintage Rolex, hvis man er til sports dykkerure...

Omega Constellation Pie Pan... er faderen til en designlinie for dress ure. Starten gik i 1952... man må have sådan en.

Når det sker, så åbner en helt ny verden sig!

Jeg har meget respekt for de nye superlækre mekaniske ure. Seiko, Oreis, Certina, Tossot, Longinnes, Omega, Rolex - få nævnt og mange glemt. Men jeg har endnu mere respekt for det der foregik i de mekaniske ures guldalder - 1940 - 1970 - før quartsdjævelen ærdrede urverdenen totalt!

vh Baun
Svar
jeg har 5 ure =)
Svar
Jeg har 5 stk og forventer ikke flere, måske udskiftning - men nødvendigvis ikke flere.

/Henrik
Svar
Baun>>> Ja nu må vi se hvor det bære hen, lige PT syntes jeg det mest er moderne ure der tænder mig, men jeg har dog forelsket mig i bullhead urene fra 70érne jo, så man skal aldrig sige aldrig Icon_e_biggrin
Men jeg syntes absolut det lyder spændende med vintage divers, helt sikkert... men lad os nu se tiden an, for mit vedkommende er jo ganske spæd i der "rigtige" urverden jo Icon_e_wink

Men post endelig nogle af de vintage diver ur sider hvis du har nogle Icon_e_wink
İmage
Svar
Shit, jeg vidste godt i havde mange ure, men det er da overreskende mange der har mere end 9 ure syntes jeg.
Og jeg næsten sikker på at de ikke allesammen er i den billige ende hehe

Det er jo sikkert jeres skyld at Omega stadig eksistere, i har jo sponsoreret Omega godt og grundigt Icon_e_wink
İmage
Svar
Jeg har tre ure: IWC doppelchornograph, Speedmaster day and date fra 1997 og en Seamaster chornograph fra 1975-76. Rækker ikke langt kan jeg se på afstemningen. Icon_e_surprised
Har INGEN forstand på ure men er tit herinde fordi ure fascinere mig - specielt de lidt ældre.
Der er gået for meget tivoli i det efter min mening – specielt de nye Rolex. Icon_e_smile Måske det har noget med ens alder at gøre?! Icon_e_wink
Tak for et godt forum!
Vh Søren
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)