Svar: 19
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Ville lige forhøre mig om nogen her kendte til skeleton ure til priser <20000.
Har selv fundet frem til roamer der umiddelbart synes i lavere pris leje - kender dog ikke noget til kvaliteten.
Er der andre mærker man evt kunne kigge på? De fleste skeleton ure der har passeret min vej har haft priser der ligger godt der oppe af til min aktuelle pengepung.
Håber nogen kan hjælpe med dette spørgsmål
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Skeleton-ure er virkeligt et af de steder, hvor der er meget at spare ved at købe brugt. De falder typisk væsentligt mere i pris end der "normale" søstre.
Men hold øjnene åben, for det er en halvdyr proces, hvis det skal laves ordentligt. Alle kan som så lave det, hvis bare de programmerer maskinerne korrekt, men derfor varierer finish (og pris) også en del.
ML har i hvert fald lavet et skeleton for nogle år siden, men jeg kender ikke kvaliteten/finish.
Tag eventuelt et kig på elektrolagunaen.
# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Der er en god grund til at urene koster det de gør. Skeleteringen skal udføres pr. håndkraft og for at det bliver flot tager det tid og erfaring. Det koster kassen. Så du får hvad du betaler for. Jeg ved at flere fabrikater har skeleteret det simple Unitas værk, og her kan du finde et ok ur til under 20 k. Bla. dette Jacques Etoile:
[url]"http://www.chrono24.com/web/en/suchen/u/index.htm?showid=1277201&MODELL=Jacques+Etoile&lastshow=20&anzahlgesamt=63">http://www.chrono24.com/web/en/suchen/u ... lgesamt=63[/url]
Ellers ville jeg nok hæve budgettet og kigge på bla. Chronoswiss. Deres Opus skeleton hører til blandt de billigste som er flot udført. Tysk kvalitet udført i meget høj standard. [url]"http://www.chrono24.com/web/en/suchen/u/index.htm?showid=1330815&MODELL=chronoswiss+opus&lastshow=0&anzahlgesamt=12">http://www.chrono24.com/web/en/suchen/u ... lgesamt=12[/url]
Men hold dig fra div. modeller på ebay fra ukendte fabrikater. Det er noget kina-pangel.
/Mads
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Mads Gjødesen Skrev:Men hold dig fra div. modeller på ebay fra ukendte fabrikater. Det er noget kina-pangel.
/Mads
Den skal tages for alvor, for i klassen under 2000 får man ikke meget skeleton - og de der Ebay til måske 100-200 Euro er generelt INTET værd
vh
•
Svar: 19
Tråde: 6
Må sige at jeg finder de to ovennævnte tiltalende. Er de noget værd rent prismæssigt (fraset i den billige ende af skeleton modeler)?
Kan se der findes enforhandler i århus for chronoswiss men kan ikkefinde nogen for jacques. Nogen forslag til hvem der kune forhandle disse i Danmark. Må jo som det mindste prøve at se dem live!
•
Svar: 126
Tråde: 10
Ved godt det er lidt uden for budget, men jeg faldt lige over det her som jeg faktisk synes er meget pæn:

Med målene 42x14,7 mm. er det jo faktiskt en del større end Chronoswiss'en, så hvis jeg havde pengene liggende så ville jeg nok kigge nærmere på det.
/U. - som også godt kan lide skeletværker
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
ADKristensen Skrev:Må sige at jeg finder de to ovennævnte tiltalende. Er de noget værd rent prismæssigt (fraset i den billige ende af skeleton modeler)?
Kan se der findes enforhandler i århus for chronoswiss men kan ikkefinde nogen for jacques. Nogen forslag til hvem der kune forhandle disse i Danmark. Må jo som det mindste prøve at se dem live! 
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg ville nok køre en tur til Hamburg. Her er flere forhandlere og specielt Chronoswiss er meget populært og dermed større udvalg hos forhandlerne. JE kan du tjekke på nettet, men de forhandles ikke i DK.
Der findes MASSER af skønne skeleterede ure, men kun ganske få der faktisk er noget værd. Så se dig godt for inden du køber.
/Mads
•