Svar: 7
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej Breitlingfans
Jeg står på kanten af at skulle købe mit første "rigtige" ur. Har hidtil gjort det i 3-4.000 kr seikomodeller, men har nu forelsket mig i et Breitling Navitimer.
Den vejledende pris i DK liger på omkring 37.000 kr.
Skal i andet ærinde til Singapore sidst i april, og har via Breitlings hjemmeside, fundet frem til en forhandler, som vil sælge mig et eksemplar til 25.000 kr.
Det er emmervæk en sjat at spare, men tør jeg? Har ingen erfaring inden for køb at dyre ure og ved at der, især i Asien, florerer mange falske udgaver.
Hvad skal jeg være på vagt overfor?
Kan prisen være korrekt, hvis det er ægte, eller er der noget der lugter?
Hvordan kan jeg sikre mig, at det Navitimer jeg står med i hånden, er ægte?
•
Mikkeltv Skrev:Hej Breitlingfans
Jeg står på kanten af at skulle købe mit første "rigtige" ur. Har hidtil gjort det i 3-4.000 kr seikomodeller, men har nu forelsket mig i et Breitling Navitimer.
Den vejledende pris i DK liger på omkring 37.000 kr.
Skal i andet ærinde til Singapore sidst i april, og har via Breitlings hjemmeside, fundet frem til en forhandler, som vil sælge mig et eksemplar til 25.000 kr.
Det er emmervæk en sjat at spare, men tør jeg? Har ingen erfaring inden for køb at dyre ure og ved at der, især i Asien, florerer mange falske udgaver.
Hvad skal jeg være på vagt overfor?
Kan prisen være korrekt, hvis det er ægte, eller er der noget der lugter?
Hvordan kan jeg sikre mig, at det Navitimer jeg står med i hånden, er ægte?
Husk der kommer told og moms på..... ca. +30%, så er der ikke meget sparet.... Hvis du samtidlig kan forhandle dig frem til en rabat i DK på 10-15%, er prisen den samme.....
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Du kan roligt købe i Singapore. Her er ikke den sædvanlige handel med kopier, som man ellers ser på hvert gadehjørne i resten af Asien. Jeg vil nu anbefale dig at vente til du er der nede med at afslutte en handel. Der er MANGE ur-butikker og ofte kan du score den største rabat når du vifter med kortet foran sælger.
Men husk fortoldningen som let kan gøre din forretning knap så fordelagtig.
/Mads
•
Tukjær Skrev:Husk der kommer told og moms på..... ca. +30%, så er der ikke meget sparet.... Hvis du samtidlig kan forhandle dig frem til en rabat i DK på 10-15%, er prisen den samme.....
Nu siger du told og moms. Men sæt nu jeg glemmer at fortolde uret, når jeg går gennem tolden i Kastrup lufthavn... Det skulle vel klare det problem?... eller hvad? Er der noget, jeg overser?
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Mikkel
Du overser en hel masse ivrige toldere i Københavns Lufthavn, de opsnapper næsten alt, ligefra ure til kameraer golfudstyr og lignende.
MVH Peter
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Mikkeltv Skrev:Tukjær Skrev:Husk der kommer told og moms på..... ca. +30%, så er der ikke meget sparet.... Hvis du samtidlig kan forhandle dig frem til en rabat i DK på 10-15%, er prisen den samme.....
Nu siger du told og moms. Men sæt nu jeg glemmer at fortolde uret, når jeg går gennem tolden i Kastrup lufthavn... Det skulle vel klare det problem?... eller hvad? Er der noget, jeg overser?
En af Site Admins regler er, at der ikke må opfordres til svindel på forum.
Derudover vil tolderne give dig et "bonus-diplom", hvis de nupper dig.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Mikkeltv Skrev:Tukjær Skrev:Husk der kommer told og moms på..... ca. +30%, så er der ikke meget sparet.... Hvis du samtidlig kan forhandle dig frem til en rabat i DK på 10-15%, er prisen den samme.....
Hvad du gør er dit problem, men jeg ville nok lade det fortolde.
•
Mange tak for info.
Uanset hvilken løsning det biver, glæder jeg mig ekstremt meget til at få et rigtigt ur på armen. Selvom min familie bare ryster på hovedet og truer med at gøre mig arveløs - altimens de viser mig deres Citizen ur til 500 kr og spørger, om mit Breitling virkelig er 70 gange bedre end deres...
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Mikkeltv Skrev:Mange tak for info.
Uanset hvilken løsning det biver, glæder jeg mig ekstremt meget til at få et rigtigt ur på armen. Selvom min familie bare ryster på hovedet og truer med at gøre mig arveløs - altimens de viser mig deres Citizen ur til 500 kr og spørger, om mit Breitling virkelig er 70 gange bedre end deres...
underlig familie....
enhver kan da forstå at man må give mindst 1000% mere end uret koster at fremstille for at vise klasse!
Du bliver glad for det lækre ur - og du kan trøste dig med at det sansynligvis vil blive mere værd med tiden og at nogen i familien sikkert bare er misundelige!
vh baun
•