Bruger vi vores ure rigtigt???
Har man uret på altid, er et dykkerur vist det rette. Dvs., robust, vandtæt, nem at læse og med drejelynette.
Og, jeg dykker ( ikke i DK, men alle andre steder i verden, hvor man ikke behøver andet end T-shirt under PC-vesten ).
Alligevel vil jeg ærligt indrømme at Subbens lynette bruges mest for at påminde om parkeringstiden, kogende kartofler etc.
Og var lynetten svejset fast, ville jeg stadigvæg bruge Sub´en; den ser godt ud Icon_e_smile
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
HG Skrev:Basalt har, de fleste, kun brug for en time og minutviser, så ved vi hvad klokken er.

/Henrik

Præcis. Så mit Panerai112 med 2 visere og intet andet pjat er præcis hvad jeg har brug for. Icon_e_wink

Datoskive har jeg sjældent brug for, men er nok det eneste ud over de 2 visere jeg kunne retfærdiggøre at gå rundt med.

Alt andet er blot blær... men det skal der også være plads til. Icon_e_wink
Svar
Det kan vel siges såre simpelt; mænd elsker gadgets - og ure (navnlig mekaniske) er über-gadgets....

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Stinger Skrev:
HG Skrev:Basalt har, de fleste, kun brug for en time og minutviser, så ved vi hvad klokken er.

/Henrik

Præcis. Så mit Panerai112 med 2 visere og intet andet pjat er præcis hvad jeg har brug for. Icon_e_wink

Datoskive har jeg sjældent brug for, men er nok det eneste ud over de 2 visere jeg kunne retfærdiggøre at gå rundt med.

Alt andet er blot blær... men det skal der også være plads til. Icon_e_wink

Minimalisme er også en slags blær Icon_e_wink
Svar
Tja,
Jeg dykker, og samler på dykkerure. Men, om de streng taget er nødvendige på dyk kan diskuteres. Jeg dykker altid med et mekanisk ur på hver arm. Sådan har jeg lært det; og derfor altid gjort det.

Når jeg befinder mig "above" bruger jeg ikke som Mads C, at gå med to ure; men alid ét.
Min urafhængighedstest er, at tage uret af en dag og se hvor tit man kigger på sin "bare arm" Jeg gør det utallige gange og føler mig" nøgen" uden ur.
Tre funktioner på mine ure, der bruges dagligt er derfor tids, dato -og kronograffunktion.

MVH

SK
/SK
Svar
jeg bruger mit Hublot Big Bang hverdag det er med i bad og det er også med i svømmer Icon_e_biggrin meeeeen når jeg arb bliver det pillet af det skal jo ikke kommet noget til hvis i forstår Icon_e_biggrin
Svar
Tukjær Skrev:Minimalisme er også en slags blær Icon_e_wink

Det er EKSTREM blær. Men på en rigtig stilet måde. Icon_e_wink
Folk der har rigeligt føler ofte ikke behov for at gå og vise sig frem med det mest avancerede grej. Icon_razz
Svar
Præcist, stinger. De som har og er vant til at have, snobber den anden vej = dyrkelsen af minimalisme. I stedet for at proppe sig med mængder af ædelse, nipper man til Sushi ( helst med spisepinde ). I stedet for at fylde sin lejlighed med grimme møbler, indratter man sine 180 m2 med en bonsai, skulpturelt stereoanlæg og futon ( og måske et enkelt stykke dansk klassisk møbeldesign & et badekar med løvefødder ) & nada mas. I stedet for at belyse sin stue med lysstofrør ( ak ja, der ER folk som gør... ) har man et - par halogenspots i strategiske steder.
Men sådant var det ikke i den 1. halvdel af 1900 tallet; man dyrkede kvantiteten ( som modreaktion til det, at når man var fattigt, ejede man intet ).
Dog kan jeg ikke rigtigt se, hvordan man dyrker minimalismen som urnørd... ( fordi, de som går med en Ole Mathiesen 1962 eller Georg Jensen designur, er ret sjældent urnørdter Icon_e_wink ).
Når jeg rigger min Daytona på, føler jeg at befinde mig langt væk fra enkeltheden. Icon_e_surprised
Men måske er der en anden nørd, som har sin retoriske evner i orden og kan argumentere for det modsatte ?
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
I bund og grund tror jeg de fleste herinde ville kunne klare sig med et datejust. Have det på døgnet rundt, dykke, svømme, arbejde, tage på stranden osv. Ridser dem kan man bare få poleret væk ved umageren hvert 5 år. For mig er uret også et status symboel, det ur jeg har valgt udsender nogle signaler jeg gerne vil forbindes med. Ligemeget om jeg ligger i en pool, eller befinder mig på de bonede gulve. For mig udstråler et lækkert ur et modstykke til vores forbrug og smidvæk samfund. det signalerer at man tager stilling til de ting man har omgiver sig med dagligt.
Svar
Rolf Skrev:Det er måske min nuværende familiemæssige situation som gør at jeg bruger alle funktionerne i mit ur (mit "nye" Zenith de Luca).

Rolf
Dejligt ur i alle fald
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)