Fortis Spørgsmål??
Hej med jer...
Jeg har et lille spørgsmål til jer.. Forhåbentligt er der nogel der har et Fortis ur, måske enda et Fortis Pilot Professionel.. kan det lade sig gøre at urværket har revet sig løs inden i kassen.. eller skal det føles sådan.. det føles lidt som om det af og til ryster inden i uret...
Kan ikke helt forklare følelsen.. måske list som en fjeder der bouncer frem og tilbage..
Håber i har et svar..
Mvh Thomas
Svar
Den findes vel både som alm ur og som kronograf (med pushers og subdials)- hvis det er kronograf versionen så oplever du bare den lille særhed som værket valjoux 7750 har - en woblen effekt - rykken bole - fjedre - som automat optrækket giver. Så er alt OK.
Hvis det ikke er kronografen, så har jeg ikke umiddelbart forklaringen, det er ikke ret almindeligt et værk river sig løs -

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Hannover_dk..
Det er kronografen jeg har købt.. Det skal siges at jeg har købt det brugt så er lidt "over" opmærksom på alle detaljerne... Dejligt lige at få sveden tørt af panden med dit svar.. ja det føles lidt underligt men man skal vel bare vende sig til det..
Og igen mange tak..
ER der noget jeg skal være opmærksom på mht. om det er en fake...
syntes umiddelbart at det ser meget genuine ud.. men man ved jo aldrig..'
Og igen tak for hjælpen...
Svar
Tror vel ikke der er så mange fakes af dem - og de som er har nok ikke 7750 som maskine - så jeg ville tage det roligt. Valjoux 7750 er nok den mest brugte kronograf maskine i den klasse - og den er en solid arbejdshest - men har altså den der woblen effekt.
Søg efter 7750 eller måske tilmed woblen først i søgefeltet - så får du svaret mange gange tror jeg Icon_e_smile
Tilllyke med uret
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Mange tak..
Og tak for beroligelsen.. hvis man kan sige det..
Fortsat god aften..
Svar
Det er så almindeligt med Valjoux 7750 værker så det næsten er lige før man blive bekymret hvis man ikke har den fornemmelse som du beskriver.

Har en gang fået et ur retur af den grund Icon_cool
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
thshedegaard Skrev:Mange tak..
Og tak for beroligelsen.. hvis man kan sige det..
Fortsat god aften..
Jamen det kan man sagtens være beroliget ved. Som sagt en arbejdshest og et ur som du vil være glad over. Nyd det- Ny ankomne ure skal man nyde - se på detaljerne - og tag den der woblen som tegn på at automat optrækket med omkring 45 timers reserve - virker
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
thshedegaard Skrev:Hej med jer...
Jeg har et lille spørgsmål til jer.. Forhåbentligt er der nogel der har et Fortis ur, måske enda et Fortis Pilot Professionel.. kan det lade sig gøre at urværket har revet sig løs inden i kassen.. eller skal det føles sådan.. det føles lidt som om det af og til ryster inden i uret...
Kan ikke helt forklare følelsen.. måske list som en fjeder der bouncer frem og tilbage..
Håber i har et svar..
Mvh Thomas

Jeg har slev haft en Fortis Chrono den blev lavet 3 gange netop fordi værket gik løs inde i kassen. Det tager dog kun en urmager 2 minutter at spænde skruerne der holder værket og så virker det ca. 1-2 år igen, hvis du går meget med det.
Svar
Ok.. det var kedeligt at høre...
Hvad er symptomerne på at der er noget der er gået løst inden i... stopper uret med at gå? eller hvordan kan man mærke det..
Mvh Thomas...
Svar
Thomas gå ned til din urmager og få åbnet uret så dine bekymringer er sikkert ovre.

Jeg har igennem de sidste par år nok solgt 100 Fortis og har aldrig haft en garantisag af betydning på dem, det har jeg derimod på Rolex, Omega og andre af de store mærker. Så højest sansynligt er det ikke noget.

Vedr. de oplevelser watchfreaks har haft så kunne det lige så godt have været sket med alle andre ure, så betragt det som et enkelt stående tilfælde.

Lad os høre hvad urmageren siger efterfølgende når du har haft det checket op.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)