Blancpain Fifty Fathoms
Nu ved jeg ikke lige hvordan den "ældre" model FF ser ud, men på Fifty Fathoms synes jeg at emaljen på dykkerkransen ser fantastisk flot ud.
Det ser ud som om at emaljen er dyb og meget tyk.
Svar
For min del er det også den nye der rykker.
Det er især lynetten der gør det for mig.
Det nye har en meget stor "må have" faktor hos mig, på grund af den lynette.
Den ret unik, hvis man sammenligner med den gamle model der på lynetten minder en del om Rolex yachtmaster.
Fedt at se et mærke der kan markere sig på en lækker og anderledes måde.
Chronografen syntes jeg også er vanvittig fed.
Er der nogen der har haft dem i hånden, eller måske har købt en ?

Urhilsner

Papelione
Svar
Jeg har haft dem på armen. De er super lækre, men desværre er 45 mm i overkanten til min kontor arm Icon_cry

Specielt tourbillonen i rød guld var for nice Icon_cool Men den var for stor, så jeg afslog Icon_e_wink

/Mads
Svar
Her er der et par billeder (lånt fra anden site og tak for det) til dem der gerne vil savle lidt.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Og lige et billede af "motoren" Icon_cool Blancpain cal. 1315 baseret på Blancpain cal. 13R0 udviklet af Frederic Piguet eksklusivt til Blancpain.

Af detaljer kan nævnes 3 fjederhuse som klarer en powerreserve på 6 dage, glucydur balance, samt quickset dato skift både forlæns og baglæns.

/Mads

İmage
Svar
Jeg har som sagt ikke haft den på armen endnu, så det kan jo være den også er for stor til mig, men ellers er jeg ret vild med den.
Tak for de flotte billeder Klaus.
Og som nævnt andentsteds på forum, hvis man skulle vælge sit eneste ene ur..... kunne det være et godt bud, så kunne man jo investere i et par fine alligator remme fra ABP.

Ur-hilsner

Papelione
Svar
Papelione Skrev:Og som nævnt andentsteds på forum, hvis man skulle vælge sit eneste ene ur..... kunne det være et godt bud, så kunne man jo investere i et par fine alligator remme fra ABP.

Ur-hilsner

Papelione
Hvis jeg var til nye ure - så var det helt afgjort et emne som eneste ur
Jeg er bare til vintage (så er det ude) og selv om jeg sagtens ser skønheden i den nye - flot krans og herlig maskine, så trækker de gamle - helt lånt lidt fra Watchdecos fine side om dem
US navy 1965 ca
İmage
Milspec ca 1060-70
İmage
Ingen af dem med så fin en motor som idag osv. men men men. Nå jeg tog nok den nye af motor hensyn TROR jeg

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Citat:Også stor forskel på værket. Men begge er meget fine og giver ret i at den gl. 40 mm giver smæk for skillingerne hvis man køber brugt. Sindsygt lækkert dykker ur som hører til på top tre over horologisk flotte divers.

/Mads

Udover den længere gangreserve er der da andre forbedringer på det nye FF værk?

Jeg har andre steder set det gamle værk omtalt som "knap så robust". Har du nogen viden på dette punkt?

Overvejer selv den gamle model (dog nok lange udsigter).

/Michael
Svar
Jeg tror det er korrekt at det nye værk er mere robust. Tiden er en anden i dag og tendensen med store ure gavner robustheden på værkerne. Det er ikke nødvendigt at lave 3 mm tynde værker til fimsede dress ure. Værkproducenterne udnytter at de godt kan gå op i 4 mm og dermed har elementære dele på værket fået mere gods at stå imod med.

Det er også det der er tilfældet mellem det nye og gl. værk her. FP cal. 1150 som findes i det gl. FF anser jeg nu ikke så hørende til de mest skrøbelige. Men i forhold til det nye er der konstroktionsløsninger der ikke er helt så robuste. Simpelthen for at holde tykkelsen på det minimale.

Jeg vil ikke være bekymret for at investere i det gl. FF af frygt for værkets holdbarhed. Jeg har selv haft et og det kørte +/- 1,5 sek/døgn og ingen problemer med holdbarheden.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)