Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Og lige et billede af "motoren"

Blancpain cal. 1315 baseret på Blancpain cal. 13R0 udviklet af Frederic Piguet eksklusivt til Blancpain.
Af detaljer kan nævnes 3 fjederhuse som klarer en powerreserve på 6 dage, glucydur balance, samt quickset dato skift både forlæns og baglæns.
/Mads
•
Svar: 102
Tråde: 17
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg har som sagt ikke haft den på armen endnu, så det kan jo være den også er for stor til mig, men ellers er jeg ret vild med den.
Tak for de flotte billeder Klaus.
Og som nævnt andentsteds på forum, hvis man skulle vælge sit eneste ene ur..... kunne det være et godt bud, så kunne man jo investere i et par fine alligator remme fra ABP.
Ur-hilsner
Papelione
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Papelione Skrev:Og som nævnt andentsteds på forum, hvis man skulle vælge sit eneste ene ur..... kunne det være et godt bud, så kunne man jo investere i et par fine alligator remme fra ABP.
Ur-hilsner
Papelione
Hvis jeg var til nye ure - så var det helt afgjort et emne som eneste ur
Jeg er bare til vintage (så er det ude) og selv om jeg sagtens ser skønheden i den nye - flot krans og herlig maskine, så trækker de gamle - helt lånt lidt fra Watchdecos fine side om dem
US navy 1965 ca

Milspec ca 1060-70

Ingen af dem med så fin en motor som idag osv. men men men. Nå jeg tog nok den nye af motor hensyn TROR jeg
vh
•
Svar: 70
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Citat:Også stor forskel på værket. Men begge er meget fine og giver ret i at den gl. 40 mm giver smæk for skillingerne hvis man køber brugt. Sindsygt lækkert dykker ur som hører til på top tre over horologisk flotte divers.
/Mads
Udover den længere gangreserve er der da andre forbedringer på det nye FF værk?
Jeg har andre steder set det gamle værk omtalt som "knap så robust". Har du nogen viden på dette punkt?
Overvejer selv den gamle model (dog nok lange udsigter).
/Michael
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg tror det er korrekt at det nye værk er mere robust. Tiden er en anden i dag og tendensen med store ure gavner robustheden på værkerne. Det er ikke nødvendigt at lave 3 mm tynde værker til fimsede dress ure. Værkproducenterne udnytter at de godt kan gå op i 4 mm og dermed har elementære dele på værket fået mere gods at stå imod med.
Det er også det der er tilfældet mellem det nye og gl. værk her. FP cal. 1150 som findes i det gl. FF anser jeg nu ikke så hørende til de mest skrøbelige. Men i forhold til det nye er der konstroktionsløsninger der ikke er helt så robuste. Simpelthen for at holde tykkelsen på det minimale.
Jeg vil ikke være bekymret for at investere i det gl. FF af frygt for værkets holdbarhed. Jeg har selv haft et og det kørte +/- 1,5 sek/døgn og ingen problemer med holdbarheden.
/Mads
•