Urkøb 2009?
En af de gamle Geneve - med skråskrift i guld om med automtisk værk.

En constellation i guld med hammerautomatik.

Måske en seamaster chronograf med cal 861

men det hele er noget afhængig af hvad der dukker op!

vh Baun
Svar
Jeg har købt 3 ure til mig selv i år og da min kone bliver 30 år næste skal hun have et rigtigt ur for første gang.
Et Rolex midsize af en slags. Overvejer et Airking i stål med rosa skive. Men hvis jeg kunne finde noget fra 1979 kunne det jo osse være en idé. Jeg er meget modtagelig for forslag.
Svar
Ikke noget specifikt endnu. Men har da en ønskeseddel, men jeg ved det ofte ender med hvad der lige dukker op frem for spefikke køb.

Men disse måtte da godt dukke op:
- AP ROO Safari
- AP ROO 18 k rubberstrap
- JLC Master Grand Reveil Perpetual Calendar
- JLC Master 8-days Perpetual Calendar
- PP Aquanaut ref. 5167
- Rolex Daytona ref. 6xxx
- Rolex Daytona ref. 16519

/Mads
Svar
jeg har kun et ur i kikkerten... den nye GMT-Master II C

Tiden må vise om det lykkedes at eje sådan et ur!
Svar
Jeg er meget sikker på, at mit næste køb skal være guld og i retning mod dress, men ikke nødvendigvis et helt klassisk dress-ur. Det må gerne være lettere vintage, men jeg vil have svært ved at skulle have noget mindre end omkring 38mm. Jeg går altid meget frem og tilbage mellem forskellige ting inden jeg beslutter mig og tankerne har bl.a. kredset om Patek, Jaeger og Lange&Söhne eller Rolex President, evt. GMT-II med den grønne skive.

På den anden side kommer det disponible beløb slet ikke i nærheden af disse ure i 2009, så det kan være jeg hellere vil kigge en anden vej end at vente. Og tak, Baun, jeg kan sagtens forestille mig, at du har et par Omega'er der vil kunne friste i den sammenhæng!

Nå, drømmeuret er vel i øjeblikket Patek's Reference 5207 med Tourbillon, Minute Repeater og Perpetual Calender. Det kan vel fås for godt og vel ½ million. Euro altså!

/Bjørn.
Svar
Jeg er ved at lave lidt justeringer i min samling. Jeg går med forskellige overvejelser i øjeblikket. Jeg er lidt lun på AP Wempe Scuba, men kender ikke nok til AP og evt gensalgsværdi til at jeg vil slå til endnu. Så der er jeg påpasselig indtil jeg har samlet mere viden. Jeg følger spændt udviklingen på vintage Rolex markedet, og ville ikke blive overrasket hvis jeg i løbet af næste års tid får fingrene i en 5512 eller 1665. Men nu må vi se.

Slutteligt går jeg med seriøse tanker om at prøve at "samle" mit eget vintage Rolex, dvs selv skaffe skive, urværk, kasse etc og stykke et ur sammen der er så tæt på oprindelig stand som muligt. Men jeg er nervøs for at det blifver en dyr affære.
Svar
Jeg har ikke et Rolex, og jeg tror mit næste køb i 2009 bliver en Sub LV. Måske GMT II-C men hælder stadig mest til en LV..

Har også kredset rundt om JLC Master C Memovox, men tror det bliver en Rolex model næste år.

Kunne også rigtigt godt tænke mig Blancpain Fifty F 45 mm, men brugt prisen kommer nok ikke ned i et niveau jeg ønsker at være med på næste år.

Mvh Hans H
Svar
Larzovic Skrev:Slutteligt går jeg med seriøse tanker om at prøve at "samle" mit eget vintage Rolex, dvs selv skaffe skive, urværk, kasse etc og stykke et ur sammen der er så tæt på oprindelig stand som muligt. Men jeg er nervøs for at det blifver en dyr affære.
Man skal kun behøve være nervøs for det ukendte - og her er det helt sten sikkert at det bliver en dyr affære Icon_e_smile
(og vanskelig)vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Man skal kun behøve være nervøs for det ukendte

Hvad står der egentlig der??? Icon_e_biggrin
Svar
3F Skrev:Man skal kun behøve være nervøs for det ukendte

Hvad står der egentlig der??? Icon_e_biggrin
Det som du læser - Det som kan gøre en nervøs er det ukendte. Alt det man ved og kan undgå behøver man jo ikke gå og være nervøs for:)
Det vil ikke være ukendt at hvis man samler et vintage sports Rolex ved at indkøbe alle delene hver for sig, skive - kasse - visere osv så bliver det SVÆRT og DYRT - og hvis man ved DET, behøver man slet ikke være nervøs, så ved man jo hvad man går ind til og vælger det selv.
(men det ville jeg ikke gøre alligevel)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)