Epos ur
Hej alle,

Jeg er i en urhandel kommet i besiddelse af et sådant Epos ur:

İmage

Swiss made, Unitas 6497 med finish og blånede skruer, og glasbagside.

Det har givet anledning til lidt spekulationer, da jeg overvejer at sælge det. Modellen er antagelig udgået (uret er ca. 3 år gammelt). Har googlet lidt, og kan se at prisen for et tilsvarende ur ligger på ca. 1000 euro. Jeg spørger så mig selv: Er det et af de berygtede mærker med urealistisk høje udsalgspriser? Umiddelbart ser det ikke sådan ud på div. engelsksprogede forums, men vil gerne spørge ekspertpanelet herinde.

Jeg vil gerne sætte uret til salg på vintageure.dk, men er meget i tvivl om en pris. Uret går perfekt, er faktisk som nyt med let slitage på den originale rem. Der er original mahogniboks og hele pivtøjet med.

Håber at der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig lidt på vej mht. dette temmeligt i Danmark ukendte mærke.

På forhånd tak og god dag
---
Tommy
Svar
Hvis de 1000 € for et tilsvarende er for et 3 år brugt i fin stand, synes jeg det lyder højt må jeg sige. Jeg ville ha gætter brugt niveauet en god del lavere. Maskinen er jo kendt, men selv mærket siger mig ikke noget, så bare et gæt.
Ofte er de blåëde skruer på den type ure farvede blå og ikke varme blåede, men det kan du så meget at de ved du alt om Icon_e_smile
Man kunne have været fristet til at sammenligne lidt med Junkers med Molnia og glasbagside + et eller andet ikke for voldsomt, men dog mærkbart - i prisen?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak for svaret! My bad, jeg mente selvfølgelig at nyprisen for et tilsvarende Epos ligger i det leje, og brugprisen selvfølgelig noget lavere. En rigtig pris er selvfølgelig en pris som både køber og sælger er tilfreds med, men vil selvfølgelig ikke snyde andre - eller mig selv, for den sags skyld. Har kun kunnet finde mærket i webbutikker, og det var lidt et faresignal. Men uret har ganske fin finish og som du siger et velkendt og stærkt værk, så mon 1500-2000 danske kr. er helt i skoven? Jeg vil prøve at kigge lidt på brugtpriser for de 2 nævnte mærker. Takker endnu engang for svaret Icon_e_biggrin
---
Tommy
Svar
Certina Fan Skrev:mon 1500-2000 danske kr. er helt i skoven? Jeg vil prøve at kigge lidt på brugtpriser for de 2 nævnte mærker. Takker endnu engang for svaret Icon_e_biggrin
---
Tommy
Det synes jeg da lyder helt rigtigt at gå ud med - Det er jo et ganske flot ur, og størrelsen sikkert også helt fin til dagens behov og til en sådan pris har man jo så ur ganske langt frem - i noget der jo er ganske så afprøvet i maskinrummet, og med pæn kasse/skive og visere i min optik Icon_e_smile
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er faktisk et ganske flot og clean ur. yderst stilrent.
Sjovt med leftdial istedet for subdial Icon_e_wink
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
DJmon Skrev:Det er faktisk et ganske flot og clean ur. yderst stilrent.
Typisk Unitas lommeursværk - normalt ville kl 12 på lommeuret ha ligget der hvor kl 3 nu er skabt på skiven, under kronen, så de får automatisk det der venstre stillede sekund felt, når der laves en skive der skal passe, når det lægges i et armbåndsur
Her typisk i et Junkers G38 6230-2 med Molnija håndoptræk som f.eks ur-.tid.dk sælger for omkring 2000 kr normalt
İmage
Du kan se det samme i en del Mariage ure (gamle lommeure bygget om til nye armbåndsure)
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
DJmon Skrev:Det er faktisk et ganske flot og clean ur. yderst stilrent.
Typisk Unitas lommeursværk - normalt ville kl 12 på lommeuret ha ligget der hvor kl 3 nu er skabt på skiven, under kronen, så de får automatisk de der venstre stillede sekund felt når der laves en skiven der skal passe når det lægges i et armbåndsur
Her typisk i et Junkers G38 6230-2 med Molnija håndoptræk som f.eks ur-.tid.dk sælger for omkring 2000 kr normalt

Du kan se det samme i en del Mariage ure (gamle lommeure bygget om til nye armbåndsure)
vh

tak for forklaringen Icon_smil jeg har en svaghed for subdial da skiven/uret tit får et mere roligt udtryk
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Helt uefne er Epos ikke. Udover at fremstille ure under eget navn, så fremstiller de også ure for bl.a. Montblanc og MarcelloC.

Jeg mener at have set "broderen" til den viste model. Den er med samme værk, men uden arabertal, og så med sølvmarkeringer i stedet. Det kostede lige godt 3000 kr. i England som nyt.

I øvrigt, så kan jeg rigtig godt lide det viste ur. Det er enkelt og stilrent, og så synes jeg det har lidt udstråling også Icon_e_wink Hvad måler uret egentlig ?

Her er firmaets hjemmeside:

[url]"http://www.epos.ch/index.html">http://www.epos.ch/index.html[/url]
De venligste hilsner, John
Svar
Hej Certina Fan

En pris på 1500 til 2000 kroner vil du sagtens kunne få for det ur.

MVHn Peter
Svar
Har du ikke et close up billede af værket? Det er jo lidt afgørende for hvor prisen ligger. Der er STOR forskel på hvor flot Unitas værkerne er finisheret og her en prisforskel er berettiget.

Men umiddelbart vil jeg også vurdere det til ca. 2 k.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)