ØL & Spiritus
Hej

Hvorfor putte vand i Whisky, eller isterninger for den sags skyld, men det forholder sig anderledes med Bourbon, der er det tilladt med Cola vand og hvad man ellers kan finde på, og det er mord at putte isterninger i en Chivas Regal Royal Salute. Icon_cool

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Hvorfor putte vand i Whisky, eller isterninger for den sags skyld, men det forholder sig anderledes med Bourbon, der er det tilladt med Cola vand og hvad man ellers kan finde på, og det er mord at putte isterninger i en Chivas Regal Royal Salute. Icon_cool

MVH Peter
Isterninger hører ikke til i en whisky, men en lille smule vand kan nogle gange åbne op for smagen. Det er forskelligt om det er godt eller mindre godt at hælde vand i, men en cask strength bliver ikke ligefrem tynd af et par dråber vand eller to.

Selv er jeg rigtig glad for whisky. Gerne Speyside eller highland. Islay siger mig som regel ikke noget, da jeg ikke er til de meget røgede.
Svar
Hvad med (isterninger) som ikke smelter eller er lavet af vand
men giver kolde drinks Icon_cool Icon_cool

Har nogle som jeg bruger til min hof drik Icon_e_biggrin
Svar
jacob jensen Skrev:Hvad med (isterninger) som ikke smelter eller er lavet af vand
men giver kolde drinks Icon_cool Icon_cool

Har nogle som jeg bruger til min hof drik Icon_e_biggrin

De er total dope... Virkelig god stil! Icon_cool
Svar
Dope er noget helt andet som heller ikke skal i drinks Icon_e_wink

De isterninger jeg snakker om er lavet af noget specielt sten som man fryser ned og bruger som isterninger.
Svar
jacob jensen Skrev:Dope er noget helt andet som heller ikke skal i drinks Icon_e_wink

De isterninger jeg snakker om er lavet af noget specielt sten som man fryser ned og bruger som isterninger.

Jep, jeg mener at det er fedtsten?

Og nu kan dope også bruges som et udtryk for noget der nice, sejt, cool osv. Icon_e_wink
Svar
Sorry min software ikke var helt opdateret på drinks/slang siden Icon_e_biggrin
Svar
Jeg har bestemt ikke noget imod at komme isterninger i eller vand.
Vand fremhæver smager og nogle sigle malt er på ca. 60% og der er det super at spæde den lidt op.
Isterninger smelter og giver vand og lidt kulde til drinksen.
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Vandet hører sig til i nogle whiskyer, men ved at køle whiskyen ned, går man glip af noget af smagen.

Derfor er jeg modstander af isterningerne. Også selvom de skulle være lavet af sten eller noget i den stil.
Svar
Fabritius Skrev:Vandet hører sig til i nogle whiskyer, men ved at køle whiskyen ned, går man glip af noget af smagen.

Derfor er jeg modstander af isterningerne. Også selvom de skulle være lavet af sten eller noget i den stil.

Ja det er ikke alle Whiskyer der gør sig med vand - men de stærke (i%) bør have lidt vand i - min mening.

Mht is og ikke is - så er det jo smag og behag, som alt andet.
Jeg prøvede i går Icon_cool HIK - med 3 forskellige og jeg foretrak isen fremfor den rene. De første par "nip" var dem uden is bedst, men efter et stykke tid, blev den med isen bedre.

Jeg laver gerne et nyt forsøg Icon_cool Icon_cool i aften Icon_e_wink
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)