22-12-2008, 09:25 PM
Baun Skrev:Je t Rolex sub i guld er afgjort et dress ur!Jeg tror på at et nyt ur er mere robust end et ur som har 20? år på bagen, men det er måske bare mig.
Jeg tror ikke på at et moderne mekanisk ur er stærkere, mere robust en Omega 30 mm og 5xx serien for den sags skyld.
mange af dem har sidder på hå¨rdt arbejdene mænd i håndværkerfag og på landmænd i 30 - 40 år og klaret det fint. Også mænd på 90 - 130 kg. Og jeg mener faktisk det ser ganske almindelig pænt ud. Jeg tror ikke på at urets størrelse har specielt meget mad mandens størrelse at gøre - meget mere med vane og mode!
Hvad gjorde store mænd i 50 og 60 erne? De fulgte moden og gik med fine flade ikke for store ure, hvis de havde råd!
vh Baun
Og mit synspunkt om et 30mm ur på en gut på 100kg+ og måske 190cm høj - det ser sgu dumt ud, uanset hvad man gjorde i 40-50-60 eller 70`erne.
Vi lever i år 2008, snart 09 og ja moden ændre sig.
Der var en forleden der spurgte om det skulle værre en 42 eller 45,5mm PO og han var stor - ikke tyk, ikke fed eller lign. men der passede et 30mm ur ikke. Uanset hvad man gjorde før i tiden......
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)