23-12-2008, 08:45 PM
Den østeuropæiske pest har oversvømmet EU siden grænserne blev åbnet - de fleste uopklarede sager (det er tæt på 9 ud af 10) hos politiet ender med teksten uopklaret/østeuropæisk udseende.
|
Indbrud hos Bo Mølbak
|
|
23-12-2008, 08:45 PM
Den østeuropæiske pest har oversvømmet EU siden grænserne blev åbnet - de fleste uopklarede sager (det er tæt på 9 ud af 10) hos politiet ender med teksten uopklaret/østeuropæisk udseende.
23-12-2008, 09:25 PM
Schengen har fjernet alt hvad der hedder politi/toldere ved grænsen
det er det der er problemet. Så jeg er enig schengen gør at ingen bliver fanget på vej ud eller ind i landet,og er selvfølgelig også derfor en del af problemet. (andre ting spiller også ind)
23-12-2008, 09:40 PM
Sørgeligt, at man kan have et så begrænset menneskesyn, at man skærer alle over en kam.
Under denne "alle østeuropæer er kriminelle" holdning kommer åbenbart de titusindevis af mennesker, der de senere år har knoklet for at bidrage til det danske samfund (ofte set groft udnyttet af danske entreprenører, håndværkere, bolighajer, almindelige private, etc.). Men jo, der er altid en bagside på en medalje, men vi (DK) vil jo gerne have fingrene i den milliardeksport, som udvidelsen har givet mulighed for. Det er et spøgsmål om at veje det positive og negative mod hinanden - udbyttet mod omkostningerne. I stedet for at OGSÅ se på de mange positive ting er der desværre nogen, der kun fokuserer på det negative... P.S. Ja, gu' f..... er det noget p.. i hvert enkelt tilfælde a la dette. "Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
23-12-2008, 09:57 PM
Det her har ikke noget med begrænset menneskesyn at gøre - det her er realiteter - personligt har jeg flere etniske venner og bekendte, og er ligesom de, meget negativ over for al den kriminalitet som overstrømmer landet i øjeblikket.
23-12-2008, 10:06 PM
Her er listen over ure der er blevet stjålet fra Mølbak.
Hilsen Vintageure.dk Jan Kirk ............................................. Ca. 12 barok sølv lommeure ( nogle med mangler / defekte ). 1 stk. herreur Audemars Piguet Royal Oak Jumbo Ref. 15202 ST.00.0944 ST.02. Solgt jan. 2005 1 stk. Panerai Panerai Radiomir. PAM 141 1 stk. Citizen Auqualand dykkerur med gummirem, sort skive. 1 stk. Glycine Eugene Meylan ref. 3835.19AT - LB7, hvid skive. 1 stk. Glycine Eugene Meylan ref. 3835.19AT - LB7, sort skive. 1 stk. Glycine Incursore ref. 3804.18 TS 1 stk. Omega herreur, guld, ca. 1960erne automatisk optræk. 1 stk. Omega herreur, guld, ca. 1960erne manuelt optræk. 1 stk. Omega herreur, guld, ca. 1960erne manuelt optræk. 1 stk. Omega herreur, guld, ca. 1950erne manuelt optræk. 1 stk. Fortis Flieger Pilot Professional Chronograph. 1 stk. Fortis Pilot Professional Chronograph. 1 stk. Fortis Marinemaster sort titanium. 1 stk. I.W.C. herreur, cal. 89, ca. 1960erne. 1 stk. I.W.C. herreur, cal. 89, ca. 1950erne. 1 stk. Aquastar Memosail, sejlsportsur 1 stk. Glycine Airman, læderrem ref. 3866.19 - LB9 1 stk. Glycine Airman, lænke ref. 3866.19 - 1 1 stk. Omega Seamaster Professional 300 meter (Ref. 2531.80.00 ) 1 stk. Omega Seamaster 120 meter titan / guld. 1 stk. Certina 1000 M i alt 1888 producerede ure. 1 stk. Movado Super Sub Sea, sort / orange skive. 1 stk. Union Glashütte chronograf. Ref 01.10.26-31 sort skive. 1 stk. Eberhard Chronograph, stål med sort skive og lænke. 1 stk. Ingersoll, big size pilot 1 stk. Omega Speedmaster Proffessional, Ref. nr. 3573.50.00 Ca. 10 diverse armbåndsure, Certina Tissot osv.
23-12-2008, 10:57 PM
jacob jensen Skrev:Schengen har fjernet alt hvad der hedder politi/toldere ved grænsenHvad gjorde tolderne ved grænsen tidligere når folk fra ex Polen og Rumænien kom og viste pas for at komme ind?? Der blev ikke stoppet nogen - det er illusion, med mindre man laver visum krav, hvor alle kan undersøges, eller det er folk som tidligere er snuppet og har forbud mod indrejse. Ellers kom alle ind med pas. Jeg tror det er en populær illusion at tro det er mangel på paskontrol der skaber problemer. Der skal en grænse kontrol til a la Kina eller Indien/Bangladesh - udfyldelse af papirer ind og ud (måske visumkrav), og selv der holder det ikke alle ude. (og skal jo heller ikke da de fleste jo er pæne og ordentlige mennesker - men det er en anden diskution, jeg forholder mig bare til det rent praktiske) Ikke at de ikke kunne stoppe en enkelt, men nogen stor forskel gør det ikke vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
23-12-2008, 11:59 PM
Jeg skrev jo også at andre ting spillede ind
Men for i det hele taget at (fange) nogle ved grænsen kræver det at der står nogle til at starte med. Det må da også have en præventiv effekt bare det at der står nogle toldere/politi ved vores grænser og i det mindste udfører en form for kontrol Blev der ikke også stjålet noget JLC hos Bo S..... til tyveknægte
24-12-2008, 12:04 AM
Måske skulle vi passe på med at generalisere?
Jeg kender mange østeuropæere, som arbejder hårdt, og er til meget mere gavn for samfundet end flere af mine danske venner....
24-12-2008, 12:14 AM
RunesS Skrev:Måske skulle vi passe på med at generalisere? ENIG jeg siger heller at det KUN er folk fra østeuropa der er problemet. Men de er en del af problemet og man høre bare desværre kun mest om de dårlige eksempler. Jeg siger bare at for at have chancen for at fange folk der kommer ind/ud af landet af de forkerte grunde. Så kræver det altså at man står der til at starte med, samt at man sender et (for mig ihvertfald)godt signal. Røg vist lidt OFF nu sorry
24-12-2008, 12:25 AM
jacob jensen Skrev:Ja som du mærker er jeg ikke enig. Det koster en masse som kan bruges mange andre steder, det tager en masse tid for os alle, og ALLE med pas kommer jo ind, også i Schweiz og UK og kan lave numre - de lande er slet ikke fri.RunesS Skrev:Måske skulle vi passe på med at generalisere? De som vil lave indbrud har det sjældent stående i passet ligefrem desværre. Kontrollen fanger naturligvis visse hvis de er efterlyste osv. men ikke almindelige folk med fy fy ideer. Ham der kastede stenen mod ruden hos Krognos på videoen, han lignede i øvrigt en ganske almindelig dansk narkotype Nå - det hjælper heller ikke med den galde. Største mulighed for at få dem, hvis ikke ligefrem deres fingeraftryk ligger hos politiet, er når de skal afsætte urene. De ved formentlig ikke så frygteligt meget om dem og har ikke normale kanaler til afsætning af ex de der type 30 Omega guldure, som jo ikke alle på gaden falder for. Vi kan have alle øjne åbne i DBA og andre steder hvor vi kan møde dem. Også AP'eren må givet en chance med alle numre noteret op. vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|