Indbrud hos Bo Mølbak
For ca 10 år siden øgede man kontrollen ved den dansk tyske grænse med 100% - man satte en extra postkasse op hvori man skulle lægge en udfyldt en blanket med det toldgods man havde til fortoldning. Det var herfra det gik galt.
Vi er bare ikke enige Icon_cool

Nogle har nok i (postkassen modelen) og andre
så gerne der blev gjort mere.
jacob jensen Skrev:Vi er bare ikke enige Icon_cool

Nogle har nok i (postkassen modelen) og andre
så gerne der blev gjort mere.
Så fortæl dog hvad der skal gøres mere? Prøv at svare punkterne, og se om det så er så let?

Skal folk der kommer fra lande som ikke har visumpligt til Danmark, og har helt almindeligt pas - have noget ekstra bevis med for at de er gode nok?

Skal der indføres visumpligt for østlande som Polen og Rumænien for at komme på turist besøg i Danmark?

Alle fly som ankommer fra lande uden for Schengen ankommer til pas kontrol i Danmark - Hvad er det specifikt tolderne skal kigge efter hos en person som kommer fra ex et østeuropæisk land og i dag hvis landet er Schengenland - ikke skal i paskontrol- med gyldigt pas - for at stoppe nogen fra at komme ind?

Hvorfor er problemet ikke væk i UK og Schweiz som ikke er Schengen - men har paskontrol?

--------------------------------------------------------------
Den med postkassen er jo et lidt andet spørgsmål tror jeg. Nemlig at hvis man ikke har en tolder ved bil- grænserne, så kan alle komme ind, også fra Sudan og Kina. Det kan de jo, hvis de ellers er sluppet igennem den første grænse = Schengen - og det er ikke spor lettere end at slippe igennem i DK + de som vil, de kommer jo ind i alle fald - Grænsen er åben masser af steder, vi har 100vis af havne - store marker osv.

Nå jeg skal prøve at lade den ligge, men det virker som en illusion for mig, og jeg tror ikke på illusioner
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Hej

De har stadtigvæk ikke fanget nogen fra vores indbrud den 15-10-08, der blev der stjålet for lidt over en million kroner, i Omega, Breitling, Rado, Seiko og Baume & Mercier. Icon_cry

MVH Peter

PS Jeg føler med dig Bo
Problemet er jo ikke væk bare fordi at man har toldere ved grænsen
de kan jo umuligt fange alle det siger jo sig selv Icon_rolleyes

Jeg mener bare at det ville være en god ide og et godt signal
hvis vi havde politi/toldere ved grænsen,og i det mindste stoppe nogle
af bilerne og stillede et par gode spørgsmål.

At du kalder det en illusion går bare over min fatteevne sorry
det kan da dårligt blive mere virkeligt, end hvis tolderne faktisk stod der.

Uden at have tal på det vil jeg også mene at der bliver fanget klart færre bad guys nu alt hvad der hedder stikprøve fangst er jo væk.

Postkasse er bestemt ikke et andet spørgsmål de erstattede jo også tolderne,at erstatte en erfaren tolder/politimand som ned hvad de skal kigge efter er da helt forkert.

Det har intet med visumpligt at gøre ligsom at sige at det ville kræve at vi gjore som de gør i kina er at skyde helt forbi målet.
(kina er et diktatur som køre tingene på en måde som er så forfærdelig)

Det handler for mig bare om at man i det mindste holder lidt øje med hvem som køre til og fra landet ,økonomi kan det ikke gøres op i alene
så kunne man vist fjerne meget af det offenlige hvis det skulle løbe rundt økonomisk.

Pengene ikke i mine øjne være spildt på toldere/politi ved grænsen
Overordnet set har Schengen aftalen sine fordele og ulemper men jeg nægter at tro at grænseovervågningen isoleret set ikke har havde en positiv effekt.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Citat:Jeg mener bare at det ville være en god ide og et godt signal
hvis vi havde politi/toldere ved grænsen,og i det mindste stoppe nogle
af bilerne og stillede et par gode spørgsmål.

Der var i fjernsyn for par månder siden, at enten TV2 eller DR fulgte et hold af disse stikprøve kontroller ved grænsen. De stoppede en bil med 3 meget suspekte personer, hvor en kvinde sågar havde en jakke som var forberedt til lommetyverier, da hun havde et system af indre lommer, for at skjulle ting. Og efter noget tid måtte de lade dem komme ind i landet, da de ikke har gjort noget kriminelt endu og havde ingen register.
Desuden kan tyvekoster smugles eller sendes ud af DK og så kan man stille og roligt køre hjem til Polen eller et andet land uden noget som helst "varmt" med sig.
Hvis nogle stillede spørgsmål, hvad ville hjælpe, så vil jeg nok sige:" Man skal skyde dem eller hænge dem som eksampel til andre, som har tænkt sig at prøve det samme", men vi har demokrati, 21. århundrede og ting og sager Icon_twisted Icon_twisted
For det første: Jeg har meget svært ved umiddelbart at se at *nogen* skriver at det KUN er østeuropæere der står for denne type kriminalitet, eller på nogen måde forsøger at fremføre et synspunkt der hedder at "alle østeuropæere er kriminelle". Så lad venligst være med at fremføre det sådan, tak.

Og for det andet: som en der er født ind i en politifamilie, med en far, en bror, en fætter og en onkel der er betjente, hvor min fader og min onkel efterhånden kun laver opklaringsarbejde hvor min bror og fætter er på gaden, så har jeg en lille smule "insider viden" omkring dette emne.

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, denne type kriminalitet er EKSPLODERET siden EUs østudvidelse. Antallet af kriminelle østeurpæere i Københavns gader er på det højeste nogensinde, aldrig er der blevet anholdt så mange østeuropæere i DK som i dag. Det er REALITETER! At langt størstedelen af polakkerne, esterne, lithauerne etc. er lovlydige og arbejder pisse hårdt og er med til at holde Danmarks økonomi i sving ændrer ikke på disse realiteter. Så det er sådan set ikke at generalisere, det er en ganske valid påstand.

Så hvorom alt er, så ER konklusionen internt i politiet, at et eller andet er der sket siden EUs udvidelse mod øst, og det er statistisk set meget let at bevise.

Men gol jul til alle Icon_e_smile
Det lyder faktisk som om nogen har misforstået det jeg skrev omkring postkasserne - det er jo forfærdeligt at fjerne grænsekontrol til fordel for en postkasse, det kan da kun gå galt.
Og ja, selvfølgelig skal alle ikke skæres over en kam, der er alle dem som kormmer her for at arbejde, og det er mange, men det er jo ikke det som tråden handler om - det er den stigende kriminalitet fra øst. (bla. Woolhead og måske Mølbak)
Det er nu også min helt klare opfattelse at der er sket en markant stigning i kriminalitet er begået af øst-europæere, efter vi blev optaget i Schengen. Når jeg tænker tilbage på før 2001, hvor vi ikke var medlem af samarbejdet, husker jeg slet ikke den samme mængde sager omtalt i pressen. Det er muligt at de samme mennesker i princippet havde adgang til Danmark før, men alene det faktum at vi dengang havde toldere stående ved grænsen, er jeg ret sikker på har haft en enorm præventiv effekt.

Efter Schengen er det ligeledes blevet særdeles nemt at indsmugle våben, narkotika og ikke mindst mennesker. Mon ikke også det har kunne mærkes i Politiet's statistikker.

Samarbejdet har bestemt også sine fordele, men om de opvejer ulemperne er jeg ikke overbevist om.

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)