Junghans "Luftwaffe"
Hej. Min farmor har et Junghans ur, som hun har fået som betaling for nogle kager af nogle soldater, da hun stod i et konditori under krigen. Det er et ur som egentligt er beregnet til at sidde i et fly , da der står inde i det at det tilhører luftwaffe, men det er lavet om til et bord-ur (mit gæt er fordi der blev produceret for mange). det har manuelt optræk. Er det noget specielt, eller er det noget der er mange af?

billeder kommer imorgen.

NW
Svar
Se det er da int. glæder mig til at se billeder af det.
Kan være der kommer guff på bordet.... ægte vintage... Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Samme her, glæder mig til billeder... Det er muligvis utrolig lækker vintage!! Icon_cool
Svar
Hej

Ja det lyder spændende, med billeder af uret.

MVH Peter
Svar
Jeg stemmer i: Lad os få nogle billeder Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
Her er billederne så, desværre ingen billede af værket, da vi ikke turde at åbne det, men der er da nogen billeder:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar
spændene og flotte billeder standen ser jo fin ud.
Stiller man det så på den lille split og trækker det op på den store krans ?

Flot og meget specielt Icon_e_smile
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Super spændende vintage med noget af en historie.

Gad vide om der lå en afart af Unitas 6497 i sådan en karl ... ?
De venligste hilsner, John
Svar
Citat:Stiller man det så på den lille split og trækker det op på den store krans ?

På den store krans.
Svar
Joepete Skrev:Super spændende vintage med noget af en historie.

Gad vide om der lå en afart af Unitas 6497 i sådan en karl ... ?

Nej, Junghans har altid lavet sit eget, indtil ca 1970´erne så begyndte de at bruge andres også, samtidig med deres eget. I dag er de stort set manufaktur igen.

FL25591 som der står i bagkassen er en kode, der betyder det er et bordur til radio-og tjenesterum. Urene sad i trækasser som din, så det er nok den originale.
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)