Lidt søndags foto-tidsfordriv
Hej alle,

Sådan en regnfuld søndag, hvor det ikke er vejr til andet end at sidde indendøre, fik jeg pludselig lyst til at lege fotograf.

Selvom jeg har måttet erkende, at jeg nok aldrig kommer op på siden af fotoekvillibrister som f.eks. Watchfreak og Seamus, så lykkedes det mig dog alligevel at få taget et par hæderlige billeder af mine ure. De bedste af dem vil jeg gerne dele med jer herinde.

Billederne er taget på stativ med et alm. Olympus y1200 12 megapixel kamera med funktionen supermakro og i et improviseret lystelt bygget op i hvidt papir. Opstillingen kan ses på det sidste billede - næste gang vil jeg prøve at eksperimentere lidt med flere lyskilder.

Mit hverdagsur - Omega Seamaster 2254.50.00
İmage

Når man nu ikke har råd til/kan finde den ægte vare - Precista PRS14
İmage

Næst efter mit 2254.50.00 er dette mit kæreste eje urmæssigt - Omega Constellation Pie Pan 36mm, cal. 561
İmage

Omega Seamaster De Ville cal. 550 (US import)
İmage

Mit gamle hverdagsur for år tilbage - godt (og flovt) misbrugt Georg Jensen quartz
İmage

To sjove vintage ure, som jeg var så heldig at vinde i Tukjærs konkurrence - nu med nye remme:

Tugaris

İmage

Poljot
İmage

Og til sidst, ikke troldmandens, men lærlingens værksted Icon_e_wink
İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:Sådan en regnfuld søndag, hvor det ikke er vejr til andet end at sidde indendøre, fik jeg pludselig lyst til at lege fotograf.
Og det kom der da et pænt resultat ud af!

Specielt billedet af din connie pie pan, er flot!
Svar
RunesS Skrev:
pbr Skrev:Sådan en regnfuld søndag, hvor det ikke er vejr til andet end at sidde indendøre, fik jeg pludselig lyst til at lege fotograf.
Og det kom der da et pænt resultat ud af!

Specielt billedet af din connie pie pan, er flot!

Takker Icon_e_smile

Connie´en pryder nu min PC som skærmbillede Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Fine billeder Icon_cool
Svar
Ja fine billeder og det beviser igen at man ikke behøver det store ekstra udstyr - for at tage gode billeder. Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Sjovt at se billeder af mine 2 gamle ure. Det pyntede med nye remme.....
Svar
Ja, sådan skal et ur fotograferes - men, jeg ville nok have valgt en lidt mere neutral baggrund end et tæppe.
Specielt på din Constellation står viserne jo også rigtigt.
Svar
3F Skrev:Ja, sådan skal et ur fotograferes - men, jeg ville nok have valgt en lidt mere neutral baggrund end et tæppe.
Specielt på din Constellation står viserne jo også rigtigt.

He he .......... det er skam ikke et tæppe, men en microfiber pudseklud Icon_e_wink

Men du har ret - jeg skal arbejde noget med lidt mere spændende baggrunde og måske lidt opstilling. Der er lidt for meget "katalog" over billederne Icon_e_wink

Øhhh............. er det da vigtigt, hvordan viserne står ?? (og dermed afslører jeg jo så også min uvidenhed også på dette punkt Icon_e_wink )
/Peter

Svar
Viserne skal stå på 10 minutter over 10. Så "smiler" de til dig, og dækker ikke over en evt. dato......
Svar
Tukjær Skrev:Viserne skal stå på 10 minutter over 10. Så "smiler" de til dig, og dækker ikke over en evt. dato......

Ahhh................ tak, Tukjær !! Icon_e_smile

Det skal jeg huske til næste gang !
/Peter

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)