Copy / Paste Lauritz fejl
Dette ur passer ikke til beskrivelsen....

hovsa Lauritz

[url]"http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemId=1495725&nBids=5&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz.com%2fItemList%2fItemList.Aspx%3fSTA%3d3%26FText%3domega%26LanguageId%3d1%231495725EndTagRU" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?L ... 25EndTagRU[/url]

vh Baun
Svar
Så har Lauritz 2 samtidigt fejlbeskrevne auktioner. - blot indenfor Omega Icon_e_surprised

Skal man være venlig er MarkII'eren ikke "tilstrækkeligt" beskrevet. Icon_cool
Har bemærket:
"På denne vare svarer vurderingen til den hammerslagspris, som Lauritz.com forventer varen vil opnå, baseret på vores erfaring med tidligere salg af samme type vare"
Sandsynligheden for at Lauritz har solgt en 145.0037'er før, er ca. 1:500.000, så den med "erfaring"... tjaeh.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Et Speedmaster er vel et Speedmaster he he Icon_e_wink Typisk Lauritz fejl hvor de ikke kan se forskel på modellerne og bare vurderer alle over samme kam med samme tekst. Heldigvis ser det ud til at dem der bød godt kunne skældne mellem et Reduced og et Pro. Prisen gik jo for hvad det burde. Men vurderingen er da alt for høj Icon_rolleyes

/Mads
Svar
Ja man må håbe at køberen godt ved at det ikke er noget decideret røverkøb!

Men det er da lidt utroligt at Lauritz ikke kan læse at der står Automatic på skiven!

vh Baun
Svar
Laurits.com har slet ikke check på hvad de laver, når det drejer sig om ret meget andet end møbler og malerier.
Når det drejer sig om bla. ure så er 99% af deres indleveringer indleveret af handlende (importører af bla. østvarer m.m.) så stort set INGEN ægte indleveringer - det er for det meste indleveren som beskriver varen.
Svar
Det stemmer nu ikke. Lauritz sælger en del helt ægte ure og med OK beskrivelser (se lidt hvad de plejer at have i Helsingør eller Esbjerg).
Mængden af kinaure er faldende - det pga. at de ikke opnå deres min. vurdering på kr. 1.000 + medbringer bad karma og klager med sig og pga. det deres egen administration i Herlev forbyder mere og mere af dem.

Men de kan ikke - generelt - beskrive ure. Det kan man så vælge at grine eller gøre et kup en gang imellem når man lige kan ane af fotoen at varen er noget meget bedre end det beskrevet.

Deres standardfejl er at beskrive en Speedmaster reduced som Proff...

Deres vurderingsfolk er ivrige unger uden viden men med vilje og interesse og ditto 50 årige tanter med kunstinteresser (altså, for største del). Når lønrammen for "vurderingseksperter" er mege lavt, vil der ikke komme mange kompetente ansøgere for en ledigt stilling.
De skal vurdere og beskrive (+ fotografere) 25 varer om dagen og når det er målet fordybes der ikke i noget - ingen tid til det, ikke en gang hvis der var viden.

Jeg synes nu at de beskriver kunst horribelt (igen, de fleste af dem - der er altid nogle OK mennesker med). Med moderne møbler går det lidt nemmere (nok pga. den meget udbredte folkeligt interesse for danske designmøbler).

Og - man kan altid returnere varen hvis den ikke er hvad lovet (man kan fortryde ALT indenfor 14 dag af modtagelsen), så der kan ikke ske de store ulykker.

Man kan altid vælge at grine på QXL og Lauritz, men det kan vi ikke rigtigt bruge for så meget. Hellere ligge på lur og købe, når en vare dukker op for rette pris og med beskrivelse som skræmmer andre og mindre vidende købere væk.

My 2cts - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Det er meget meget tæt på - men overdrivelse fremmer jo forståelsen.
Som du vel kan se imellem linierne, så har jeg ikke meget tilovers for internetauktionerne.
Svar
3F Skrev:Det er meget meget tæt på - men overdrivelse fremmer jo forståelsen.
Som du vel kan se imellem linierne, så har jeg ikke meget tilovers for internetauktionerne.

Så er vi nogenlunda enige - tror bare at vores respektive grunde for aversion er dog forskellige... (?)
Men uanset hvis vi kan lide det eller ej, netauktionen er fremtiden (og har absolut nogle fordele hvis man som sælger ønsker hurtigt procedure).
Problemet med dem er at de kan kun overleve ved at dyrke rovdrift og i den er Lauritz er nok den værste.
Hver eneste antikvitet i landet er handlet tre gange hvis ikke fire og havner altid på den sidste runde udenfor DK. For at holde maskinen igang skal der mere og mere varer på og allerede nu fylder nyproduceret (kina-) stangvare mere og mere der...
Den ekslusive og spændende er væk. Pga. neteksponering kan man stort set aldrig lave et kup - som tidligere var relativt nemt i de mindre liveauktioner. (Kun når æseldrivere hos Lauritz fejlbeskriver varen man har meget dybt gendskab til er der en lille chance for et jackpot).
Uanset at middelklassen opfatter Bruun-Rasmussen som den "fine", er de i dybt krise; kan ikke finde nye kvalivarer nok og Vejle afdelingen flytter pt. til Århus, har lige fyret ca. 20 medarbejdere osv.
Nej - auktionsbranchens fremtid ser ikke godt ud, netauktionerne har erstattet kuponghæfterne og jeg kan se det foran mig: En bleg og usundudseende shopaholic med smøg i læben og foran skærmen i gang ved at købe ubrugeligt billigt crap fra nettet...

Der Untergang des Abendlandes siger jeg bare og stort set mener det også Icon_e_wink !!
Cheers - John
Svar
Så er vi nogenlunda enige - tror bare at vores respektive grunde for aversion er dog forskellige... (?)

Hvad mener du med det? Icon_e_biggrin
Svar
Citat:Så er vi nogenlunda enige - tror bare at vores respektive grunde for aversion er dog forskellige... (?)

Hvad mener du med det?

Hvad mener du med det? Icon_e_biggrin

Øhh... jeg synes at huske en tidligere tråd ang. netauktioner, hvor vi luftede vores respektive meninger om emnet... (ville være kedeligt / off topic at begynde at debatere det her ?)

Hilsen John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)