Hvilket ur har i på i dag? vol 2
Den her bandit pt.

İmage
/ L
Svar
Sidder på Hotel Sakskjøbing og skal have indløst min fødselsdagsgave fra fruen iaften med "Smag på Lolland-Falster" - uhm!

Til lejligheden har jeg monteret denne bandit som har ligget stille længe;

İmage
Svar
Speedy Skrev:Sidder på Hotel Sakskjøbing og skal have indløst min fødselsdagsgave fra fruen iaften med "Smag på Lolland-Falster" - uhm!

Til lejligheden har jeg monteret denne bandit som har ligget stille længe;

İmage

TOTAL morsom smiley, og et ur jeg gerne ejede! Du har alting kørende for dig i Sakskjøbing lyder det til Benny - god aften..

Icon_smil Sogge
Svar
Dagens ur for mit vedkommende er et Certina DS First Automatic som jeg købte klokken 10 i morges.

Det tror jeg bliver på armen et par dage... på fredag skal jeg dog have smidt en længere rem på da den der følger med er en kende kort.
[attachment=0]<!-- ia0 -->22.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
Billedet her er skudt hjemme på stuebordet af undetegnede.
Svar
Hjemmehygge - klippe lidt i haven - afslappet tøj og dag:

Mærke og model: Omega 30 mm

Årgang: 1953
Kasse: Rund, stål, flot stand
Højde: 11 mm
Diameter: 36 mm uden krone
Skive: Meget flot Two Tone skive der changerer i beige toner gyldne visere og index
Rem: Brun ruskinds rem
Caliber: 266 manuelt
Caliber nr.: 13485766
Ref. Nr.: 2639-13

İmage
İmage
İmage

vh Baun
Svar
İmage

Mit trofaste Cosmic. Det er svært at få af armen når man først har fået det på Icon_e_biggrin

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Denne for at prøve den med rem.....

İmage
Svar
Stilmæssigt ikke så langt fra Jacob E's Omega, men stemmegaffel, og lidt større. Naturligvis, som en stemmegaffel, utroligt præcist, og så kan jeg lide Omega logoet, samt kassen som er skåret efter/i Speedmaster stilen med den kantede horn
Sidst jeg besøgte Krognos havde han i øvrigt en helt tilsvarende hængende som helt ny - min kan trænge til en tur for at blanke de to blanke kanter op
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Stilmæssigt ikke så langt fra Jacob E's Omega, men stemmegaffel, og lidt større. Naturligvis, som en stemmegaffel, utroligt præcist, og så kan jeg lide Omega logoet, samt kassen som er skåret efter/i Speedmaster stilen med den kantede horn
Sidst jeg besøgte Krognos havde han i øvrigt en helt tilsvarende hængende som helt ny - min kan trænge til en tur for at blanke de to blanke kanter op
İmage
vh

Flot ur det der.....

Hvor præcist er det ?....som du selv er inde på.
/ L
Svar
Lasse Skrev:
hannover_dk Skrev:Stilmæssigt ikke så langt fra Jacob E's Omega, men stemmegaffel, og lidt større. Naturligvis, som en stemmegaffel, utroligt præcist, og så kan jeg lide Omega logoet, samt kassen som er skåret efter/i Speedmaster stilen med den kantede horn

vh

Flot ur det der.....

Hvor præcist er det ?....som du selv er inde på.
Et par sekunder vinder det per dag. Max 10 på en uge - men oftest 4-5 sek på en uge.
Stemmegafler med deres lynhurtige svingningstal er berygtede for at kunne gå utroligt pænt.
Virkeligt sammen med en anden stemmegaffel de eneste ure jeg gider stille sekund præcist. Den anden, en Bulova er her:
İmage
og her bagsiden, men den specielle krone som man vipper håndtaget op for at stille ure (og den hacker så naturligvis sekundviseren) på bagsiden så uret virker kroneløst på armen
İmage
og så lige et billede mere af Omegaen, men den ret usædvanlige skivefarve som skifter med lysfaldet i mørkegrå/sølvgrå nuancer
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)