Universal Genève for mig et ukendt urmærke
Jeg sad lige også læste makita's spændende indlæg under afsteminingen "Hvor høj er kvaliteten på værket".

Lækkert at se nogle flotte værker, men så faldt jeg over Universal Genève Icon_question

Det mærke har jeg da aldrig hørt om før, og på deres hjemmeside fandt jeg nogle meget spændende ure.

Er der nogen der ved om alle urene er med mikro roter?

Hvilken prisklasse ligger det i?
Kan se de ikke forhandles i DK.

Opdaget et nyt urmærke - det er allerede blevet en meget bedere dag Icon_e_wink
Svar
Et af de mærker med en fin fortid, men som er blevet overhalet indenom. Inden quartz helvede brød løs lavede de rigtig fine ure og specielt deres Compax modeller er klassikere og højt elsket af chronograph samlere.

Deres program pt. finder jeg temmelig kønsløst og langt fra fordoms styrke Icon_e_sad Eneste lyspunkt er deres cal. UG 100 som Makita viste. Det er kun Microtor modellerne der har microrotor værket. Deres andre har ETA.

Priserne er vel fra 10-12 k og op.

/Mads
Svar
Ifølge det tyske blad "Uhren"'s seneste årskatalog, koster deres ur "Microrotor Cabriolet" med in-houseværk 8800 schweizerfranc, hvilket må svare til små 35000 kr.
Svar
Jeg har en Compax med Val. 72 fra 60érne - den er jeg ret glad for. De lavede også en Space Compax som vist var med i opløbet om at blive måneur - gad vide hvad der var sket hvis de havde vundet frem for Omega...

Alt hvad de har lavet siden 80érne siger mig ikke noget - firmaet har også skiftet hænder nogle gange og måske ligger en del af forklaringen her.
Svar
Peter V Skrev:Jeg har en Compax med Val. 72 fra 60érne - den er jeg ret glad for. De lavede også en Space Compax som vist var med i opløbet om at blive måneur - gad vide hvad der var sket hvis de havde vundet frem for Omega...

Alt hvad de har lavet siden 80érne siger mig ikke noget - firmaet har også skiftet hænder nogle gange og måske ligger en del af forklaringen her.
Ja sådan en tri-compax er jo lækker. Jeg vil også godt ha den som aero compax med de tre subdials og et ekstra ur som fjerde subdial - som desværre vist jo bare er et til at stille så man kan huske et bestemt tidspunkt og ikke et der går og ikke noget med alarm, så måske lidt fjollet, men pæææææænt
Er der nogen herinde der har et sådan
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Ja, jeg har selv haft et Tri-Compax i guld, som var et tydeligt eksempel på at de lavede fremragende ure tilbage i tiden.

Men Universal Genéve er nok blevet overhalet en del efterhånden

Ærgrer mig en del over jeg solgte det.

Hilsen Chris
Svar
Hej!

Universal Geneve er et ur med en fantastisk historie. For mig er de mest kendte for deres polerouter. Historien om polerouter kan studeres her: [url]"http://www.polerouter.de" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.polerouter.de[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;. Selv har jeg en klassiker med microrotor:

İmage

İmage

Uret er med det første caliber 215. I øvrigt købt for 1500 kr. på Ebay og fungerer glimrende.

Hilsen

Bro
Svar
Bro Skrev:Hej!

Universal Geneve er et ur med en fantastisk historie. For mig er de mest kendte for deres polerouter. Historien om polerouter kan studeres her: [url]"http://www.polerouter.de" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.polerouter.de[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;. Selv har jeg en klassiker med microrotor:

İmage

İmage

Uret er med det første caliber 215. I øvrigt købt for 1500 kr. på Ebay og fungerer glimrende.

Hilsen

Bro

jep, undrede også mig en kende at den klassiske polerouter ikke var nævnt so far. Prismæssigt er det også en hel.. masse ur for pengene man får ved at investere i en sådan sag. Klassisk vintage med rent design og et spændende mikrorotor-værk. Prismæssigt har jeg set dem ryge for så lidt som knapt 700 kr. på ebay. Stålmodeller eller rent guld i god stand ryger dog stadigvæk for en pæn slat, og så er der jo altid de eftertragtede samlermodeller, men det kræver som bekendt baggrundsviden...

Compax-modellerne, som Mads er inde på, er dog stadigvæk de mest eftertragtede ure fra UG, hvad enten det er uni- eller tricompax modellerne.
Svar
Vi får inte glömma bort dykarna. Har tyvärr bara 2st Unisonic dvs stämgaffelverk. (båda är på väg hem).

İmage

İmage

(snodda bilder)

Men sedan har vi ju polerouter Sub

İmage

İmage

İmage

Mycket fina...
27 årig klocknörd - gillar Certina dykare...
Svar
Bump...

İmage
27 årig klocknörd - gillar Certina dykare...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)