Afstemning: Hvilket af disse tre ure, ville du vælge? (Uddyb gerne dit valg i tråden)
Breitling Steelfish X-plus
Breitling Avenger Seawolf
Omega Planet Ocean (XL)
[Vis resultater]

Hvilket ur, ville du vælge?
Lad os ikke drive debatten længere ud en godt er.

Min pointe er. Man kan fint vælge Breitlingen fremfor Omegaen af mange gode grunde. Design, image, stil... bedre det ene eller det andet.

Men at gøre det for at få et mere robust værk end det der ligger i Omegaen - er efter min opfattelse meget svært at argumentere for. Her er jeg 100% enig i Mads G.'s betragtninger.

Begge værk vil formentlig kunne tjene i urene i flere 100 år og begge værk er robuste og stabile. Det ene er finere og dyrere end det andet. Om det er vigtigt eller ej er jo en smagssag, men skal da nævnes, når man sammenligner.

vh Baun
Svar
Nogen, der kan informere mig om ref. nr. på "den nye model i stål", som watchfreak2003 skriver om?

Og måske bidrage med oplysninger om en sælger med en 'god' pris...?
Svar
Sociologen Skrev:Nogen, der kan informere mig om ref. nr. på "den nye model i stål", som watchfreak2003 skriver om?

Og måske bidrage med oplysninger om en sælger med en 'god' pris...?

Næ, men jeg har da lidt billeder.....

İmage
İmage
İmage
Svar
Bjarne (my watch) har et til salg ved ikke om det evt kunne bruges,men han er helt sikkert
til at handle med.
Svar
watchfreak2003 Skrev:Det kan måske lyde underligt, men i Breitling universet bruger man ikke (så ofte) ref. Nr. men i stedet for en detaljeret beskrivelse ved f.eks. en ”grå” bestilling – Avenger Seawolf, steel, black dial etc.

Prøv om en af de danske grå forhandlere kan skaffe dig en til fornuftig pris, ellers burde du uden problemer kunne få min. 20% rabat hos en autoriseret forhandler.

Jeg har forsøgt hos PrecisionTime.co.uk, hvor jeg også købte mit Oris. Jeg angav "Bretiling Seawolf Avenger, black, steel", da jeg anmodede om prisen, men fik at vide, at de skulle bruge ref. nr.

Måske jeg skal prøve at kontakte nogle danske forhandlere (holder allerede øje med forskellige hjemme-/salgssider). Havde ellers holdt øje med denne [url]"http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=252959" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=252959[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; , som nu er solgt...

Hvad er listeprisen? Omkring 21-22.000 kr?
Svar
jacob jensen Skrev:Bjarne (my watch) har et til salg ved ikke om det evt kunne bruges,men han er helt sikkert
til at handle med.

Tak for det. Jeg har lige tjekket - der er tale om titanium, og dermed ikke det nye stål-ur, hvis jeg har forstået det nogenlunde korrekt?

Måske jeg skulle kontakte Bjarne og ligge billet ind, nu hvis han engang får et? Og måske også ligge en købsannonce ind på andre sites... Det var en mulighed...
Svar
Sorry havde ikke lige fået med at det skulle være stål Icon_redface
Svar
jacob jensen Skrev:Sorry havde ikke lige fået med at det skulle være stål Icon_redface

Det ved jeg heller ikke, om det partout skal være, men jeg er glad for stållænken på mit Oris - og det, at uret er 'tungt' - så jeg holder fast i dette... Desuden ved jeg ikke, hvordan titanium 'er' (jo jo, jeg ved, at det er lettere, men bliver det fx nemmere ridset?)
Svar
Mit ORIS er i titanium og ja de blivere nemmere ridset,meen så slemt er det altså heller
i mine øjne,mit har ingen store ridser og jeg bruger uret ganske almindeligt.

For mig er der også noget fedt i at uret er i titanium Icon_cool
Svar
Hej

Nu har jeg som urmager arbejdet med begge værker i mange år, og efter min mening og mange andres er 2824 mere solid end 2892, og der er meget sjældent fejl på 2824, det sker lidt oftere på 2892, men ikke at det er noget problem,den nye Seawolf i stål ligger på cirka 20000 kroner med gummirem, og den er lige en tand federe end modellen i titanium, men det er jo bare min mening, såvidt jeg husker koster den cirka 23000 kroner med stållænke, og efter min mening er Seawolf bare klasser federe end Po, især når man sammenligner lænker så er Breitling med skruer, hvor Omega er med stifter, men Omega har læst teksten, for flere af deres nye modeller kommer med skruer i lænkerne, så indenfor et par år er det nok alle modellerne, der har skruer i lænkerne.

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)