Svar: 225
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Sociologen Skrev:Tak for jeres spændende svar (specielt Bauns første indlæg er interessant, synes jeg
)
Jeg vil nok også mene, at Rolex står højest på listen… Overbevisende… MEN eksisterer der ikke en generel fordom om, at Rolex er for 'gamle'/'ældre'/'modne'/'voksne' mænd?? Er det så Omega, som er 'in' blandt unge/yngre?
Jeg tror desværre at der er større tendens til at bling bling er in blandt de helt unge end kvalitetsure som Omega, Breitling osv. Havde du spurgt mig for et par år siden (inden jeg begyndte at interessere mig lidt mere for ure end gennemsnitsdanskeren) om hvilke ure der var gode/lækre ure havde svaret nok været Rolex, Breitling, Tag Heuer og Omega i nævnte rækkefølge. Spørger jeg mine yngste færte vil det sikkert være endten designerure, bling bling eller måske Casio G-shock og lignende.
Just because you're paranoid
Don’t mean they're not after you
•
jacob jensen
Unregistered
Tror mange deler mærkerne ind på deres egen måde og personlige oplevelser,om det har hold i virkeligheden ved jeg ikke.
Men man sætter jo nok mærkerne i de kasser som passer med de oplever gode som dårlige man personlig har haft med mærkerne.
Baun siger jo JLC måske er for læger jeg er kæmpe JLC fan men har ingen længervarende
uddannelse,min egen læge går med et ROLEX som har været hans bedstefars.
Da jeg købte mit JLC sagde sælger hvad skal du med sådan et ur,din type skal da have et ROLEX,så mon ikke man kan sige at der ikke rigtig er nogle kasser at putte mærkerne i
andet end dem man selv har dem en for en god ordens skyld.
Jeg har oplevet mange smarte unge med med et PO på armen det indrømmer jeg gerne er med til at gøre at sådan et ur skal jeg aldrig eje.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg tror ikke vi kan bruge os selv som eksempler - vi har jo ure og preferencer af helt andre grunde end andre - ikke urtosser - har.
"Street effect" hænger sammen med den sædvanlige bruger - ikke vores lille bitte gruppe.
vh baun
•
Svar: 955
Tråde: 58
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
jacob jensen Skrev:Så det med at "alle" kan købe et ur til 150k det er alene kun et spørgsmål om at prioter
det mener jeg altså er forkert.

Det var heller ikke lige det jeg sagde,
jeg skrev:
Magnum Skrev:I princippet har "alle" råd til et godt og dyrere ur, det handler om hvordan man prioriterer de penge man har. Nogen vil hellere have en dyr bil, vintage bil, dyre højtalere, dyre rejser, B&O anlæg osv. Det er også fint, det er deres valg, men man bør ikke se ned på folk der har, eller ikke har et dyrere ur på armen.
Jeg har ikke slet ikke sagt 150k. Folk prioriterer forskelligt, ligemeget om man tjener 15k eller 150k om måneden.
Nogen sparer op i et år for at købe en LV taske til 15k eller et HiFi anlæg, andre køber et Omega.
Min pointe er at "alle" har råd, det er bare et spørgsmål om hvad man helst vil. En rejse til Tyrkiet eller en vintage Constellation?
Du siger det jo også selv, du har prioriteret efterskole over et Deepsea. (hvilket jeg synes er fornuftigt)
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Men nu snakkede vi jo om "Street respekt".....
Det må vel være hvad andre tænker - eller er jeg helt Way out?
vh Baun
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Baun Skrev:Men nu snakkede vi jo om "Street respekt".....
Det må vel være hvad andre tænker - eller er jeg helt Way out?
vh Baun
Næh ikke spor - men ikke problemet er at det der begreb "Street respekt" simpelthen for en del af os er tordnende ligegyldigt i den sammenhæng. Naturligvis klæder man sig på som man gør for at udtrykke et eller andet, og vel det samme med ure, men ur og street respekt er for mig for langt ude. Det lyder lidt getto-agtigt
vh
•