08-09-2009, 02:08 PM
hvor kan man købe billige urværker til at øve sig på?
Hilsen
NW
Hilsen
NW
|
Gode bøger om urmageri
|
|
08-09-2009, 02:08 PM
hvor kan man købe billige urværker til at øve sig på?
Hilsen NW
08-09-2009, 02:36 PM
NW Skrev:hvor kan man købe billige urværker til at øve sig på?loppemarkeder - fra 10 kr og op Hvis det skal være noget som et bare lidt bedre kan du finde udemærkede Alpina, Certina, Tissot oa. mekaniske ure fra 50 og 60'erne til 2-500 kr her: [url]"http://www.kaplans.se/Kaplans/StoreGoods.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.kaplans.se/Kaplans/StoreGoods.aspx[/url] vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
08-09-2009, 06:27 PM
Lommeure - <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.ebay.de" onclick="window.open(this.href);return false;">www.ebay.de</a><!-- w --> - Uhren und - Taschenuhren - er jo også billige - let under 200 inkl. post - og dejligt store at skrue i skulle jeg gætte på men mon ikke en urmager kan råde her
vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
08-09-2009, 06:29 PM
Baun Skrev:NW Skrev:hvor kan man købe billige urværker til at øve sig på?loppemarkeder - fra 10 kr og op Helt enig! Den gang jeg smed de fleste andre hobbyer, og fritid væk, til fordel for urmageri, da jeg var en 14 år, der købte jeg, en masse skrammel på loppemarkederne og rodede med dem. Problemet med den fremgangsmåde er at, det som man allerførst skal lære, er at skille dem ad korrekt, håndtere delene ordenligt og samle dem rigtigt igen. Til det skal man bruge nogle ure som fungere når man køber dem. Det er ikke svært at finde dem, men der er også en del som kræver større eller mindre reperationer, som er totalt umuige for en nybegynder. Derfor vokser din "projekt kasse" en del i starten. Det vigtigste er bare ikke at løbe før man kan gå! Start på simple værker(gerne alm. lommeure uden alt mulig hurlumhej og flot finish), som fungere og skil dem ad, korrekt, og saml dem igen. Og efter en 10-20 gange skift til nogle andre, simple værker. Så er det bare øvelse der gør at du opbygger "rutine" nok til at røve lidt mere komplicerede ting, som ure med dato, central sekundtviser osv. (Tophammars bog er virkelig god til at forklare det)
08-09-2009, 10:44 PM
Hej NW
Skriv til mig om et årstid, så har jeg nok fået bygget mit værksted op så der er plads til nogle stykker der vil skrue i ure, så er du/andre velkomen til at skrive til: denrigtigeurmager(snabelA)dbmail.dk så må vi få stablet et eller andet på benene. Det virker til at der også er andre end bare et par stykker der vil være med. Jeg har et komplet værksted med alt og så trykprøvningsudstyr - drejestole - diverse håndværktøj, for stor som små ure værktøj nok til to til tre kan arbejde samtidig. Lige PT bygger jeg lidt om, derfor først om et årstid, men skriv og vi finder ud af noget, og ja det er i det mørke Jylland, sorry Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte... John Rusel 1819-1900 Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/ Mvh Lars
09-09-2009, 09:02 AM
Lars Skrev:Hej NW Super ide Lars! Må man godt bare komme med kage og kaffe og få en sludder - det ville jeg nyde i fulde drag. vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
09-09-2009, 10:11 PM
Jep, men kunne være sjovt hvis der blev et emne for samtalerne eks chronograf eller andet. Det kunne være lidt sjovt. Skal gerne hjælpe med hjælp til skille/samle. Så lad dette være en bold til folk om at komme med ideer til emner vi kunne tage op. Lige fra spindel til cylinder - schweitsisk ankergang - engelsk ankergang - chronometergang - vil gerne have god tid til forberedelserne samle billeder/ure der kan vises diskuteres hvorfor er der nogen der mener man ikke må . . . . stoppe chrono.... osv. der er jo emner nok. Så nu er bolden givet op.
PS. adskillelse af klinkehjul i Omega 56x kan blive vist under mikroskop eller på pc, vi har masser af muligheder. Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte... John Rusel 1819-1900 Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/ Mvh Lars
09-09-2009, 10:47 PM
Lars Skrev:Jep, men kunne være sjovt hvis der blev et emne for samtalerne eks chronograf eller andet. Det kunne være lidt sjovt. Skal gerne hjælpe med hjælp til skille/samle. Så lad dette være en bold til folk om at komme med ideer til emner vi kunne tage op. Lige fra spindel til cylinder - schweitsisk ankergang - engelsk ankergang - chronometergang - vil gerne have god tid til forberedelserne samle billeder/ure der kan vises diskuteres hvorfor er der nogen der mener man ikke må . . . . stoppe chrono.... osv. der er jo emner nok. Så nu er bolden givet op. Når jeg kommer lidt længere på skolen, ville det være fedt at tale om Grahamsgangen, og justering af palleterne!
10-09-2009, 09:09 PM
Ok RunesS
Det kan vi godt, slibning og justering af paletter tar ca. 15-25 min. Lidt af min kæphest, så du skal gerne få nogle fif til at justere og se om vinklerne er ok. Let og lige til. Skulle nok være muligt at finde et par eller fler af mine Grahamgange du kan få lov til at øve dig på. Blot skal du så lige huske at nu er vi ovre i storure (stueure). Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
11-09-2009, 12:04 AM
Lars Skrev:Ok RunesS Det ved jeg da godt, at det er stueure. Jeg er jo pt igang med grundofrløbet på urmagerskolen, så det med grahams gangen kommer i slutningen af mit grundforløb, eller i et af hovedforløbene. Jeg har slibet og poleret palletter, i en plansliber og alt det der. Men der justerede mestere dem, efter de var sat på hagen! Jeg er pt. igang med min indgribningsmodel, du kan se lidt billeder senere. Ellers kan du tjekke min tråd i off topic og se min nittebænk! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|