Grand "hvadfornoget"??
Jeg har lige tilbragt en dejlig weekend i Paris, og her blev der naturligvis kigget på masser af ure. Selvom jeg er en glad ejer af bl.a. et Seiko Black Monster, er Seiko-forretninger normalt ikke et sted jeg bruger tid. Men jeg passerede en Seiko Flagship Store og her så jeg et særdeles lækkert dykkerur med betegnelsen Grand Seiko. Betagelsen blegnede dog en hel del, da jeg så et prisskilt på hele 5900 Euro Icon_e_surprised Icon_e_surprised Til den pris kan jeg få et PAM 243 eller et Rolex Milgauss, og stadig have en hel del byttepenge til overs.

Normalt ser jeg Seiko som "value for money", men et prisskilt på 45000,- er sgu' svær at sluge. Eller er der noget jeg har misforstået?? Er her virkelig et "japserur" i uhørt høj kvalitet, der sætter konkurrenterne i prisklassen i skammekrogen?

//Rune
Svar
rcb68 Skrev:Er her virkelig et "japserur" i uhørt høj kvalitet, der sætter konkurrenterne i prisklassen i skammekrogen?

//Rune

Ja, stort set..... Det er Seiko's inhouse, d.v.s. at de selv laver ALT.... De matcher de store Europæiske mærker, nogen mener de er bedre.
Svar
Seiko vs Panerai... Det er vel lidt ligesom Toyota Avensis vs Alfa 159. Alle ved hvilken bil der er bedst skruet sammen, meeeen.... det kommer jo også an på andre ting...... for nogen Icon_e_biggrin
Svar
CFO Skrev:Seiko vs Panerai... Det er vel lidt ligesom Toyota Avensis vs Alfa 159. Alle ved hvilken bil der er bedst skruet sammen, meeeen.... det kommer jo også an på andre ting...... for nogen Icon_e_biggrin

Det er jo lige det. Charmen kommer man ikke uden om.......
Svar
Mange Grand Seiko ure drives af Seikos Spring Drive værk, som er teknologisk meget innovativt, og det har taget over 35 år at udvikle. Der findes en god video om emnet her:

[url]"http://www.youtube.com/watch?v=FbmKZ5JXyjo" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=FbmKZ5JXyjo[/url]

Der findes også mekaniske Grand Seiko ure. Disse indeholder ofte et dekoreret 8L35 værk.
De venligste hilsner, John
Svar
seiko are a respected watch maker who can match and in many cases beat swiss watchmakers at their own game.you should never look down on the japanese watch industry.their top models are real value for money.the real problem is to get collectors to accept them.willy
Svar
willy Skrev:seiko are a respected watch maker who can match and in many cases beat swiss watchmakers at their own game.you should never look down on the japanese watch industry.their top models are real value for money.the real problem is to get collectors to accept them.willy

Så kan det næsten ikke siges mere nøjagtigt! Det er nok Seiko's store problem, men jeg ved at der findes en del samlere i Østen....
Svar
Hhhmmm. Jeres inputs har givet mig et lidt andet billede af Seiko. Og indrømmet: Den udvendige forarbejdning så virkelig ud til at være i absolut topklasse.

Men, men, men: Urkøb sker "desværre" ikke kun med hjernen, men også med hjertet. Og jeg kan stadig ikke se mig selv bruge så mange penge på et Seiko. Det er vel et udtryk for snobberi Icon_e_biggrin

Forretningen i Paris havde lukket, men er der et sted i Kbh, hvor uret kan prøves på armen? Nysgerrigheden er lidt pirret Icon_e_biggrin

//Rune
Svar
rcb68 Skrev:Hhhmmm. Jeres inputs har givet mig et lidt andet billede af Seiko. Og indrømmet: Den udvendige forarbejdning så virkelig ud til at være i absolut topklasse.

Men, men, men: Urkøb sker "desværre" ikke kun med hjernen, men også med hjertet. Og jeg kan stadig ikke se mig selv bruge så mange penge på et Seiko. Det er vel et udtryk for snobberi Icon_e_biggrin

Forretningen i Paris havde lukket, men er der et sted i Kbh, hvor uret kan prøves på armen? Nysgerrigheden er lidt pirret Icon_e_biggrin

//Rune
Citat:
willy do you know where.i would like to see one.
Svar
Willy: Jeg siger til, hvis jeg støder på et i DK. Her er indtil videre billeder af uret jeg så. Enjoy.

[url]"http://mollewatch.webgain.se/information/photoalbum.xhtm?webgainGroupId=12336" onclick="window.open(this.href);return false;">http://mollewatch.webgain.se/informatio ... upId=12336[/url]

//Rune
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)