iWC Chrono problem
Hej.

Har fået et problem, med mit IWC Chrono. Lidt historie, jeg købte uret for små 2 måneder siden, af en good guy herinde. Uret er fra 08. Uret var og er som nyt. Har kun brugt det max 5 gange, siden jeg købte uret. Uret har kun været på armen, når jeg har haft mulighed for at passe godt på det.
Nå, nu til problemet, da jeg skulle prøve uret på armen hertil aften, opdagede jeg, at det giver et metallisk lyd, når jeg bevæger armen. Det lyder lidt hen ad, hvis man gnider to spændeskiver mod hinanden. Hvilket jeg ikke ville mene, at det skal gøre? Uret fungere helt normalt, alt virker.

Ved ikke om det er et problem, hvis ja. Er det noget, som garantien ville dække?

På forhånd tak..
Ure: Pam 184, Rolex Sea-Dweller, Rolex Day-Date 1972
Ex:AP Royal Oak Offshore Diver
EX: Tag Heuer Monaco
EX: Omega PO 45,5 mm + 42 mm, Speedmaster Pro og 300M "Bond"
EX: Pam 005, 233
EX: IWC Chronograph
EX: Breitling Superocean steelfish 44mm
Svar
Det er valjoux 7750(modificeret udgave) der sidder i dit ur og det er et værk der for nogen godt kan lyde lidt skramlende når rotoren kører rundt.
Svar
Ok, den larmer "noget", når jeg bevæger min arm frem og tilbage. Som om det kører på bag kassen.
men kan være, det er normalt Icon_e_smile
Svar
Hvis du er sikker på at rotoren sidder løst og skraber på bagkassen så ville jeg anbefale dig et smut forbi urmageren.

I nogle tilfælde hvor skruen er hoppet ud falder den typisk ned i værket og blokere for urets gang.
Svar
Det kan jeg selvfølgelig ikke være 100% sikker på, at den gør. Men som sagt, synes jeg det giver denne lyd. Har taget uret af, prøvet at ryste det forsigtigt, men er jo ikke urmager, men det virker som, der er noget der løs og rammer bag kassen. man kan jo hurtig blive lidt paranoid, men synes heller ikke uret virker så levede, som det gjorde da jeg fik det.

Men hvordan kan den gå løs?
Svar
Nicolaisen Skrev:Men hvordan kan den gå løs?

Alle skruer kan løsne sig...det ville ikke være første gang det er sket at en rotor går løs Icon_e_wink
Svar
Det du beskriver er fuldkommen normalt for en cal 7750.

m
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)