Marathon SAR Vs. Speedmaster MKII ?
NW Skrev:Nej det jeg købte af dig er nu hos mywatch.

Det jeg har nu er det her:

Ahhhh.................. det er mig, der ikke havde set godt nok efter i din signatur !!

Virkelig flot ur !!! ........... så kan jeg også bedre forstå Bauns bemærkning om cal. 501 bedre !! Icon_e_smile Tillykke med det - det er helt klart et step up i forhold til Seamaster 600 !!

Men jeg vil stadig tilslutte mig, at uret sagtens kan tåle at blive brugt til hverdag - forudsat, at du ikke ligefrem bruger det til svømning, amerikansk fodbold eller motocross !! Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Selvfølgelig kan det tåle daglig brug. Ingen problemer i det.

Omegas 5xx serie er meget robuste værker, som jo også blev brugt i Omegas sports ure.

I den første Seamaster 300 lå vist et cal 552 - og det kan man da kalde et tool ur. Også Ploprof var udstyret med 5xx serien - og min egen Seamaster 120 - som jo godt nok er fra sidst i 60'erne har en cal 56x - og den holder til det hele: Hundetræning, jagt, havearbejde osv.

Jeg har købt adskillige Omegaer, som bestemt ligner noget der har været brugt af en landmand i 40 år - og værket dikker stadig stødt derudaf!

Dit Seamaster med Two tone skive et flot ur og udstyret med et fint og godt værk - og det tåler at blive brugt. Selvfølgelig ligner det idag et dressur til pænt brug. Men i 1958 var det helt sikkert et ur til daglig brug - og endda lidt sporty... Seamastere var sporty mens Constellation var lidt mere dress.

Når man kigger anoncer fra den tid ses Seamastere oftest ifbm. aktiviteter: Sejlads, lystfiskeri, golf osv. Uret til den aktive mand anno 1958!

vh Baun
Svar
Hej

Et Omega Speedmaster Mark2 kan da sagtens holde til at få tæsk, dog kun mange tæsk, og sammenlignet med et Marathon SAR falder trekanten oppe ved 60 markeringen ikke ud, det gør den tit på Marathon, og jeg ved godt at den ikke er på et Omega Speedmaster, men bare for at påpege fordele og ulemper, for begge ure er da meget holdbare.

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)