Kopi eller ikke kopi
Clubman Skrev:
ClausT Skrev:Dejligt at mit favorit mærke, er helt fri for at blive forvekslet med andre mærker......
İmage

Nej ClausT, Breitling er nemlig selv ”offer”, i mine øjne Icon_e_surprised .

Se Sinn´s 903 model, den har ”fået” lidt for meget inspiration fra Breitlings Navitimer,
i mine øjne, til at jeg ville købe Sinn Icon_rolleyes .

[url]"http://www.sinn.de/de/Modell/903_St.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.sinn.de/de/Modell/903_St.htm[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg mener at Breitling IKKE har stjålet noget fra andre....

Sinn købte rettighederne til dette design, så det er ganske lovligt. Men jeg ville heller ikke købe det.....
Mange gode vinkler drenge Icon_cool
det virker næsten som om at der er fundet et synspunkyt hvor vi alle nærmest er enige Icon_e_surprised Icon_e_wink Icon_e_biggrin

Jeg er enig at man skal købe det man selv har lyst til,men når der bliver skrevet at
dem med orginalerne måske er lidt "tosset" over at dem med kopierne er kommet til samme signal værdi bare billigere så mener jeg man har skudt så forbi målet som muligt.

For hvem er det lige kopierne siger mest om bærende eller dem der er "tosset" nok til at betale for orginalerne,så kan man sige at det ikke kan ses på afstand for mig ville det bare være nok at jeg selv vidste det var et kopi Icon_rolleyes

Men sådan er vi så forskellige Icon_cool
Et andet eksempel der vidner af total kopi et Steinharts "Ocean 1 vintage red". Det er da helt til grin og sætter desværre deres pilot ure lidt i perspektiv.

[url]"http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=191&Sel_ID=9" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.steinhartwatches.de/index.ph ... 1&Sel_ID=9[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

Se iøvrigt alle deres Ocean ure Icon_e_confused

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
ClausT Skrev:Jeg mener at Breitling IKKE har stjålet noget fra andre....
Jeps, helt enig Icon_mrgreen .

ClausT Skrev:Sinn købte rettighederne til dette design, så det er ganske lovligt. Men jeg ville heller ikke købe det.....
Ok, ClausT. Jeg vidste ikke Sinn havde købt rettighederne Icon_exclaim . Så har de jo formalia, på plads, hos Tyske Sinn Icon_e_wink .
Men da jeg ikke vidste det før, tænkte jeg bare kopi-kopi Icon_e_surprised .

Ps. Kunne heller ikke få mig selv til, at købe STEINHART.
Det er bare for tæt på, i mine øjne.
Mvh Palle A.K.A Clubman
Clubman Skrev:
ClausT Skrev:Jeg mener at Breitling IKKE har stjålet noget fra andre....
Jeps, helt enig Icon_mrgreen .

ClausT Skrev:Sinn købte rettighederne til dette design, så det er ganske lovligt. Men jeg ville heller ikke købe det.....
Ok, ClausT. Jeg vidste ikke Sinn havde købt rettighederne Icon_exclaim . Så har de jo formalia, på plads, hos Tyske Sinn Icon_e_wink .
Men da jeg ikke vidste det før, tænkte jeg bare kopi-kopi Icon_e_surprised .

Ps. Kunne heller ikke få mig selv til, at købe STEINHART.
Det er bare for tæt på, i mine øjne.
Hvis jeg drømte om et IWC Big Pilot, kunne jeg heller ikke finde på at købe Steinhart. Det ville være en dårlig erstatning, men når man bare vil prøve forskellige ure, har jeg ingen problemer med det. Jeg aner heller ikke hvordan et oprindeligt flyverur, ser ud..... Og er også ligeglad. Jeg nyder bare mit Steinhart, så længe jeg har det......
Jeg kunne nu ikke finde på at købe et ur, hvor jeg vidste at det var en kopi og derfor ville blive tolket som en dårlig efterligning, det har jeg ganske enkelt ikke lyst til, men her begynder det at vakle lidt i mit indkøb. Nu er jeg til store flyver ure og har udfra det beløb jeg havde mulighed for at bruge på opgaven, var IWC udelukket og valget var enten LACO eller ZENO, hvor valget blev et ur fra ZENO, som tiltalte mig mere end LACO. Nu ved jeg ikke om det ene eller det andet har mere berettigelse, for når man begynder at læse om de forskellige mærker, kan de næsten altid føres tilbage til 18'hundrede og hvidkål, hvilket ikke giver mig som ny ur bruger et lettere valg.

Kigger jeg på kvaliteten i form af hvor præcis uret går, så er jeg tilfreds med mit valg og jeg tror at ZENO trods alt er et nyere mærke, men her er jeg usikker og det har heller ikke betydet noget for mit valg. Jeg vil klart fortsætte med at samle på ZENO's ure fremover, kopi elller ej.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
hannover_dk Skrev:Synes vel også Bjørns forklaring med "ligne" på to meters afstand er meget god. Der er naturligvis en del ure, specielt dykkerure, med sort krans, som kommer til at ligne hinanden - og jeg kan også huske Bauns tråd med 10 dress ure taget fra salgssider, der var - og er - jo mange dress-ure som ligner hinanden meget, så den er vanskelig.

Værst er det når der er en tydelig intention om at efterligne - Panarei, Rolex, fliegerure - B-ure o.s.v. - men grænsen er og bliver flydendevh

Enig med 'to meters'-betragtningen. I mine øjne krænker man rettighederne, hvis man uretmæssigt bruger et design, som er kendetegnende for et varemærke. Altså et visuelt udtrykt som forbrugere forbinder med et bestemt varemærke.
Med venlig hilsen
Tais
Jeg har ikke helt lagt mig fast på deres flyvere ure
MEN steinharts dykker er helt sikkert for tæt på Rolexs diver design de kalder den tilmed RED med rød skrift hvor Rolex har deres
det er heller ikke et mærke jeg ville købe selvom jeg heller aldrig får råd til at købe dem de gerne vil ligne.

Men det er da cool nok i nyder jeres Steinharts flyvere Icon_cool
[/quote]
Breitling blevhelt enkelt likvideret i 1979 og Ollech & Wajs, som blev etableret ca 1955 købte rettighederne til Breitlings navitmer serie sammen med en større mængde dele. Helt frem til ny tid har O&W leveret ure med de dele de købte fra Ollech & Wajs i deres Aviation serie - som jo i sagens natur ligner Breitllings navitimere - og jeg MENER, men her må nogen gerne rette mig, at Sinn har kønbt deres rettighed via O&W. Man skal derfor heller ikke bebrejde O&W deres lighed med Breitlings Navitimer.
Se f.eks. også denne regnestoks model, som også har lignelse til Breitlings
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
KlausM Skrev:Et andet eksempel der vidner af total kopi et Steinharts "Ocean 1 vintage red". Det er da helt til grin og sætter desværre deres pilot ure lidt i perspektiv.

Thjaa - for mig bringer det bringer Steinhart som mærke over i bunken til Marcello C, som både Mads og jeg omtalte tidligere....

/Bjørn.

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)