Snydende købere fra udlandet...
Hej Boys and Girls

EB er ved at lave en artikel serie om udenlandske købere at både, ure og.. som prøver at snyde danske sælgere med falske cheks og andre fup-numre.

Har du været ude for en snyde køber og har en historie, så send en mail til: <!-- e --><a href="mailto:vintageure@vintageure.dk">vintageure@vintageure.dk</a><!-- e -->

Hilsen
Jan
Svar
Hej Jan Kirk

De findes også i stor stil her i Danmark, her et eksempel, og det er godt nok en bil, sælger bliver ringet op af, sælgers bankrådgiver som ringer op til sælger og siger at der er sikret 585000 kroner, da pengene er på vej ind på kontoen, men spærret indtil mandag, men køber får udleveret bilen allerede lørdag, og mandag er der bare ingen penge, sagen kom dog i TV2 mandag og Politiet fangede manden allerede sent mandag aften i bilen, så her var både politiet og TV2 meget hurtige, måske lidt off topic, men en historie fra det virkelige liv, for når det kan laves med en bil kan det jo også laves med et ur. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Jan Kirk

De findes også i stor stil her i Danmark, her et eksempel, og det er godt nok en bil, sælger bliver ringet op af, sælgers bankrådgiver som ringer op til sælger og siger at der er sikret 585000 kroner, da pengene er på vej ind på kontoen, men spærret indtil mandag, men køber får udleveret bilen allerede lørdag, og mandag er der bare ingen penge, sagen kom dog i TV2 mandag og Politiet fangede manden allerede sent mandag aften i bilen, så her var både politiet og TV2 meget hurtige, måske lidt off topic, men en historie fra det virkelige liv, for når det kan laves med en bil kan det jo også laves med et ur. Icon_e_surprised MVH Peter

Ja det kan det givet. Der er vist en vis vækst i antallet af svindlere. Her virker sælger til at ha en sag mod bankrådgiveren, hvis han vil indrømme at han har givet sælger helt klart lys for at pengene vil være fri den mandag - man venter jo slet ikke at ens egen bankrådgiver laver fejl - Jeg kunne godt være hoppet på den, hvis min bank bekræftede til mig at nogle penge var sikre på min konto. Givet at man skal ha alt sådan på skrift i alle fald.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har med biler altid kørt med enten kontanter eller noget fra banken der viser at pengene
er på en konto jeg har indflydelse på.

En god regel hvis man handler bil privat er også ALDRIG giver køber både reg.attest og
nummerplader med til bilen,en af delene skal man selv beholde.
Svar
De findes desværre også i Danmark, Se link;

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=11829" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=5&t=11829</a><!-- l -->
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Hej jacob jensen

Niels som ejer CMD biler i Østbirk blev ringet op af hans egen bankrådgiver, som han kender og fik at vide at pengene ville stå på kontoen mandag, så han var 100% sikker i hans sag da han lod Søren udlevere bilen lørdag. Icon_e_sad

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)