Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Kan man det?
Kender ikke sælger.
eBay.
PayPal.
Har solgt over 500 ure, rating 99% positiv.
Returret. (skal lige læse betingelserne for det een gang mere)
Fantastisk ur.
ca. 10k
skal/skal ikke.????
//
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Givet Likes: 0
Loncar Skrev:Kan man det?
Kender ikke sælger.
eBay.
PayPal.
Har solgt over 500 ure, rating 99% positiv.
Returret. (skal lige læse betingelserne for det een gang mere)
Fantastisk ur.
ca. 10k
skal/skal ikke.????
//
Kender en der har lavet flere gode handler med sælgere fra Brasilien, så det vil jeg da helt sikkert mene at man kan!
•
Tak Benny.
Jeg er meget fristet.
Min deal skulle være at jeg må have lov at checke skive mm. for ægthed (den er nemlig original iflg. sælger).
Andre input pls.?
//
•
Svar: 122
Tråde: 26
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 2
Told/moms...??
Forsendelse m/u forsikring..??
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
stig01 Skrev:Told/moms...??
Forsendelse m/u forsikring..??
Køber hænger selvfølgelig for told og moms så han skal huske at prisen stiger ca. 30% + 175kr i fortoldningsgebyr.
Forsikring er noget man selv aftaler og er en tillidssag.
Du kan jo købe ure i hele verden, der er både gode sælgere og svindlere i alle lande.
Hovedreglen er at du skal "købe sælgeren" før du køber uret.
Uret er fantastisk skriver du. Hvis prisen også direkte er "fantastisk" så ville jeg springe fra med det samme.
Det kan nemt virke lidt "farligt" og uoverskueligt at købe fra en helt anden verdensdel. Men faktum er at du også kan blive snydt hvis du handler med en fra DK.
Tjek hans referencer (skriv til dem), søg på hans navn/login(s) og tilføj "bad" "scam" osv. Leg lidt detektiv og stol så på den mavefornemmelse du ender op med.
Held og lykke
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Brasilien og Argentina har jo mange lækre kronografer. Der er ofte tale om special modeller - det være sig i tykke guldbelægninger eller alternative skiver - også visse mærker er naturligvis langt mere almindelige i Sydamerika end andre steder.
Man skal derfor være opmærksom på at det kan være special modeller.
Jeg har købt 5 gamle kronografer i Argentina og Brasilien, alle med succes fra ordentlige sælgere. Jeg tror der er mindre risiko der end fra mange andre steder.
Held og lykke og følg op tak
venligst
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
hannover_dk Skrev:Brasilien og Argentina har jo mange lækre kronografer. Der er ofte tale om special modeller - det være sig i tykke guldbelægninger eller alternative skiver - også visse mærker er naturligvis langt mere almindelige i Sydamerika end andre steder.
Man skal derfor være opmærksom på at det kan være special modeller.
Jeg har købt 5 gamle kronografer i Argentina og Brasilien, alle med succes fra ordentlige sælgere. Jeg tror der er mindre risiko der end fra mange andre steder.
Held og lykke og følg op tak
venligst
... har gjort de samme erfaringer som Hannover.
Netop special modeller og alternative urkasser findes ofte "i det sydamerikanske".
Efterkrigstidens beskyttende toldmure, gjorde ofte, at schweiziske ure eksporteredes som værket alene, og lokalt blev lagt i en "sanktioneret urkasse".
Nogle gange var det så som så, med det Omega sanktionerede. Det er flot beskrevet i
dette link
... lad os endeligt høre mere om de sydamerikanske erfaringer
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Svar: 7
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Hvorfor dog ikke?
Både ebay og qxl, har jo karaktersystemet. Hvis sælger ikke er reel, vil det helt sikkert kunne ses på karakterene. 99% positivt ud af 500 handler, ville jeg ikke være bange for at handle med. Men husk momsreglerne, da det jo er uden for EU
Mvh.
Willum
•
Tak for input.
Nu vil jeg ikke ligefrem betegne mig selv som nybegynder-køber, men Brasilien har jeg ingen erfaringer med.
Jeg ville klart være skeptisk vedr. en sælger fra Berlusconi-land....
Jeg dykker lidt mere ned i sælgers ref.
Nej prisen er ikke fantastisk, men ligger ca. 25% under tilsvarende fra usa - ikke iberegnet de 30 til moms told.
Så direkte sammenlignet er det ca. 25% billigere.
Jeg melder tilbage.
//
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Ja og returretten er vel ubrugelig med moms og told og porto....
men man må jo også tage en chance indimellem. Ikke at jeg selv har gjort det nogensinde. Jeg er grundlæggende mere til at tage chancer på auktioner med den risiko det nu indebærer.
Er det en guld Chronograf?
vh Baun
•