Så blev der hentet en pakke...
HG Skrev:Hej Kim T
Hvad koster remme til sådan en?
Icon_cool
Ca. 4k Icon_e_sad

Jeg har dog set at man kan få en OEM gummirrem i USA til ca. 1000.
Jeg ville gerne have en lænke til om sommeren, men prisskiltet på den, får mig nok til at fravælge den.
En gummirem skal jeg dog have.
Jeg set en del billeder af et Safari med gummi, og det ser for lækkert ud IMHO.
Det passer super godt til de mørke timemarkeringer og visere, samt chronopushere og krone, som jo også er gummibelagt.
Plus at jeg har hørt at kvaliteten på deres gummiremme skulle være rigtig god.

Kim
Svar
To whom it may concern.......................

Update på præcisionen.
Jeg har lige tjekket min reference og uret ligger på nuværende tidspunkt +1 ifht. udgangspunktet Icon_e_surprised
Nogle dage har det været lidt i minus og nogle dage lidt i plus.

Men fakta er, at efter 9 dage er status +1

Mvh. Kim T.
Svar
Kim T Skrev:Efter 3 døgn er vi oppe på + 4 sek ifht udgangspunket.
Altså har det vundet igen. Nu har det så også ligget i 15 timer på kronen.
Det er meget tydeligt at jeg kan få det til at vinde lidt ved at ligge det på kronen og til at tabe lidt ved at lægge det fladt på glasset.
Men resultatet på 3 døgn er altså +4.
Nu lå det fladt det meste af døgn 2, hvilket udjævnede det vundne fra de 2 andre døgn.

Så ved at skifte hveranden nat (krone/glas) kan jeg holde det meget præcist.

Det er dog ikke noget jeg har tænk mig at bruge mere energi på.
Jeg har udelukkkende fulgt op på det for "præcisions tossen " BobTs skyld Icon_e_wink

Til nogle af jer: Vi ses i morgen.
Til de andre: God weekend.

Mvh. Kim T.

Hej Kim og hvem der eller følger med i præcisionen på det vildt lækre ur (Er ret misundelig Icon_e_wink ) Kim har fået i hus

Det er da et rigtig flot resultat, og jeg sætter meget stor pris på du vil testet dit ur bare for min skyld Icon_mrgreen

Er lige midt i en flytning, så jeg har ikke været på nettet i nogle dage og er ikke færdig med at flytte endnu... Icon_rolleyes
Svar
Kim T Skrev:To whom it may concern.......................

Update på præcisionen.
Jeg har lige tjekket min reference og uret ligger på nuværende tidspunkt +1 ifht. udgangspunktet Icon_e_surprised

Mvh. Kim T.

Det gør det da mig i høj grad Icon_mrgreen (Mr. "præcisions tossen" )

Det undre mig nu stadivæk meget at uret vinder på siden/kronen og taber når det ligger på glasset...

Men et meget fascinerende testresultat.

Kunne virkelig godt tænke mig et ur som dit, det var meget lækre i virkeligheden Icon_cool

Nå det er lige lidt mere der skal pakkes i flytte kasser.... Icon_e_surprised
Svar
Kim T Skrev:To whom it may concern.......................
Update på præcisionen.

Mvh. Kim T.
…. to whom it may concern – Ja bom bom.
Som erklæret præcisions interesseret, har jeg da flittigt observeret med fra sidelinien.

Men først og fremmest tillykke med det overordentligt elaboreret designede ur, der oser langt bort af kvalitet og omhyggelig forarbejdning.
Dernæst tak for observationerne om urets gangnøjagtighed.

Personligt er jeg ikke beklemt ved, at min dyre og smukke mobiltelefon har en så god lydkvalitet, at den fungerer godt til telefoni.
Heller ikke, at mine dyre og smukke køkkenknive faktisk kan skære, eller at min bil fungerer i overensstemmelse med fabrikantens ydelsesprofil.
– Ja faktisk glæder jeg mig dagligt over, at mine instrumenter excellent udfører den opgave de er udviklede til, og endog indenfor nogle meget skarpe specifikationer.

Med ure, har jeg ofte observeret ”Rolls Royce syndromet”.
– Lidt i retning af RR sælgeren, der af en kunde spørges, ”Hvor mange hestekræfter har den?”, hvortil han i fornem ophøjethed svarer: ”Tilstrækkeligt”.

Derfor er det glædeligt, at KimT har observeret på uret, og til spørgsmålet, ”Hvad med præcisionen?”, kan svare: ”Tilstrækkeligt”.
Det er fornøjeligt og betryggende at konstatere, at et så ædelt ur også behersker urets egentlige grundfunktion; nemlig at levere præcis tids information.
…. om end årvågenheden og interessen for dette, tilsyneladende betragtes som lidt plat.

á propos præcisions observationer: Mit Constellation MC havde ved UR10 vundet 1 sekund siden 9. januar 2010, det vil sige +0,0084 sek/døgn.
Uret udvikledes i 1974, med eet eneste formål, nemlig at slå alle tidligere præcisions rekorder.
Derfor finder jeg det naturligt, at fryde mig over, at mit 33 år gamle ur stadig går indenfor sine uhyre snævre tolerancer.
… ja, vil endog sige, at alt andet ville være en grov og skødesløs hån mod urets personlighed og sjæl.

”Præcisions overliggeren” kan jo også sættes så lavt, at man nøjes med, at uret viser fuldstændig eksakt tid 2 gange i døgnet. Icon_e_wink
Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Ja, jeg må jo ærbødigst bukke hovedet, og give dig ret.
Jeg har tidligere overhoved IKKE interesseret mig for hvor præcist mine ure har gået.

Dette har hovedsagligt været fordi at de altid nåede at gå i stå, inden jeg fik fat i dem igen.
Men du har selvfølgelig ret i at man bør forvente, at disse fine instrumenter går præcist.

Hvilket også har fået mere og mere opmærksomhed fra min side de sidste par uger.
Med et ur der hele tiden holdes igang, er det bare meget mere synligt end ellers.

Mvh. Kim
Svar
Kim T Skrev:Ja, jeg må jo ærbødigst bukke hovedet, og give dig ret.
Jeg har tidligere overhoved IKKE interesseret mig for hvor præcist mine ure har gået.

Dette har hovedsagligt været fordi at de altid nåede at gå i stå, inden jeg fik fat i dem igen.
Men du har selvfølgelig ret i at man bør forvente, at disse fine instrumenter går præcist.

Hvilket også har fået mere og mere opmærksomhed fra min side de sidste par uger.
Med et ur der hele tiden holdes igang, er det bare meget mere synligt end ellers.

Mvh. Kim
Hej Kim T

Jeg tror at grunden til at du ikke har tænkt på præcisionen før, er det magiske ord som er Panerai. Icon_e_wink

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)