Købe ur i Brasilien? - UPDATE!
Interessant!

Man henviser til RÅDETS FORORDNING (EF) nr. 1383/2003 af 22. 22. juli 2003: artikel 9 samt BEKENDTGØRELSE nr. 12 af 9. januar 2006 §3, stk 2.

Altså EU regler.

Kopi vedlagt til mig.

//
Icon_+1
Svar
Det er vist meget populært at henvise til EU-regler i dag Icon_twisted Det gør det egentlig ikke hverken værre eller bedre. De har helt sikkert lov til at tilbageholde varen, indtil det er opklaret, om den er iorden. Men hvorfor det skal tage så lang tid? Jeg håber, du snart får det udleveret.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Ja, de har ret til at tilbageholde og undersøge.

Dansk lovgivning er høj grad så EU-konform i dag at reglerne finder stor anvendelse.

Jeg er blevet undervist af ovennævnte Jens Schovsbo så du er velkommen til at spørge - men lige nu skal du bare vente lidt tror jeg.
Svar
På godt jysk er det jo træls.

Dog er der jo ingen tvivl om at uret er hvad det skal være, så det kommer selvfølgelig frem. Og som man siger: "Forventningens glæde er jo den største" Icon_mrgreen

Og grundlæggende er det jo positivt at nogen gør noget ved at undgå kopivarer og fakes.

vh Baun
Svar
måske meget off-topic,
men, en kollega's kone blev pænt negativ da hun, i bunden af sin Mulberry taske ( købt hos AD i london & pissedyr BTW)
ser et "made in china" mærke - -hun tjekker hos Mulberry - og den er god nok - "lige den model
får vi fremstillet hos vores dygtige håndværkere i kina" - -
Gad vide hvad en gennemsnitlig told M/K vil sige til det ? standard-reaktionen vil være
"kopi-vare" beslaglæggelse + evt bøde.
Men når den nu er kosher, hvad så ?
Svar
Bjørn H. Skrev:måske meget off-topic,
men, en kollega's kone blev pænt negativ da hun, i bunden af sin Mulberry taske ( købt hos AD i london & pissedyr BTW)
ser et "made in china" mærke - -hun tjekker hos Mulberry - og den er god nok - "lige den model
får vi fremstillet hos vores dygtige håndværkere i kina" - -
Gad vide hvad en gennemsnitlig told M/K vil sige til det ? standard-reaktionen vil være
"kopi-vare" beslaglæggelse + evt bøde.
Men når den nu er kosher, hvad så ?

1. Bare fordi ting er lavet i Kina betyder det jo ikke at kvaliteten er dårlig -faktisk ofte bedre end hvad vi ser i EU.

2. Det er ikke Told som udskriver en evt. bøde, for som sagt er det helt lovligt at købe kopivare. Men jeg giver dig ret i at de sikkert ville tro det var en kopi når den er lavet i Kina.

De sender derefter tasken til Mulberry i DK som skal af/bekræfte om den er falsk eller ej - er det iflg. Mulberry en kopi kontakter Mulberry sin danske advokat som sender køber en skideballe i brevform.

Det er det samme som sker med ure - det er IKKE tolderne som afgør om det er en kopi - de ryger en tur til en urmager de har en aftale med (tror det er Klarlund i DK som tjekker Rolexure).

Så NEJ, din kollegas kone havde ikke fået det mindste problem da Mulberry jo hurtigt vil kunne se at den er ægte.
Svar
Nu vi er lidt off-topic og inde på produktion i Kina og risiko for kopovarer

Utroligt meget dyrt tøj sys jo i Kina, og designerne er ikke spor vilde med oprindelsesmærkningen.
Hugo Boss f.eks producerer f.eks. masser af ting i Kina, men også i Bukino fasso og Uganda, produceres dyrt mærkevaretøj.

Mærkeejerne som Gant, Boss osv. er i fuld kontrol med alt der anvendes, stof, sytråd, branding og alt, og kvaliteten fejler intet i forhold til det som tidligere blev produceret i f.eks. Danmark. Man har nu tid/råd til det manuelle arbejde og til de mange kontrol procedurer i Kina. Det har man ikke i Europa.
Jeg pressede hvidløg på bøfferne i gør. Store flotte fed fra den sædvanlige åbne gasepose. Jeg tænkte Spanien eller Frankrig, men nix - Made in China.

On-topic: Underligt men interessant at læse, at de rent faktisk kan tilbageholde varer til privat forbrug, på mistanke om kopivarer. De burde ha en god kunde i Lauritz hvis de vil øge forretningen.
I dette fald, er det jo så tydeligt vintage som det kan være. De vil vel næppe verificere modellen og skivens sammenhæng for Loncar, så det må siges at være rent spild af tid.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg ringede igår til told for at høre om der kunne gøres noget for at speede processen.
Jamen uret er sendt til [url]"http://www.buddeschou.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.buddeschou.dk/[/url] som undersøger sagen.

Ringede her til morgen til buddeschou for at høre om de ville have hjælp. De havde ikke modtaget noget ur fra skat.

Det er lige til at lukke op og skide i (undskyld mit franske!). Ingen aner hvor mit ur er henne.
"Vi undersøger sagen og vender tilbage.".

Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil

//
Icon_+1
Svar
Det er da bare for meget ... Icon_e_sad Icon_evil
De venligste hilsner, John
Svar
MILDE TONYSTER sådan et advokatfirma med speciale i den type rettigheder koster jo en halv bondegård at rådspørge. Enhver med lidt omløb, kan da se at det er et GAMMELT ur (ja vi kalder det vintage) fra en helt anden tid, og ikke værd at bruge 2 flade kroner på at undersøge rettigheder for.
Det er gået helt amok ganske enkelt. Jeg har forståelse for betydningen af rettigheder, men her er der jo en hos told der har lagt hjernen i den ølkasse han har bag på sin Puch Maxi -(normalt ville jeg ha skrevet "i handskerummet", men jeg tvivler på han kan ha kørekort til bil) inden han er mødt på arbejde.
Lov os vi får følge med.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)