Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
På godt jysk er det jo træls.
Dog er der jo ingen tvivl om at uret er hvad det skal være, så det kommer selvfølgelig frem. Og som man siger: "Forventningens glæde er jo den største"
Og grundlæggende er det jo positivt at nogen gør noget ved at undgå kopivarer og fakes.
vh Baun
•
Bjørn H._phpbb3_import15705
Unregistered
måske meget off-topic,
men, en kollega's kone blev pænt negativ da hun, i bunden af sin Mulberry taske ( købt hos AD i london & pissedyr BTW)
ser et "made in china" mærke - -hun tjekker hos Mulberry - og den er god nok - "lige den model
får vi fremstillet hos vores dygtige håndværkere i kina" - -
Gad vide hvad en gennemsnitlig told M/K vil sige til det ? standard-reaktionen vil være
"kopi-vare" beslaglæggelse + evt bøde.
Men når den nu er kosher, hvad så ?
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Bjørn H. Skrev:måske meget off-topic,
men, en kollega's kone blev pænt negativ da hun, i bunden af sin Mulberry taske ( købt hos AD i london & pissedyr BTW)
ser et "made in china" mærke - -hun tjekker hos Mulberry - og den er god nok - "lige den model
får vi fremstillet hos vores dygtige håndværkere i kina" - -
Gad vide hvad en gennemsnitlig told M/K vil sige til det ? standard-reaktionen vil være
"kopi-vare" beslaglæggelse + evt bøde.
Men når den nu er kosher, hvad så ?
1. Bare fordi ting er lavet i Kina betyder det jo ikke at kvaliteten er dårlig -faktisk ofte bedre end hvad vi ser i EU.
2. Det er ikke Told som udskriver en evt. bøde, for som sagt er det helt lovligt at købe kopivare. Men jeg giver dig ret i at de sikkert ville tro det var en kopi når den er lavet i Kina.
De sender derefter tasken til Mulberry i DK som skal af/bekræfte om den er falsk eller ej - er det iflg. Mulberry en kopi kontakter Mulberry sin danske advokat som sender køber en skideballe i brevform.
Det er det samme som sker med ure - det er IKKE tolderne som afgør om det er en kopi - de ryger en tur til en urmager de har en aftale med (tror det er Klarlund i DK som tjekker Rolexure).
Så NEJ, din kollegas kone havde ikke fået det mindste problem da Mulberry jo hurtigt vil kunne se at den er ægte.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Nu vi er lidt off-topic og inde på produktion i Kina og risiko for kopovarer
Utroligt meget dyrt tøj sys jo i Kina, og designerne er ikke spor vilde med oprindelsesmærkningen.
Hugo Boss f.eks producerer f.eks. masser af ting i Kina, men også i Bukino fasso og Uganda, produceres dyrt mærkevaretøj.
Mærkeejerne som Gant, Boss osv. er i fuld kontrol med alt der anvendes, stof, sytråd, branding og alt, og kvaliteten fejler intet i forhold til det som tidligere blev produceret i f.eks. Danmark. Man har nu tid/råd til det manuelle arbejde og til de mange kontrol procedurer i Kina. Det har man ikke i Europa.
Jeg pressede hvidløg på bøfferne i gør. Store flotte fed fra den sædvanlige åbne gasepose. Jeg tænkte Spanien eller Frankrig, men nix - Made in China.
On-topic: Underligt men interessant at læse, at de rent faktisk kan tilbageholde varer til privat forbrug, på mistanke om kopivarer. De burde ha en god kunde i Lauritz hvis de vil øge forretningen.
I dette fald, er det jo så tydeligt vintage som det kan være. De vil vel næppe verificere modellen og skivens sammenhæng for Loncar, så det må siges at være rent spild af tid.
vh
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Det er da bare for meget ...
De venligste hilsner, John
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
MILDE TONYSTER sådan et advokatfirma med speciale i den type rettigheder koster jo en halv bondegård at rådspørge. Enhver med lidt omløb, kan da se at det er et GAMMELT ur (ja vi kalder det vintage) fra en helt anden tid, og ikke værd at bruge 2 flade kroner på at undersøge rettigheder for.
Det er gået helt amok ganske enkelt. Jeg har forståelse for betydningen af rettigheder, men her er der jo en hos told der har lagt hjernen i den ølkasse han har bag på sin Puch Maxi -(normalt ville jeg ha skrevet "i handskerummet", men jeg tvivler på han kan ha kørekort til bil) inden han er mødt på arbejde.
Lov os vi får følge med.
vh
•