Gummi- eller fiberstrap til JLC MC Chrono?
Hej folkens,

Nu har jeg i et stykke tid forsøgt at finde frem til en god fiber eller gummirem til mit JLC MC chronograph på nettet. Har sågar også haft ringet til OM for at høre om man kunne sætte en rem på fra en af JLCs andre modeller, fx den fiberrem der sidder på Amvox eller den gummirem der sidder på MC Extreme world chrono. Og de er enten for store eller for små! Icon_e_sad

Så mit spørgsmål er selvfølgelig hvor man kan finde en god uoriginal strap her til sommertiden? Icon_e_smile

Takker!

/René.
Svar
Brusen Skrev:Hej folkens,

Nu har jeg i et stykke tid forsøgt at finde frem til en god fiber eller gummirem til mit JLC MC chronograph på nettet. Har sågar også haft ringet til OM for at høre om man kunne sætte en rem på fra en af JLCs andre modeller, fx den fiberrem der sidder på Amvox eller den gummirem der sidder på MC Extreme world chrono. Og de er enten for store eller for små! Icon_e_sad

Så mit spørgsmål er selvfølgelig hvor man kan finde en god uoriginal strap her til sommertiden? Icon_e_smile

Takker!

/René.

Du kan få en original gummirem til MC modellerne. Jeg har en liggende der hjemme til min.
Svar
Jeg har haft JLCs gummirem på armen mener den var monteret på et MC Chrono
den er virkelig lækker det er helt klart den du skal gå efter.

Måske cf nissen kan guide dig om hvor den kan købes Icon_cool
Svar
Hvad ligger den på i pris sådan en original gummirem til JLC?

/R.
Svar
Jeg mener det var 2k men jeg kan huske forkert Icon_question
Svar
Hej Brusen,

JLC's egen gummirem er toplækker. Har selv en til mit MC Memovox.

Du bestiller den hos en forhandler, fx. Ole Mathiesen eller Hvelplund.

Jeg har købt en rem til et andet JLC ur via deres butik i Paris (Place Vendome). Det foregik pr. mail og kreditkort - fuldstændigt smertefrit. Jeg kan sende dig adressen på kvinden, der hjalp mig, hvis du vil. Du skal bare angive dit ønske og selvf. din ur-model.

Mht. priser, så er 1.500-2.000 nok ikke helt skævt, desværre. Jeg kan dog ikke huske det præcist.

Håber ovenstående hjalp. Ellers skriv bare.

Claus

Svar
Selvfølgelig det var dit Memovox jeg prøvede den på Claus sorry Icon_redface
men den er virkelige lækker som alt andet fra JLC Icon_e_wink Icon_cool
Svar
Jeg tvivler ikke på JLC kvaliteten på deres gummiremme, men 1500-2000,- er en sjat Icon_e_sad

/R.
Svar
Jag talte for nogen tid siden med Hvelplund på Strøget. Der findes nogle meget fine remme der passer på, husk den har det håbløse mal på 21mm. Der har JLC været rigtige smarte. Disse størrelser remme er svære og finde.

Prøv Bo Mølbak. Han har eller kan skaffe noget, Jeg talte med ham omkring det, da jeg var lidt i panik for at få en her og nu. Men fik dog en original hos Hvelplund da de fik hjem dagen efter.

Og ganske rigtigt de fleste JLC remme ligger på en 2mand

Lad os få besked hvis du finder nogle. Jeg vil også gerne have en sommer rem til min MC chrono.
Svar
Brusen Skrev:Jeg tvivler ikke på JLC kvaliteten på deres gummiremme, men 1500-2000,- er en sjat Icon_e_sad

/R.

Jeps, det er mange penge for lidt gummi Icon_cool og det er ingen trøst at det koster de fleste fra de store urmærker.
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)