Afstemning: Hvor går din grænse for hvornår et ur er "dyrt"
Et ur til over 5.000 kr er virkeligt dyrt
Et ur til over 15.000 kr er virkeligt dyrt
Et ur til over 30.000 kr. er virkeligt dyrt
Et ur til over 50.000 kr. er virkeligt dyrt
Et ur til over 100.000 kr. er virkeligt dyrt
[Vis resultater]

hvornår er et ur dyrt - måske for dyrt?
Lad os se hvor vi ligger i bedømmelse af hvornår et ur er virkeligt dyrt. Jeg bruger besvist ordet VIRKELIGT dyrt. Jeg ved jo at for langt de fleste er 20.000 dyrt - men her taler vi vores hobby/passion - ure - og jeg ser mange der bruger mange gange 20.000 kr inden for et år på ure - også selv om der handles frem og tilbage. SÅ - hvornår synes du virkeligt et ur er dyrt - grænsen? Hvor dyrt må et ur være, for at du ville bruge dine penge på det?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Et ur til over 30k er et dyrt ur for mig
uden det dog kan bruges som nogle rettesnor Icon_e_biggrin
Svar
Svært spørgsmål. Kommer jo an på uret. Spørger du i virkeligheden hvad vi har råd til? Eller er der jo stor forskel på hvad vi synes er dyrt for et ur (15000kr) og FOR dyrt for os (1,5miokr) .
Svar
Stinger Skrev:Svært spørgsmål. Kommer jo an på uret. Spørger du i virkeligheden hvad vi har råd til? Eller er der jo stor forskel på hvad vi synes er dyrt for et ur (15000kr) og FOR dyrt for os (1,5miokr) .
Jeg spørger hvad der for jer er et VIRKELIGT DYRT ur - naturligvis et som i ville købe - men som ligger omkring jeres grænse. Nok ikke så let formuleret Icon_e_smile
Besøg min blog om ure!
Svar
30k ser jeg ikke som virkeligt dyrt for et ur
men det er nok der min grænse ligger for hvad jeg vil give,sådan forstod jeg også spørgsmålet.

Men som du er inde på nok ikke helt let at få os til at tænke samme tanke Icon_e_biggrin
Svar
jacob jensen Skrev:30k ser jeg ikke som virkeligt dyrt for et ur
men det er nok der min grænse ligger for hvad jeg vil give,sådan forstod jeg også spørgsmålet.

Men som du er inde på nok ikke helt let at få os til at tænke samme tanke Icon_e_biggrin
Jep - jeg har lagt dette til i spørgsmålet i håb om flere tænker samme Icon_e_smile :
Hvor dyrt må et ur være, for at du ville bruge dine penge på det?
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg tager udgangspunkt i hvad jeg plejer at give for ure som tilgår samlingen - og hvad jeg giver får de 2-3 ure som ligger i den dyre ende af min samling - dem synes jeg er "Virkelig dyre". men alt er jo som bekendt relativt

vh Baun
Svar
Det ER svært, for det kommer jo an på uret (som flere skriver).

Lad mig slå fast: Jeg synes 100.000 kr. er rigtig mange penge, men..

Hvis jeg f.eks. fik mulighed for at købe en IWC Portuguese Ref. 325 til 100.000 kr. ville jeg synes, det var virkelig billigt.

Det ville jeg gerne bruge mine (eller bankens) penge på.

Derfor er beløbstørrelsen ikke et mål i sig selv.

Jens-Kristian
Svar
JK Skrev:Hvis jeg f.eks. fik mulighed for at købe en IWC Portuguese Ref. 325 til 100.000 kr. ville jeg synes, det var virkelig billigt.

Det ville jeg gerne bruge mine (eller bankens) penge på.

Derfor er beløbstørrelsen ikke et mål i sig selv.

Jens-Kristian
Næh - men det giver et billede. Jeg vil også godt gi 250.000 kr for en ægte Van Gogh - men mange her, kan sikkert give en ide, om hvor ligger deres normale max.
Jeg kan lægge mig selv til. Jeg har aldrig givet over 40.000, men har masser af ure i box, heriblandt no 10 som ligger i 30.000 kr klassen - så et til 300.000 havde jo været lige så smart, hvis ikke det var fordi jeg vil skifte - og glæder mig over mange ure Icon_e_smile Ikke et enkelt spørgsmål erkendt, men det giver nok et billede af en slags, uden at være det fulde mål i sig selv.
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Hvor dyrt må et ur være, for at du ville bruge dine penge på det?
Jeg har som sådan ikke nogen grænse, og har derfor valgt sidste mulighed.
For mig er det udelukkende et spørgsmål om, hvad jeg gerne vil have og hvad jeg har råd til.
(uden at det påvirker andre og vigtigere ting i min og min families hverdag)

I bund og grund er alt over 10k vel virkelig dyrt for et ur Icon_rolleyes Vi er bare ikke normale, og gudskelov for det Icon_e_wink

Mvh. Kim T.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)