On and Off
Hej alle

Har netop købt et Omega Seamaster (Bond) 2220.80, som jeg jo kun ønsker det bedste. Uret bliver ikke benyttet på mit arbejde da det vil udsætte det for en unødig risko for at blive skadet. Derfor bliver det brugt i fritiden, hvilket betyder, at jeg næsten dagligt skal stille tiden og trække det op inden automatikken tager over.

Tager uret skade af den måde at bære det på eller betyder det intet. Ville uret have bedre af at blive brugt mere kontinuerligt? Eller måske ligge længere uoptrukket?

Mvh. Peter
Svar
Jeg har aldrig hørt om at uret vil kunne tage skade af at blive brugt sådan (men vi skal nok lige have en af urmagerne ind over)
jeg havde samme "problem" jeg købte en winder med plads til 2 ure Icon_e_wink så bliver urene præsenteret flot og er altid klar til brug Icon_cool
Svar
Har du overvejet en watchwinder.., der kan uret sidde i når du ikke bruger det og så skal du ikke hele tiden trække op og stille tiden..

bruger selv sådan en da jeg kun har mit ur på i 3 timer om dagen også pga arbejde..

mvh hr.holm
Mvh Hr.holm
Svar
1: Med mindre du er brolægger og decideret risikere at SMADRE dit ur - så BRUG det! Det er lavet af stål, og selv og du kun bruger det i din fritid vil det få skrammer og du vil fortryde at du ikke får brugt det fuldt ud.

2: Dets urværk burde kunne holde i min. 2 døgn. Hvis du derfor tager der på hver dag efter job og bruger det fast i weekendenerne burdet der i teorien aldrig gå i stå. Eller så træk det let op hver 2. dag - så er du HELT sikker.
Svar
Hvis du har et arbejde, hvor der er høj risiko for uret, kan jeg godt forstå at du vælger ikke at bruge det der.

Mht. start/stop/liggetid og lign. så ville jeg ikke bekymre mig, og bare bruge uret Icon_e_wink
Jeg har aldrig taget sådanne hensyn til nogle af de ure jeg har ejet.
Jeg har brugt dem, når jeg havde lyst og "startet" dem, hvis de var gået i stå.

Brug uret, det er bygget til det Icon_e_biggrin
Og tillykke med det...........

Mvh. Kim T.
Svar
Hej

Der sker absolut intet ved at lade uret ligge, og være gået istå, så skal du såmænd bare trække det op og stille det ved brug, hvilket jeg selv gør da jeg har temmelig mange ure i rotation. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
Som meget ung mand fik jeg et Tissot (automatisk) af min farmor/farfar. Kort tid efter røg jeg i nogle år med på digitalur-bølgen.
Da denne bølge stoppede blev Tissot'en fundet frem igen, men jeg kunne desværre ikke få gang i det. Efterfølgende erklærede to uafhængige urmagere det for slidt!
Jeg fik en forklaring den gang, men kan selvfølgelig ikke huske den. Er der nogen af jer her inde, der kan 'gentage' forklaringen?

Ps! Siden den gang har jeg - sikkert ubegrundet - haft et noget anstrengt forhold til Tissot.

Vh. Allan
Svar
Tak for svarene alle.

Mon ikke jeg bare skal benytte det når lysten melder sig.....
Svar
abru Skrev:Som meget ung mand fik jeg et Tissot (automatisk) af min farmor/farfar. Kort tid efter røg jeg i nogle år med på digitalur-bølgen.
Da denne bølge stoppede blev Tissot'en fundet frem igen, men jeg kunne desværre ikke få gang i det. Efterfølgende erklærede to uafhængige urmagere det for slidt!
Jeg fik en forklaring den gang, men kan selvfølgelig ikke huske den. Er der nogen af jer her inde, der kan 'gentage' forklaringen?

Ps! Siden den gang har jeg - sikkert ubegrundet - haft et noget anstrengt forhold til Tissot.

Vh. Allan
Hvis du har gået med det i få år, og så lagt det til side - så er det jo ikke slidt, uanset hvad der bliver sagt. Så skulle der ha været en fejl i uret. Det kan ha tør olie (og så skal det skilles og renses og smøres) men et Tissot kan man godt regne med går mere end få år inden det er slidt, og det er ikke blevet slidt nede i skuffen. Jeg ville nok ha lige så meget tillid til Tissot som til de urmagere, hvis de har hævdet et ur der har gået 2-3 år er slidt, med mindre de har brugt ordet for at slippe for at forklare om tørret olie, eller for at få dig til at købe nyt ur hos dem.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Weller

Jeg synes at du skal bruge dit ur når du har lyst. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)