Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hej
Der sker absolut intet ved at lade uret ligge, og være gået istå, så skal du såmænd bare trække det op og stille det ved brug, hvilket jeg selv gør da jeg har temmelig mange ure i rotation.
MVH Peter
•
Svar: 4
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Som meget ung mand fik jeg et Tissot (automatisk) af min farmor/farfar. Kort tid efter røg jeg i nogle år med på digitalur-bølgen.
Da denne bølge stoppede blev Tissot'en fundet frem igen, men jeg kunne desværre ikke få gang i det. Efterfølgende erklærede to uafhængige urmagere det for slidt!
Jeg fik en forklaring den gang, men kan selvfølgelig ikke huske den. Er der nogen af jer her inde, der kan 'gentage' forklaringen?
Ps! Siden den gang har jeg - sikkert ubegrundet - haft et noget anstrengt forhold til Tissot.
Vh. Allan
•
Svar: 8
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Tak for svarene alle.
Mon ikke jeg bare skal benytte det når lysten melder sig.....
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
abru Skrev:Som meget ung mand fik jeg et Tissot (automatisk) af min farmor/farfar. Kort tid efter røg jeg i nogle år med på digitalur-bølgen.
Da denne bølge stoppede blev Tissot'en fundet frem igen, men jeg kunne desværre ikke få gang i det. Efterfølgende erklærede to uafhængige urmagere det for slidt!
Jeg fik en forklaring den gang, men kan selvfølgelig ikke huske den. Er der nogen af jer her inde, der kan 'gentage' forklaringen?
Ps! Siden den gang har jeg - sikkert ubegrundet - haft et noget anstrengt forhold til Tissot.
Vh. Allan
Hvis du har gået med det i få år, og så lagt det til side - så er det jo ikke slidt, uanset hvad der bliver sagt. Så skulle der ha været en fejl i uret. Det kan ha tør olie (og så skal det skilles og renses og smøres) men et Tissot kan man godt regne med går mere end få år inden det er slidt, og det er ikke blevet slidt nede i skuffen. Jeg ville nok ha lige så meget tillid til Tissot som til de urmagere, hvis de har hævdet et ur der har gået 2-3 år er slidt, med mindre de har brugt ordet for at slippe for at forklare om tørret olie, eller for at få dig til at købe nyt ur hos dem.
vh
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Weller
Jeg synes at du skal bruge dit ur når du har lyst.
MVH Peter
•